جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۵۲:۴۰
کد خبر: ۶۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
سردار دهقان: موشک‌های با برد بیش از 2000 کیلومتر نمی‌سازیم / هفته بعد برای امضای قرارداد اس 300 می‌رویم
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه قادرآباد و به نقل از گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست خبری که به مناسبت 31 مرداد روز صنعت دفاعی برگزار شد اظهار داشت: وزارت دفاع دنبال کاهش هزینه‌های راهبردی و افزایش بهره وری در عملکرد است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساخت موشک‌های با برد بیش از 2000 کیلومتر اظهار داشت:موشک‌های با برد بیش از 2000 کیلومتر نمی‌سازیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره زمان عملیاتی شدن جنگنده قاهر 313 گفت: زمان عملیاتی شدن این جنگنده متعاقبا اعلام خواهد شد .

وزیر دفاع در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره تهدیدات اوباما مبنی بر نابودی نیروهای مسلح ایران گفت: اوباما توان انجام چنین کاری را ندارد و امروز ایران با عنوان قدرت منطقه با شش قدرت جهانی مذاکره می‌کند و آنها به این جمع بندی رسیدند که تنها راه تعامل با ایران تکریم و مذاکره است.

سردار دهقان در پاسخ به سوال دیگری درباره سازوکار تحویل سامانه اس 300 یادآور شد: دریک مقطعی اززمان رئیس جمهور فدراسیون روسیه قرارداد اس 300 را ملقی کرد و پس از کش و قوس فراوان و پس از شرکت در کنفراس امنیتی مسکو و مذاکرات با طرف روسی آنها راهکاری را برای فعال سازی قرارداد پیدا کردند و با طرف روسی قرارداد را به روز کردیم.

وی گفت: هفته آینده قرارداد سامانه اس 300 را امضا می‌کنیم و با طرف روسی قرارداد را به روز کردیم و در نسخه گذشته سه گردان از اس 300 قرار بود تحویل داده شود که در این قرارداد قرار است 4 گردان تحویل داده شود. 

وزیر دفاع درباره انجام رزمایش موشکی و قطعنامه 2231 نیز گفت: ما هیچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیستیم و موشکی با این طراحی نداریم و به لحاظ کارشناسی موشک‌های ما کاملا دفاعی است و ضمنا حمایت از مقاومت اصل اساسی سیاست خارجی ما است.

سردار دهقان تأکید کرد: ما با طرف روسی برای طراحی و تولید مشترک هواپیما برنامه‌هایی را داریم و در بحث خرید اقلام هوایی با روس‌ها مباحثی مطرح شده است.

سردار دهقان ادامه داد: رزمایش‌های نیروهای مسلح در زمان خود انجام خواهد شد و هیچ رزمایشی به تأخیر نخواهد افتاد و با سازوکارهای لازم و با بررسی تست‌های عملی و تحقیقاتی پیش خواهد رفت.

سردار دهقان با اشاره به اینکه طرح 4 ساله وزارت تهیه شده و در این مسیر حرکت کردیم یادآور شد: ما پروژه‌های تحقیقاتی گسترده‌ای را در وزارت دفاع انجام دادیم و بیش از 30 درصد پروژه‌های دفاعی به نتیجه رسیده و در بحث توان دفاعی و بازدارندگی تلاش کرده‌ایم تا قدرت دفاعی را افزایش دهیم که در شرکت‌های دانش بنیان نخبگان با این شرکت‌ها فعالیت دارند.

وزیر دفاع تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های صنعتی یک محور جدی فعالیتی بوده و آمایش صنعت دفاعی را با رعایت سه ملاحظه برای تقویت پدافند غیرعامل و داشتن قطب‌های صنعتی در جهت افزایش توان بازدارندگی انجام خواهیم داد.

وی در سازمان هواو فضا تمرکز بر روی تولید انواع موشک‌های بالستیک است که تلاش شده تا در حوزه برد دقت اصابت روانه سازی سریع و بارانی کردن سرجنگی‌ها گام برداریم که در این پروسه به نتایج خوبی دست یافتیم.

سردار دهقان با اشاره به توسعه موشک‌های کروز زمین به زمین و چندکاربری کردن موشک‌های سطح به سطح از جمله قادر و نصر اظهار داشت: مرحله دوم پروژه موشک سومار تا دو سه ماه آینده انجام خواهد شد.

وزیر دفاع با اشاره به توانمندی ساخت موشک‌های ضد زره و تولید انبوه تانک‌های نسل جدید در وزارت دفاع با درنظر گرفتن استانداردهای جهانی تأکید کرد: در حوزه دریا هر شناور و شناور تندرو را می‌توانیم تولید کنیم و زیرسطحی 500 تنی را به زودی به نیروی دریایی ارتش تغییر خواهیم داد و ما ناوشکن دماوند را به نتیجه رساندیم و آن را تحویل نداجا دادیم. 

وی با اشاره به تولید رادارهای مختلف در وزارت دفاع از جمله رادارهای آرایه فازی و پتیو تصریح کرد:به دنبال ساخت رادارهای پتیو برای شناسایی راحت‌تر اهداف هستیم و در بخش امنیت پایدار و سیستم‌های مخابراتی اقدامات لازم را انجام دادیم و از تکنولوژی لازم بهره‌مند هستیم.

سردار دهقان با اشاره به گسترش دیپلماسی با کشورهای جهان از جمله عراق، عمان، ترکمنستان، چین، فدراسیون روسیه، پاکستان و هند یادآور شد: ما دوبار در کنفرانس امنیتی بین‌المللی شرکت کردیم و درآینده نیز در کنفرانس امنیتی پکن شرکت می‌کنیم.

وزیر دفاع افزود: برخی از اراضی نیروهای مسلح معارضینی دارند که به دستگاه‌های قضایی مراجعه می‌کنند و ما توانستیم با کمترین تنش و با درنظر گرفتن حقوق معارضین مشکلات را حل و فصل کنیم و در این زمینه توانستیم باعث شویم که کمترین شکایت از وزارت دفاع انجام شود. 

وی ادامه داد: در دو سال گذشته دولت همکاری بسیار خوبی با وزارت دفاع داشته و اعتبارهای مصوب را با پیش بینی‌هایی که صورت گرفته بود دریافت کردیم. 
 
سردار دهقان درباره توان بازدارندگی نیروهای مسلح نیز گفت: امروز قابلیت نیروهای مسلح در همه حوزه‌ها بسیار بالاست و آنچه که نیاز داریم را تأمین می‌کنیم البته ادعا نمی‌کنیم که هواپیمای فوق پیشرفته تولید می‌کنیم ولی در تولید صنایع نظامی خودکفا هستیم.

وزیر دفاع درباره سازوکار بازرسی از مراکز نظامی کشورمان تصریح کرد: همان زمان درباره بازرسی‌ها با آژانس نکات لازم را مطرح کردیم و دست آژانس باز نیست که از همه مراکز نظامی بازدید کنند و مطلبی که درباره پارچین مطرح شده جوسازی اسرائیل و منافقین بوده که جاده‌ای در پارچین نشست کرده بود و ما آن جاده را ترمیم کردیم که صداوسیما هم از آن فیلمی را تهیه کرد.

وی درباره تعاملات ایران با جهان یادآور شد: ما تصمیم می‌گیریم که چه کسی با چه کیفیتی سرمایه گذاری کند و سیاستگذاری کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری تعیین می‌شود.

سردار دهقان گفت: در حوزه نظامی و در دیپلماسی محدودیتی قائل نیستیم و البته به دنبال وابسته شدن هم نیستیم. 

وزیر دفاع درباره تهدیدات داعش اظهار داشت: داعش تهدید امنیت جهانی است اما خطری از سوی داعش ما را تهدید نمی‌کند اما آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند تا مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند تا زیرساخت‌های یکدیگر را نابود کنند و از این طریق اسرائیل در حاشیه امن باقی بماند.

وی درباره فعالیت‌های ماهواره‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: فعالیت ماهواره‌ای یک برنامه ملی تعریف شده است و ما ماهواره سیمرغ را آماده سازی و تست کردیم و آمادگی پرتاب کامل آن را داریم و ضمنا در جنبه‌های مختلف فعالیت‌های ماهواره‌ای را درنظر داریم و در این زمینه گام برمی‌داریم.

سردار دهقان یادآور شد: البته در فضا آنچه که مهم بوده استفاده صلح آمیز از فضاست و کسی نباید فضا را به میدان جنگ تبدیل کند. 

وزیر دفاع درباره توان موشکی محور مقاومت و چگونگی حمایت ایران از آن خاطر نشان کرد: جبهه مقاومت ظرفیت تولید انواع سلاح‌ها را دارد و مسیرهای مختلفی را برای آن پیش بینی کرده و البته ما نیز هر حمایتی از جبهه مقاومت لازم باشد در بحث‌های آموزشی انجام خواهیم دا


نام:
ایمیل:
* نظر: