آخرین اخبار
کد خبر: ۶۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:
سردار ابراهیمی با تاکید بر بر لزوم حفظ وحدت میان مردم و مسئولان گفت: امروز تأکید ما بر روی ایجاد وحدت بین تمام مردم و مسئولان است‌ زیرا این وحدت است که موجب عقب‌نشینی دشمنان و شکست آنان خواهد شد.
به گزارش تنویر، سردار خداداد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در نخستین یادواره 63 شهید کوهمره سرخی که با تلاش حوزه مقاومت بسیج قدس سپاه عشایر فارس برگزار گردید، با اشاره به فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شهدا عنوان کرد: شهدا وظیفه خود را با جان دل و با تمام توانمندی‌ای که داشتند، انجام دادند، در جهاد  اصغر سنگ تمام گذاشتند و از هیچ تدبیری کوتاهی نکردند، اما امروز در جهاد اکبر وظیفه ما برای ادامه راه آنان چیست؟

*باید هوشیار باشیم و بنگریم که نقشه فردای دشمنان ما چیست

ابراهیمی ادامه داد: فرمانده معظم کل قوا فرموده اند که دائماً بیدار باشید یعنی اینکه ما نباید غفلت کنیم و فراموش کنیم کسانی که دستشان به خون این 63 شهید آلوده است از ادامه راه خود کوتاه می‌آیند و ما را به حال خود رها می‌کنند.

این یادگار دوران 8 ساله دفاع مقدس خاطرنشان کرد: همچنین مقام معظم رهبری فرموده اند دائماً خود را در سنگر ببینید، یعنی ما باید همیشه آماده باشیم زیرا دشمنان برای ما نقشه کشیده‌اند و منتظر کوچکترین غفلتی از سوی ما هستند تا بتوانند ورود کنند و اگر دشمن بتواند رخنه پیدا کند به معنای آن است که به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند بیدار باشید عمل نکرده‌ایم و خود را دائماً در سنگر نمی‌دیدیم و گمان می‌کردیم جنگ تمام شده و استکبار دست از سر ما برداشته است.

وی با یادآوری اینکه معظم‌له فرمودند دائماً خودتان را در برابر یک دشمن غدار، زخم خورده، خشمگین و به شدت ناراحت ببینید، گفت: ما باید در مقابل دشمنی که تا دندان مسلح است و تمام بودجه‌های خود را برای مقابله با اسلام و کشورهای اسلامی بسیج کرده است، هوشیار باشیم چنانچه امروز در این راه جنگ‌های نیابتی در این کشورها ایجاد می‌کند، یک روز خلیج عربی، یک روز کوموله ایجاد کرد، روز دیگر منافقان را به جنگ ما می‌فرستد و امروز نیز داعشی‌ها و سلفی‌ها را به جان مسلمانان انداخته است.

سردار ابراهیمی تأکید کرد: ما باید هوشیار باشیم و بنگریم که نقشه فردای دشمنان ما چیست، هیچ‌گاه نباید از کید آنان غافل بود.

*پیام شهدای گمنام دعوت به بیداری و هوشیاری است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس خاطرنشان کرد: امروز مردم، خانواده‌های شهدا، روحانیت، نیروهای مسلح، جانبازان، عشایر و ... همگی جمع شده‌اند و تلاش می‌کنند تا به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گویند، همانطور که ایشان فرموده اند: ما دائماً بیدار هستیم و خود را در سنگر و در مقابل دشمن غدار، زخم‌خورده، خشمگین و به شدت ناراحت می‌بینیم.

وی همچنین بر لزوم حفظ وحدت میان مردم و مسئولان تأکید کرد و گفت: امروز تأکید ما بر روی ایجاد وحدت بین تمام مردم و مسئولان است‌ زیرا این وحدت است که موجب عقب‌نشینی دشمنان و شکست آنان خواهد شد.

ابراهیمی در ادامه ضمن تکریم یاد شهدای گمنام با طرح این سئوال که چرا عده‌ای از شهدا می‌خواستند گمنام بمانند؟ گفت: این شهدا به حدی بصیرت بالایی داشتند که می‌دانستند ما بعد از جنگ دچار غفلت خواهیم شد و از بلاهایی که دشمنان بر سر ما خواهند آورد، غافل می‌شویم به‌ همین دلیل از خداوند خواستند تا جنازه‌های آن‌ها برای سال‌ها مفقود بماند و هر از چند مدت یک بار عده‌ای از آنان وارد شهرها و استان‌های کشور شوند تا ما را از خواب غفلت بیدار کنند.

وی، پیام شهدای گمنام را دعوت به بیداری و هوشیاری عنوان کرد و گفت: در حقیقت این شهدا هستند که ما را در برابر دشمن زخم‌خورده و خشمگین آماده نگه می‌دارند به همین دلیل هم خواستند که گمنام بمانند تا ما فراموش نکنیم که چگونه این انقلاب را به دست آورده و حفظ کرده‌ایم.

ابراهیمی ابراز کرد: اگر امروز در صحنه حاضر نباشیم، غفلت کنیم و دولت اسلامی و نیروهای مسلح خود را تضعیف کنیم، مسلماً دشمنان در اجرای نقشه‌های خود یک گام جلوتر می‌نهند و ممکن  است تمام نتایج به دست آمده از خون شهدای ما را خدشه‌دار کنند.

*عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن  نقش ارزشمند و بسزایی داشتند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهدای عشایر این استان گفت: عشایر نقش علمی و معنوی خود را قبل، حین و بعد از انقلاب و همچنین در دفاع مقدس ایفا نمودند.

وی افزود: عشایر قبل از انقلاب با استعدادهای درخشانی که داشتند بهترین دانش‌‌آموزان و دانشجویان را ارائه دادند که متأسفانه استکبار بخش اعظمی از آنان را در زمان طاغوت از دبیرستان عشایری به سمت آمریکا و اروپا روانه کرد تا به جریان تحقیقات خودشان کمک کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در بحبوحه پیروزی انقلاب و در روزهای پایانی بهمن ماه این عشایر بودند که به کمک نیروی هوایی و مردم با شهربانی وقت و ساواک درگیر شدند و به کمک آنان توانستند این انقلاب را به پیروزی برسانند.

این یادگار دوران 8 ساله دفاع مقدس ضمن برشمردن خاطرات دلاور مردی‌ های عشایر استان فارس در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی، عشایر نقش ارزشمند و بسزایی داشتند، بعد از این جریان باز هم آنان نقش خود را در خنثی نمودن نقشه‌های دشمنان در تجزیه خوزستان و کردستان و شمال غرب کشور ایفا نمودند و در مقابل تمام زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستادند.

وی افزود: در بحبوحه شروع جنگ باز هم همین ایل کوهمره سرخی که تا امروز 63 شهید را تقدیم انقلاب کرده است، در صحنه نبرد و در یگان‌های رزم استان فارس اعم از ارتش، سپاه، بسیج سازندگی و کمیته‌های انقلاب اسلامی سازماندهی شدند که نقش ازرشمند و فعالی را  ایفا نمودند.

*روح ولایت‌مداری شهدای عشایر موجب تداوم حرکت آنان در میان جوانان ایل کوهمره سرخی خواهد شد

ابراهیمی با اشاره به شهدای کوهمره سرخی عنوان کرد: ایل کوهمره سرخی و عشایر از آمادگی جسمانی و همچنین توانمندی علمی بالایی برخوردار بودند که این آمادگی به همراه فضایل اخلاقی و معنویت آن‌ها با هم آمیخته شد و به دلیل همین روحیه شهادت‌طلبیشان توانستند در یگان‌های رزم نقش خود را به صورت برجسته ایفا کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر اینکه قطعاً روح ولایت‌مداری و شهادت طلبی شهدای عشایر به خصوص ایل کوهمره سرخی موجب تداوم حرکت آنان در میان جوانان این ایل خواهد شد، گفت: در حقیقت برگزاری یادواره‌ها و مجالس بزرگداشت شهدا، تجدیدخاطره‌ها و تبیین اهداف و آرمان‌های آنان است که به نسل امروز خود ثابت کنیم گذشتگان آنان برای دستیابی به ارزش‌های والای اسلامی جان در طبق اخلاص گذاشتند.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: