آخرین اخبار
کد خبر: ۶۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
جانشین فرمانده سپاه عشایر استان فارس:
افسری با بیان اینکه ۱۲۰۰ شهید عشایر در این استان تقدیم به انقلاب شده است، از برگزاری ۲۰ یادواره شهدا تا پایان سال جاری در فارس خبر داد.
به گزارش تنویر، عیسی افسری، جانشین فرمانده سپاه عشایر استان فارس در حاشیه برگزاری یادواره 63 شهید کوهمره سرخی گفت: این یادواره از سلسله برنامه‌هایی سپاه عشایر فارس ابلاغی به حوزه مقاومت عشایری قدس است که در منطقه کوهمره سرخی برگزار شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این‌ها ما سلسله یادواره‌های شهدای دیگر را جهت تعظیم شعائر و فرهنگ شهیدپروری و زنده‌نگه داشتن یادو خاطره شهدا در میان جامعه عشایری برگزار خواهیم کرد، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست به همین دلیل در سپاه ناحیه عشایر دو نوع یادواره شهدا را برگزار می‌کنیم.

افسری ادامه داد: برخی از یادواره‌ها در سپاه عشایر به‌صورت محله محور است که توسط یک پایگاه در یک محله، منطقه و طایفه برگزار می‌شود و برخی دیگر نیز مانند یادواره شهدای کوهمره سرخی به‌صورت حوزه محور است که چندین پایگاه مقاومت بسیج در برگزاری آن همکاری دارند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه عشایر استان فارس با اشاره به نقش عشایر در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی گفت: عشایر همیشه در مسائل انقلابی، پیروی از ولایت، دین‌مداری و ولایتمداری نقش مهمی ایفا کرده‌اند به طوری که قریب 1200 شهید عشایر از استان فارس تقدیم به انقلاب شده‌است.

وی، تقدیم 63 شهید از دهستان کوهمره سرخی با 26 روستا و تقدیم 92 شهید از دبیرستان عشایری را از نمونه‌های رشادت‌های عشایر فارس و دانست و گفت: این رشادت‌ها مانند چراغی روشن در هماره تاریخ می‌درخشند.

افسری در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه قریب 20 یادواره شهدای عشایری در استان فارس برگزار خواهد شد، گفت: 12 یادواره شهدای حوزه‌ای در برنامه این ناحیه از سپاه وجود دارد که به یاری خدا تا پایان سال برگزار خواهد شد.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: