آخرین اخبار
کد خبر: ۶۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد،
سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه سپاه پاسداران توانمندی‌ها و قدرت نظامی خود به ویژه موشک‌های بالستیک زمین به زمین را روز به روز توسعه می‌دهد، از برگزاری رزمایش بزرگ موشکی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش تنویر به نقل از فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در یادواره شهدای قائم‌شهر و در جمع خانواده معظم شهدا،‌ بسیجیان و آحاد مردم غیور، فهیم و ولایتمدار این شهر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس اظهار داشت: برگزاری این گونه یادواره‌ها 2 بهره بسیار اساسی دارد، نخست یادآوری یاد و خاطره شهدا و اهداف و آرمان‌های مقدسی است که این عزیزان جان خود را در راه آن فدا کردند و دوم، نوعی لذت و برکت معنوی است که همه ما از آن بهره می‌بریم.

وی افزود: بازخوانی آرمان‌ها، اهداف و وصایای الهام‌بخش شهدای عزیز نشان می‌دهد که دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای گران‌سنگ آن و نیز تبعیت از ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب در عصر امام راحل (ره) و پس از آن، از دغدغه‌های اصلی این عزیزان بوده است.

سردار حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت شناخت درست از دشمنان و تکالیف خود در قبال آنان و حرکت در مسیر صحیح خاطرنشان کرد: امروز همه شاهد هستند که ایران اسلامی در منطقه غرب آسیا یک جزیره ثبات است و برخورداری آن از امنیت بالا و شرایط مستحکم و مقتدر به رغم حوادث و رخدادهای پیرامونی و توطئه های نظام سلطه و استکبار در منطقه، واقعیتی است که مورد اذعان دوست و دشمن قرار دارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه سیاست‌ها و اقدامات منطقه‌ای شیطان بزرگ نمی‌تواند در ارتباط با انقلاب اسلامی و ایران عزیز بی‌تاثیر باشد، افزود: آمریکایی‌ها طی 2 دهه اخیر با راه‌اندازی 3 جنگ بزرگ در منطقه، سرمایه‌گذاری سنگینی صورت دادند اما علی رغم تحمل هزینه‌های فراوان و کشته‌های زیاد، در دستیابی به اهداف خود شکست خوردند.

وی در ادامه با تاکید براینکه راهبرد نفوذ آمریکایی‌ها و دستیابی به منابع ثروت و مقدرات منطقه‌ هیچ تغییری نکرده است، اظهار داشت: ممکن است تاکتیک و روش‌های آمریکا دستخوش تغییراتی شده باشد اما راهبرد آنها تغییر نکرده است.

سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها پس از به بن‌بست رسیدن در جنگ‌های بزرگ و هزینه‌کردهای هنگفت، با ایجاد تغییرات تاکتیکی، با سوار شدن بر موج تحولات منطقه‌ای سال‌های گذشته در غرب آسیا و کشورهای حوزه عربی، در صدد تسلط به هر روش ممکن برآمدند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه با تاکید بر اطلاعات دقیق نظامی از وضعیت منطقه گفت: ‌آمریکایی‌ها در لیبی پس از دوره قذافی -که نه تنها در تعامل با کاخ سفید بود بلکه تسلیم آنها شد و به طور تمام قد موشک‌های بالستیک و تمام تجهیزات هسته‌ای خود را بار کشتی کرد و تحویل آمریکا داد - با ظهور بیداری اسلامی در این کشور، بدون تردید و درنگ، تهاجم نظامی علیه این کشور را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: آمریکا و هم‌پیمانان غربی آن با حمله نظامی به لیبی و از بین بردن زیرساخت‌های این کشور، در آنجا جنگ داخلی راه انداختند و این شرایط منجر به برادرکشی و خشونت در لیبی شد که همچنان نیز ادامه دارد.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به پیگیری نسخه آمریکایی‌ها در لیبی برای کشورهای دیگر نظیر سوریه و عراق گفت: آمریکا با بهره‌برداری از موج بیداری اسلامی و با برجسته‌سازی مطالبات مردم سوریه و تحریک آنها، درگیری در این کشور را کلید زد و در ادامه با راه‌اندازی جنگ تروریستی تمام عیار با طراحی، سازماندهی، مدیریت و پشتیبانی گروهک‌های تروریستی و تکفیری به ویژه داعش، هم‌اکنون سوریه را به یک سرزمین ویرانه تبدیل کرده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها همچنین وقتی دیدند ملت و دولت عراق اجازه ادامه حضور پلید آنان در کشورشان را نمی‌دهند، پس از ترک عراق، داعش را به وجود آورده و برای اجرای سیاست‌ها و اهداف خود، آن را روانه این کشور کردند و آنها نیز با حمایت همه‌جانبه آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی کاخ سفید با تولید وحشت و ارتکاب ظلم و جنایات بسیار بزرگ و غیرقابل باور ،بخش قابل توجهی از عراق را تصرف کردند و این جنگ، خونریزی، جنایت و کشتار مردم بی‌دفاع از ایزدی‌ها و مسیحی‌ها گرفته تا اهل سنت را ادامه می‌دهند.

سردار حاجی‌زاده در ادامه، ائتلاف ضد داعش را یک نمایش مضحک و خجالت‌آور و اقدامی کاملا در تناقض و تضاد با واقعیت‌های جاری در عرصه جنگ عراق توصیف و با ارائه آمار و اطلاعاتی در زمینه دروغ بودن ادعای آمریکایی‌ها در این زمینه تاکید کرد: آمریکایی‌ها در حال مدیریت بحران جنگ در عراق بوده و هرگز در پی نابودی و هلاکت داعش نیستند.

وی افزود: داعش در دید و تیررس آمریکا و ائتلاف قرار دارد. ما یک محاسبه‌ای در یک دوره‌ای انجام دادیم. آنها در 24 ساعت حدود هزار ساعت پرواز عملیاتی در این منطقه داشتند که تعداد 120 پرواز مربوط به جنگنده‌ها بوده است. اگر آمریکا و ائتلاف بنای زدن داعش را داشته باشند با حجم پروازهای انجام شده می‌بایست 120 تا 150 هدف را در روز بزنند در حالی که واقعیت این گونه نیست.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه 7، 8 مورد بمباران موردی در 24 ساعت را تعجب‌آور خواند و گفت: این اطلاعات دقیق نشان می‌دهد عملیات بمباران آمریکایی‌ها و ائتلاف در عراق نه برای از بین بردن داعش، بلکه اقدامی هدفمند و مدیریت‌شده برای هدایت و هل دادن آنها به سمت نقاط و اهدافی است که غرب به آن تمایل دارد.

وی تصریح کرد: ادعای ائتلاف ضد داعش برای جنگ علیه این گروهک منفور و جنایتکار کاملا دروغ است و اسناد دقیق نشان می‌دهد که آنها در حال مدیریت هستند تا هدف خود را تامین کنند.

سردار حاجی‌زاده در ادامه با برشماری برخی اهداف آمریکایی‌ها گفت: تجزیه کشورهای منطقه و تبدیل کشورهای بزرگ به 20 تا 30 کشور کوچک و درواقع سر و کار داشتن با کشورهای کوچک به جای کشورهای بزرگ و قدرتمند، یکی از اهداف آمریکا و هم‌پیمانان اوست که به طور مشخص در عراق وسوریه دنبال می‌شود.

وی تسلط بر منطقه با تاکید بر تجزیه عربستان پس از یمن را از دیگر اهداف اساسی آمریکا دانست و اظهار کرد: چپاول ثروت منطقه و غارت نفت و معادن کشورهای اسلامی و فروش سلاح در سایه تولید وحشت و هراس برای کشورها از دیگر اهداف آمریکا و غرب قلمداد می‌شود که هم‌اکنون با تاکتیک‌ها و روش‌های مختلف در حال پیگیری است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش دیگری از سخنان خود انحراف دولت‌ها و ملت‌ها از دشمنی با آمریکا و رژیم صهیونیستی را هدف عمده دیگر آمریکایی‌ها دانست و افزود: مشغول‌سازی ملت‌ها به چالش‌ها و بحران‌های درون‌سرزمینی و اینکه دیگر کسی به فکر آمریکا و رژیم صهیونیستی نباشد و همه درگیر مسائل داخلی خودشان باشند در متن رویکردها و رفتارهای آمریکا به روند تحولات و رخدادهای جاری منطقه کاملا پنهان، اما عملیاتی شده است.

این مقام عالی‌رتبه نظامی تصریح کرد: جلوگیری از رشد علمی و فناوری در منطقه و نیز عقب‌ نگه داشتن ملت‌ها با شیوه‌های مختلف از جمله ترور دانشمندان عراقی در غوغای درگیری‌ها و انفجارها از اهداف دیگر آمریکا و سلطه‌جویان در این منطقه است و آنها به هیچ وجه مایل نیستند کشورهای منطقه و کشورهای جهان سوم، به طور مشخص کشورهای غرب آسیا در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرند.

سردار حاجی‌زاده با تاکید براینکه آمریکایی‌ها به دنبال نفوذ و تسلط در منطقه هستند و مقام معظم رهبری در همین چند روز گذشته نسبت به این تهدید و خطر بزرگ در ایران نیز تذکر و هشدار دادند، تصریح کرد: بعضی‌ها چشم خود را روی واقعیات جاری در منطقه بسته‌اند و نمی‌بینند که در ظاهر اختلاف‌افکنی با نام شیعه و سنی و اختلافات قومی و سیاسی و بحران‌سازی‌های موضعی چه اتفاقاتی دارد می‌افتد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با یادآوری ماجرای اوکراین و روند عملیاتی شدن سناریوهای آمریکایی  در این کشور گفت: در قضیه اوکراین یک تظاهراتی راه افتاد و مطالبات سیاسی مطرح شد. سناتورهای آمریکایی‌ در میدان کیف سخنرانی کردند. مسئول سیاست خارجی اروپا سخنرانی کرد و باید ببینیم که الان آنها کجا هستند؟ درگیری، جنگ و برادرکشی راه انداختند و حالا خودشان را کنار کشیدند. امروز آمریکایی‌ها همین نقشه را در منطقه دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها با گسترش گروه‌های تکفیری در صددند برنامه درگیری، ناامنی و کشتار را حتی  به قفقاز و آسیای میانه بکشانند و دامنه آن را تا چین و روسیه نیز گسترش دهند.

سردار حاجی‌زاده سناریوهای جنگ، درگیری، خشونت و کشتار در منطقه را نقشه‌ای آمریکایی‌ با تفکرات اتاق‌های فکر انگلیسی قلمداد و با طرح این سوال که «با توجه به شرایط و واقعیات موجود در منطقه بزرگ‌ترین خطری که امروز ما را تهدید می‌کند چیست؟» تاکید کرد: به عنوان فردی که 35 سال در خدمت ملت ایران بوده‌ام، می‌گویم حمله نظامی آمریکا تهدید بزرگ برای ما نیست چون آمریکایی‌ها جرات این کار را ندارند. آنها بسیار شکننده و آسیب‌پذیر هستند و خودشان به این موضوع در فرصت مذاکرات هسته‌ای بارها اذعان کردند. رژیم صهیونیستی نیز اساسا عددی به حساب نمی‌آید.

وی در ادامه با بیان اینکه تهدیدات اقتصادی نیز به عنوان یک تهدید بزرگ محسوب نمی‌شوند چون اگر اراده و عُرضه داشته باشیم می‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم، تاکید کرد: تهدید اساسی و بزرگ ما نفوذ آمریکا است. اگر ما به آمریکا اعتماد کنیم و خوشبین شویم نقطه شروع بدبختی‌هاست. این اعتماد و خوش‌بینی باعث نفوذ آنها به منطقه می‌شود. آنها 35 سال در بیرون از مرزها هیچ غلطی نتوانستند بکنند، اما الان به دنبال روزنه‌ای برای ورود به داخل کشور هستند و این یعنی شروع بدبختی‌های گذشته.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: مردم در فتنه 88 دیدند که بعضی از سفارتخانه‌ها چه کردند. همین سفارت انگلیس که سر و کله آنها دوباره پیدا شده است، چه کرد؟ آسیب‌پذیری ما همین جاهاست.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به اینکه اگر بخواهیم کشور بیمه و نفوذناپذیر شود، نباید به دشمن اجازه نفوذ داد، گفت: آیا این حرف‌ها را ما از خودمان می‌زنیم؟ ما چه کاره‌ایم که این حرف‌ها را بگوییم. اینها مواردی است که امام و شهدا از ما خواسته‌اند. حضرت امام(ره) آمریکای جهان‌ خوار را بزرگ‌ترین دشمن اسلام و مسلمانان و دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف عالم می‌دانند که برای سیطره فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی خود بر جهان از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند.

وی تصریح کرد: حضرت امام(ره) می‌فرمایند با توسل به دامن آمریکا، ضعف و ناتوانی خود را برملا نسازید و از گرگ‌ها و درنده‌ها برای شبانی و حفظ منافع خود استمداد نطلبید. ابرقدرت‌ها لحظه‌ای که منافعشان اقتضا کند، نه تنها شما بلکه قدیمی‌ترین و وفادارترین دوستان خود را هم قربانی می‌کنند و دوستی، دشمن، نوکری و صداقت نزد آنها ارزش و مفهومی ندارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید براینکه آمریکایی‌ها و قدرت‌های سلطه‌گر و استکباری منافع خود را ملاک می‌دانند، بیان داشت: مقام معظم رهبری در جدیدترین مواضع و بیاناتشان می‌فرمایند اینکه بعضی‌ها طبق میل کارشناسان سازمان سیای آمریکا دَم از نزدیکی و مذاکره و ارتباط می‌زنند تا فضا را عادی‌سازی کنند، بزرگ‌ترین توهین و خیانت به ملت ایران است.

وی در ادامه گفت: ما باید ببینیم دنبال چه چیزی هستیم. عده‌ای با ساده‌لوحی تمام، فهمیده یا نفهمیده، دنبال تئوریزه کردن سازش و باز کردن پای آمریکا به داخل کشور هستند که این بزرگ‌ترین خطری است که ما را تهدید می‌کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر ضرورت هوشمندی و درایت نسبت به راهبردها، سیاست‌ها،‌ نقشه‌ها و سناریوهای فریب دشمن علیه انقلاب اسلامی و لزوم سخن گفتن از موضع عزت و بزرگی ملت ایران خاطرنشان کرد: برخی مطرح می‌کنند که اگر ارتباطمان برقرار شود سرمایه به داخل کشور می‌آید و اقتصاد رونق می‌گیرد و آنها به ما فناوری می‌دهند، اما این سوال مطرح می‌شود کشوری مثل مصر که چندین دهه دل در گرو آمریکایی‌ها داشت و اخیرا نیز پس از بیداری اسلامی و انقلاب دچار  کودتای آمریکایی شد و عده‌ای دست‌نشانده کاخ سفید در آن کشور حاکم شدند، آیا مشکلات اقصتادی خود را حل شده یافتند و آیا از زیر خط فقر خارج شدند؟

وی افزود: با این تجارب و نمونه‌های تاریخی و عینی باید تصور کنیم که آیا اگر راه‌ را به روی آمریکایی‌ها باز کنیم و اجازه  دهیم آنها به داخل کشور بیایند مشکلات ما حل می‌شود؟

این مقام عالی‌رتبه نظامی تاکید کرد: مشکلات درونی کشور ما با همت، توان، استعداد و امکانات بومی و استفاده از جوانان، نخبگان و دانشمندان خودمان قابل حل است. ما با برخورداری از بزرگ‌ترین منابع انرژی جهان، ذخایر معدنی، هزاران کیلومتر مرز آبی‌ و دسترسی به دریاهای آزاد و بسیاری از ظرفیت‌ها و منابع خدادادی و کم‌نظیر، باید تصور کنیم که آمریکایی‌ها و غربی‌ها باید بیایند مشکلات ما را حل کنند؟

سردار حاجی‌زاده با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم و به آرمان‌های امام و انقلاب وفادار بمانیم، باید مسیری که مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین برای ما روشن کردند برویم افزود: بنده به عنوان یک فرد مطلع و آگاه در سیستم دفاعی و نظامی کشور به مردم عزیز می‌گویم در همین 3 دهه اخیر شاید وقوع و تحمیل چندین جنگ بر ما وجود داشت و ما فرماندهان بعضا مطالبی از معظم‌له درخواست می‌کردیم اما ایشان موافقت نمی‌کردند و ما بعد از مدتی حتی چند سال متوجه تدبیر و تصمیم درست ایشان می‌شدیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید براینکه در موارد بسیار زیادی باتدبیر و مدیریت رهبری از حواث بزرگ نجات یافته‌ایم، گفت: حالا چه شده است که همه مجتهد شده‌اند و در هر امری نظر می‌دهند. ما یک رهبر داریم و همه باید تحت امر ایشان باشند.

این مقام عالی‌رتبه نظامی در ادامه با اشاره به اینکه الان متاسفانه مشکلاتی در جامعه وجود دارد و برخی با بی‌توجهی ممکن است خواسته یا ناخواسته اقداماتی کنند که امنیت و آرامش مردم به خطر بیفتد، خاطرنشان کرد: درست است که در کشور ما ثبات برقرار است، اما دشمن در تلاش است امنیت پایدار ما را خدشه‌دار کند و در شمال غرب و جنوب شرق هر روز در صدد اجرای نقشه‌های شوم هستند. تلاش می‌کنند جلیقه انفجاری بیاورند و ایجاد درگیری و تنش کنند.

سردار حاجی‌زاده اعتماد و خوش‌بینی به آمریکا و از دست رفتن انسجام داخلی را از عوامل تهدید و خطر برای کشور دانست و بیان داشت: اتفاقاتی که در فتنه 88 افتاد و شکافی که ایجاد شد و مردم را دوقطبی کردند با هدایت دشمن بود. ما باید مراقب و یکپارچه باشیم و این تنها مختص به افراد حزب‌اللهی، اصولگرا، معتقد و رهرو رهبری و آ‌نهایی که مسلمان و مومن‌اند نیست، بلکه حتی شامل آن فرد غیرمسلمان و کسی که نظام را قبول ندارد اما در این کشور زندگی می‌کند نیز می‌شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: ما همه در یک کشتی به نام ایران اسلامی زندگی می‌کنیم که اگر هر گوشه‌ای از آن به خطر بیفتد دیگر کسی نگاه نمی‌کند ببیند این فرد حزب‌اللهی است یا طرفدار انقلاب است یا مسیحی است یا سنی. اینها تفاوتی ندارد و همه باید مراقب باشیم و بدانیم که همین وحدت و انسجام ملی است که همواره مورد توجه نظام و مردم بوده است.

سردار حاجی‌زاده با تاکید براینکه ما باید شکرگزار نعمت رهبری و وحدت ملی باشیم و اجازه نفوذ به دشمن ندهیم، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و آحاد ملت ایران همه در تلاشند تا امنیت پایدار در کشور حفظ و بسترهای دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بااشاره به دو ابهام و سوال افکار عمومی در خصوص موشک‌های بالستیک سپاه و نیز انجام رزمایش که به واسطه قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل به وجود آمده است اظهار داشت: طی دو سال اخیر این ابهام برای برخی پیش آمده که سپاه پاسداران حوزه موشک‌های بالستیک را تعطیل کرده و یا رزمایش‌ها در این حوزه متوقف و یا اینکه احیانا این موضوعات مورد معامله قرار گرفته باشند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با رد این گونه موارد اظهار داشت: این اقدامات مانند گذشته همچنان در دستور کار است و موفقیت‌های بسیار بزرگی نیز طی دو سال اخیر به دست آمده است.

سردار حاجی‌زاده با تاکید براینکه آزمایش‌های موشکی همچنان ادامه دارد تصریح کرد: رزمایش هایی که طبق برنامه از قبل پیش‌بینی شده بود انجام گرفته ولی رسانه‌ای کردن این اقدامات فراتر از حیطه سپاه و ستاد کل بوده و در اختیار شورای عالی امنیت ملی است.

وی همچنین از برنامه سپاه برای برگزاری رزمایش بزرگ موشک های بالستیک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این موضوع می‌تواند به امید خدا خاری در چشم دشمنان باشد که جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.

سردار حاجی‌زاده در تاکیدی مجدد، نفوذ را بزرگ‌ترین تهدید امروز کشور قلمداد کرد و گفت: عده‌ای در داخل فعال هستند تا قبح ارتباط با آمریکا را تدریجا کم و حذف کنند و سازش با نظام سلطه و استکبار را تئوریزه کنند تا با فراهم‌سازی مقدمات استحاله انقلاب و حذف حاکمیت دینی، انقلاب اسلامی با تعریف اسلام آمریکایی را جایگزین کنند.

وی بیداری ملت ایران را موجب کم شدن هزینه‌ها و پیشگیری از وقوع حوادث دانست و بیان داشت: آمریکا و متحدان غربی‌ آن در چند سال اخیر چقدر ما را تهدید کردند و تهاجم، حمله و به کارگیری گزینه نظامی را در دستور کار داشتند؟ اما چرا نتوانستند آن را عملیاتی کنند؟

سردار حاجی‌زاده تاکید کرد: سپاه پاسداران با تبعیت کامل از مقام معظم فرماندهی کل قوا، توانمندی‌ها و قدرت نظامی خود به ویژه موشک‌های بالستیک زمین به زمین را به عنوان خار در چشم دشمنان روز به روز توسعه خواهد داد و ما در مسائل دفاعی کشور به هیچ قیمتی کوتاه نخواهیم آمد.

وی در پایان با بیان اینکه سپاهیان و بسیجیان به همراه خانواده معظم شهدا، امت حزب‌الله و ملت یکپارچه ایران اسلامی با بصیرت و اشراف کامل روند تحولات و تحرکات، اجازه ایجاد بستر نفوذ آمریکا را به جریان‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی نخواهیم داد، گفت: شرط لازم و کافی در این راه یکپارچگی، انسجام، وحدت، همدلی، همزبانی و در کنار هم بودن است و انشاءالله این کشور روز به روز به پیش خواهد رفت و کوچک‌ترین نگرانی از فشار، تهدید و تحریم نباید داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: