آخرین اخبار
کد خبر: ۶۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز:
مؤمنی گفت: در این طرح که ساکنان مناطق محروم حاشیه‌نشین ارژن و جوادیه را در بر می‌گیرد، افراد بی‌سوادی که توسط حوزه‌های بسیج محلات شناسایی شده اند مورد آموزش قرار می‌گیرند.
به گزارش تنویر، قاسم مؤمنی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی تنویر از اعزام بسیجیان این سپاه به 9 اردوی جهادی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در این اردوهای جهادی 300 نفر از افراد مناطق محروم اطراف شیراز در "طرح سوادآموزی" حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار براساس برنامه ابلاغی بسیج سازندگی در منطقه غرب شیراز "طرح سوادآموزی" افراد در مناطق محروم اجرا می گردد، افزود: در این طرح که ساکنان مناطق محروم حاشیه‌نشین ارژن و جوادیه را در بر می‌گیرد، افراد بی‌سوادی که توسط حوزه‌های بسیج محلات شناسایی شده اند مورد آموزش قرار می‌گیرند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز با اشاره به اینکه بیشتر افرادی که شناسایی شده اند تا سواد بیاموزند، کشاورزان و افراد فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی هستند، خاطرنشان کرد: این کار در قالب یک دوره کلاس نهضت‌ سوادآموزی توسط بسیج سازندگی سپاه ثارالله(ع) انجام می‌شود.

مؤمنی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در قالب بسیج محلات و دانش‌آموزی با رویکرد آبادانی و ترویج روحیه کار و تلاش در بین روستائیان تشکیل شده و نیروهای بسیجی را به مناطق محروم اعزام می‌کنند، تصریح کرد: تاکنون در قالب این اردوها و توسط بسیجیان سپاه ثارالله (ع) شیراز اقداماتی از جمله ساخت سرویس بهداشتی، ساخت وضوخانه در مسجد خطیری خان‌زنیان، کمک به ساخت دیوار مسجد توسط دانش‌آموزان، شرکت دانش‌آموزان در اردوی یک روزه در برداشت صیفی‌جات در روستای لپویی و پاک‌سازی محیط زیست پارک جنگلی میانرود انجام شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری اردوهای جهادی مناطق محروم به منظور ساخت غسالخانه، بهسازی مسجد و حسینه، بازسازی مزار مطهر یک شهید در یکی از روستاهای اطراف شیراز و ... از مهم‌ترین برنامه‌های گروه‌های جهادی سپاه ثارالله (ع) است که تا پایان تابستان امسال اجرا خواهند شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه  ثارالله(ع) شیراز در پایان صحبت هایش گفت: مشارکت بسیجیان در زمینه کاشت نهال و هرس درختان و آبیاری پارک‌های اطراف شهر در قالب اردوی یک روزه با هماهنگی اداره کل جهاد کشاورزی شیراز و منابع طبیعی استان فارس از دیگر برنامه‌های سپاه ثارالله (ع) در منطقه غرب شیراز است.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: