آخرین اخبار
کد خبر: ۶۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
عضو هیئت رویسه مجلس شورای اسلامی:
صادقی گفت: بزرگترین درس یادواره شهدا این است که رسالت عمده جوانان امروز، تأسی به راه جوانان دیروز است که آن هم تلاش در جهت حفظ ارزش‌های نظام اسلامی است.
به گزارش تنویر، ضرغام صادقی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری یادواره 63 شهید کوهمره سرخی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: شهدای ما که عمدتاً جوانان این مملکت را شامل می‌شدند، افرادی بودند که برای تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، دفاع از ناموس مردم و حفظ ارزش‌ها و احکام الهی تلاش کردند.

وی افزود: شهدا ثابت کردند که یک رسالت و اهمیت خاصی در ذهن آن‌هاست و آن هم حفظ ارزش‌های اسلامی در درون نظام جمهوری اسلامی است به همین دلیل علی‌رغم تمام سختی‌هایی که وجود داشت بهترین سرمایه زندگیشان که جانشان بودند را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نمودند.

صادقی عنوان کرد: شهدای ما سوختند تا جامعه نسوزد و تلاش کردند تا حاصل تلاش‌های مردان خوب ما بدون ثمر نماند بنابراین بزرگترین درس یادواره شهدا این است که رسالت عمده جوانان امروز، تأسی به راه جوانان دیروز است که آن هم تلاش در جهت حفظ ارزش‌های نظام اسلامی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جوانان غیور دیروز ثابت کردند که باید برای حفظ حیثیت مردم از خود گذشت و در حقیقت درس‌های پندآموز احکام الهی را به ما یاد دادند که همان فدا شدن برای دیگران است.

وی با بیان اینکه تمام این جوانان، کسانی بودند که در عنفوان زندگی‌شان جان خود را تقدیم نظام و اسلام کرده‌اند، افزود: این یک درس بزرگی است که انسان در عین حال که می‌تواند بی تفاوت باشد احساس تکلیف بزرگ کند و در عین حالی که می‌تواند به فکر خود باشد اما خود را فراموش کرده تا دیگران به فراموشی سپرده نشوند.

صادقی، نظام اسلامی را ثمره تلاش انبیا و اوصیای الهی دانست که شهدا در راه حفظ آن از جان شیرین خود گذشتند و افزود: این مسئله در حقیقت الگویی برای اصلاح کشورهای اسلامی است به طوری که امروز حاصل تلاش‌ها و زحمات آنان را در منطقه و دنیا می‌توانیم مشاهده کنیم.

منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امروز کشور ما به حدی رسیده است که یک تنه در مقابل قدرت‌های استکباری می‌ایستد و در حقیقت ارزش‌های اسلامی و احکام الهی سرمشقی حتی برای کشورهایی است که اعتقاد به اسلام دارند.

وی ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنیم که گرایش به اسلام در کشورهایی که حتی حکومت آن‌ها اسلامی نیست روز به روز افزوده می‌شود و این اثر خون شهدای ماست که فدا شدند تا احکام الهی پا برجا باقی بماند.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: