آخرین اخبار
کد خبر: ۶۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس خبر داد:
قزلسفلی گفت: این قرارگاه به عنوان یک مدرسه تشکیلاتی برای بسیج دانشجویی خواهد بود که در آن از باتجربه‌های بسیج دانشجویی برای کمک به اثرگذاری این تشکل استفاده می‌شود.
به گزارش تنویر، اسماعیل قزلسفلی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس در جلسه تودیع و معارفه مسئولان پیشین و جدید بسیج دانشجویی دانشگاه‌های غیرانتفاعی شهر شیراز گفت: بعد از گذشت سال ‌ها از فرمان تاریخی حضرت امام راحل(ره) در دوم آذرماه 67 مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی، امروز این تشکل در حال سپری کردن رشد و بالندگی خود است.

وی، تربیت نیروی متعهد تراز انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و... را  دو راهبرد کلان بسیج دانشجویی برشمرد و با بیان اینکه جوانان زیادی در این بستر تربیت شده‌اند، افزود: جریانی به دنبال این است که جوانان کشور را ناامید و مأیوس کند از این رو زنده نگه داشتن شعله امید به عنوان یک کارویژه باید دنبال شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه دانشگاه بیش از گذشته نیازمند بسیج دانشجویان به صراط مستقیم انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: دانشجویان بسیجی نیز بیش از گذشته باید به خودسازی و توانمندسازی تشکیلاتی خود بپردازند و با هوشیاری نگاه به آینده داشته باشند.

قزلسفلی از تشکیل مجامع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علمی، کاربردی، غیرانتفاعی، فرهنگیان، آزاد، پیام نور، دولتی، فنی و حرفه‌ای و علوم پزشکی در استان فارس خبر داد و تصریح کرد: به دنبال تخصصی‌تر کردن فعالیت‌های بسیج دانشجویی با توجه به نوع دانشگاه هستیم تا بستری برای برنامه‌ریزی، هم‌اندیشی، هم‌افزایی و کارتشکیلاتی بهتر و موثرتر به وجود آید.

وی با بیان اینکه قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی استان فارس با هدف پشتیبانی فکری عملیاتی از مجموعه اقدامات بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه‌های استان تشکیل شده است، ادامه داد: این قرارگاه به عنوان یک مدرسه تشکیلاتی برای بسیج دانشجویی خواهد بود که در آن از باتجربه‌های بسیج دانشجویی برای کمک به اثرگذاری این تشکل استفاده می‌شود.

این مقام مسئول از تشکیل کانون فارغ‌التحصیلان بسیج دانشجویی ذیل قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی استان فارس خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت دانشجویان بسیجی فارغ‌التحصیل برای تقویت بنیه تشکیلاتی و تشکلی بسیج دانشجویی و ایجاد بانک اطلاعاتی قوی برای بکارگیری این عزیزان از اهداف این کانون است.

قزلسفلی در ادامه با تاکید برنگاه حداکثری به جذب دانشجویان خاطرنشان کرد: با نگاهی حداکثری به دنبال جمع کردن سلیقه‌های مختلف دور همدیگر در بسیج دانشجویی هستیم که می‌تواند به بالندگی این تشکل دانشجویی نیز کمک کند چراکه به فرموده مقام معظم رهبری بسیج مدرسه بدون حصار است.

وی، هویت‌بخشی و تقسیم وظیفه بین دانشجویان جزئی از وظایف مسئولان بسیج دانشجویی دانست و افزود: اخلاق و ادب از نیازهای تشکیلاتی است و در پیگیری‌ها و مأموریت‌ها، این مهم باید رعایت شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس با تاکید بر تعامل موثر و سازنده دانشجویان بسیجی با مسئولان دانشگاه، اخلاق‌مداری و ادب را لازمه فعالیت‌های دانشجویان برشمرد و افزود: بسیج دانشجویی به عنوان یک وظیفه شرعی، قصد کمک به مسئولان دانشگاه دارد چراکه رشد و توسعه دانشگاه را در امتداد کارآمدی و بالندگی نظام می‌بیند.

قزلسفلی در ادامه بر استفاده مسئولان دانشگاه‌ها از ظرفیت‌های بسیج دانشجویی برای رسیدن به اهداف خود  تاکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف امروز بسیج دانشجویی به عهده دارد، زنده نگه داشتن شعله امید در بین جوانان بوده چراکه دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در کشور است.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی از ویژگی‌های دانشجویان است، افزود: انتقادها باید عادلانه، عالمانه و دلسوزانه باشد و تبدیل به تخریب نشود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در ادامه با اشاره به بازگشایی سفارتخانه انگلستان در تهران بیان کرد: با توسعه روابط دیپلماتیک مخالف نیستیم بلکه نیاز ضروری می‌دانیم اما با القای این فرهنگ که با بازگشایی سفارتخانه همه چیز تمام شده و خباثت‌های این روباه پیر نیز فراموش می‌شود، مشکل داریم و از مسئولان مربوطه می‌خواهیم که با هوشمندی بیشتری عمل کنند.

قزلسفلی با بیان اینکه برخی جریانات می‌خواهند به توانمندی‌های داخلی تکیه نکنیم، بر مقابله با آن‌ها تاکید کرد و گفت: نباید نگاه‌ها به بیرون از کشور دوخته شود بلکه باید از ظرفیت‌های درون کشور به نحو احسن استفاده کنیم.

یادآور می‌شود، در این جلسه از غلامرضا شادمان تقدیر و جمشید فیروزی به عنوان سرپرست بسیج دانشجویی دانشگاه‌های غیرانتفاعی شهر شیراز معرفی شد و غلامرضا شادمان نیز در حکمی به عنوان دبیراجرایی قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی استان فارس و سرپرست کانون فارغ التحصیلان این سازمان منصوب شد.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: