آخرین اخبار
کد خبر: ۶۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
امام جمعه موقت شیراز در جمع راویان راهیان نور فارس:
حجت الاسلام مرادی گفت: امروز وظیفه داریم راه شهدا را ادامه دهیم ضمن اینکه امروز در شرایط جنگ نرم به سر می‌بریم که باید به این دو ویژگی بیشتر توجه کنیم.
به گزارش تنویر، مراسم شبی با شهدا با حضور راویان راهیان نور استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار گردید.

حجت‌الاسلام محمد حسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز در این مراسم گفت: طبق آیات قرآن کریم 3 چیز است که به هر انسانی از سوی خداوند عطا می‌شود، یکی از آن ها رزق است که خداوند با هدایت تکوینی خود روزی تمام موجودات را تأمین می‌کند و انسان نیز از طریق هدایت عقلی و تشریعی می‌تواند روزی خود را به دست آورد.

وی، دریافت جزا و پاداش اعمال و مرگ را دو مورد دیگری دانست که به تمام انسان‌ها خواهد رسید و گفت: تمام موجودات روزی خواهند مرد یعنی انسان یک تولد و مرگ و یک آغاز و پایانی دارد و تنها خداست که جاویدان است.

مرادی ابراز کرد: اینکه بمیریم یا خیر دست ما نیست اما شیوه مرگ به دست خودمان است که در این راستا 4 نوع مرگ وجود دارد که ما می‌توانیم هر کدام از این 4 نوع را انتخاب کنیم که این مرگ‌ها شامل مرگ رحمت، حسرت، لعنت و شرافت است.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: مرگ رحمت آن است که فردی تمام عمر خود را به عبادت خدا مشغول بوده و پرهیزکاری کرده است و در سنین پیری نیز به دلیل کهولت سن از دنیا می‌رود و این نوع مرگ مربوط به مسلمانان عملی است نه مسلمانان شناسنامه‌ای؛

وی، مرگ حسرت را مختص مسلمانان شناسنامه‌ای و ظاهری دانست و افزود: این افراد در دنیا اهل نماز، روزه و پرهیزکاری نبودند و در بی‌بند و باری و فساد از دنیا می‌روند که مرگ آن همراه با حسرت خواهد بود و مرگ لعنت نیز مختص مستکبران و زورگویان عالم است که نه تنها خدا و پیامبرانش را قبول نداشتند بلکه پا بر روی تمام ارزش‌ها گذاشته و به قتل و عام انسان‌ها پرداخته‌اند.

مرادی، زیباترین و عالی‌ترین نوع مرگ را شهادت در راه خدا یعنی مرگ شرافت برشمرد و گفت: در قرآن کریم 36 آیه راجع به شهدا وجود دارد که اگر مشتقات آن را حساب کنیم، 160 آیه وجود دارد و اگر بخواهیم مصادیق این مسئله را حساب کنیم، 42 آیه در قرآن کریم در این باره وجود دارد.

امام جمعه موقت شیراز اظهار کرد: شهدای ما در دفاع مقدس با معرفت و بصیرت به جبهه‌ها رفتند و شهید شدند و در حقیقت آنان 4 معرفت به خدا، دین، ائمه معصومین و ولایت فقیه داشتند که به این جایگاه دست یافتند و جاودانه شدند.

وی با تأکید بر اینکه شهدا و حاملان و عاملان به قرآن کریم ماندگار هستند، گفت: هر متجاوزی که به کشوری حمله می‌کند سه دوران را سپری می‌کند، ما در جنگ تحمیلی به برکت شهدا این سه دوران رژیم بعث عراق را مشاهده کردیم که شامل دوران غرور، جنون و ذلت بود.

مرادی اظهار کرد: در دوران غرور، صدام نقشه جغرافیایی عراق و ایران را تغییر داد که رزمندگان ما به وسیله عملیات‌های ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس پاسخ این مرحله دشمن را دادند و از سال 63 وارد مرحله جنون دشمن شدیم که شهرهای ما را بمباران کرد به طوری که در دوران دفاع مقدس، رژیم بعث 142 شهر ایران را بمباران کرد و دوران ذلت دشمن نیز از بعد از عملیات مرصاد و قبول قطعنامه فرا رسید که در آن دشمن قرارداد الجزایر را پذیرفت.

امام جمعه موقت شیراز در بخش پایانی سخنان خود به تشریح وظایف امروز ما در مقابل شهدا پرداخت و گفت: ولایتمداری و دینمداری ویژگی مشترک تمام شهدا بود که ما نیز امروز وظیفه داریم راه آنان را ادامه دهیم ضمن اینکه امروز در شرایط جنگ نرم به سر می‌بریم که باید به این دو ویژگی بیشتر توجه کنیم.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: