گزارش
نشست روشنگری و بصیرتی
نشست
boletنشست روشنگری و بصیرتی
حوزه امام جواد(ع)سرچهان
یادداشت و گفتگو
همیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
دل نوشت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس؛
boletهمیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
سالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
مصاحبه با همسر اولین طلبه شهید مدافع حرم محمد مسرور
boletسالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
کد خبر: ۶۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
زندگی نامه شهدای شاخص کشوری سازمان بسیج دانش آموزی را می توانید در ادامه دریافت نمایید.

زندگينامه دانش آموز شهيد رضا سليماني ابهري شهيد شاخص كشوري قشر دانش آموز

شهيد رضا سليماني ابهري و شهیده ایران قربانی

شهيد رضا سليماني ابهري فرزند نبي الله در تاريخ 28/06/1347در خانواده مذهبي و فرهنگي بدنيا آمد . بهد از گذراندن دوران كودكي پا به مدرسه گذاشتو در دبستان ابن سينا تحصيلات ابتدايي را پشت سر نهاد ، سپس در مدرسه راهنمايي امير كبير و پس از آن در دبيرستان دكتر شريعتي به ادامه تحصيل پرداخت.


در ايام تحصيل چندين بار به عنوان شاگرد اول و ممتاز از مدرسه و معلمين خود جايزه دريافت نمود و چون از نعمت صوت خوش برخوردار بود ضمن آموزش تجويد و قواعد قرائت در مسابقات مختلف قرآن شركت كرده و چندين بار در اين مسابقات حائز مقام ممتاز گرديد.او اهل مطالعه بود و با عضويت در مركز مطالعات اسلامي ، در سير مطالعاتي ارائه شده توسط آن مركزشركت نمود .نماز، روزه و دعاهاي كميل و توسل او ترك نميشد .شجاع ، درسخوان ، مهربان ، دلسوز و خوش خلق بود و به مال دنيا ارزشي قائل نبود.

در سال 1362 اولين بار در سن 14سالگي در جبهه هاي حق عليه باطل شركت كرد كه در هنگام شناسايي در منطقه پيرانشهر و پنجوين عراق، نيرو به مدت سه روز مجبور به پياده روي بدون آذوقه مي شوند و به همين جهت متحمل ضعف شديد و سختي هاي فروان مي گردد.

پس از گذراندن دوران طولاني نقاهت ، فعاليتهاي خود را در زمينه فرهنگي هنري از جمله فعال كردن انجمن اسلامي دبيرستان و اجراي تئاتر و سرود و مطالعات آثار شهيد مطهري متمركز نمودو با فعاليت در پايگاه بسيج به گشت شبانه ، آموزش قرآن ، راه اندازي حلقه هاي معرفتي و برپايي مراسم دعاي كميل و توسل در مسجد باب الحوائج اهتمام ورزيدو با بهره گيري از اساتيدبه تقويت مباني اعتقادي و عرفاني پرداخت و زماني كه خود را آماده امتحانات سال چهارم دبيرستان و شركت در كنكور مينمود، احساس تكليف كرد و با لبيك به فرمان حضرت امام (ره) به همراه برادر بزرگترشان به جبهه اعزام و بالاخره به آرزوي هميشگي اش كه احلي من العسل شهادت بود نائل ودر تاريخ 12/02/1365در جبهه فاو در ادامه عمليات غرور آفرين والفجر 8به ديدار يار شتافت و پيكر مطهر شهيد در گلزار شهداي شهرستان ابهر به يادها سپرده شد.

نيايش شهيد...

خدايا مرا همچون بزرگاني كن كه به جز تو كسي را نديدند و به جز تو بركسي دل نبستند...

الهي...در بيابان دنيا به دنبال آب حياتم تا روحم را با آن سيراب گردانم ، جام عشقت برايم گمشده اي است كه ديوانه وار خود را به اين طرف و آن طرف ميزنم تا آن را بيابم...

فرازي از وصيت نامه شهيد...

اميدوارم روزي فرا رسد كه بيرق اسلام توسط شما فرزندان اسلام در كربلاي حسين (ع) برافراشته شود.

اميد دارم آنانكه خود را به فراموشي سپرده اند و به ارزش هاي والاي انسانيت پي نبرده اند ناقوس بيداري شهدا را بشنوند و خود را در برابر جامعه مسئول بدانند.

www.rezasoleimani.ir




زندگينامه دانش آموز شهيده ايران قرباني- شهيد شاخص كشوري قشر دانش آموز

شهيد رضا سليماني ابهري و شهیده ایران قربانی

شمه اي از نيايش شهيد...

خدايا...دلم ميخواهد نمونه و الگو باشم الگوي مقاومت در راه خدا

خدايا از تو تمنا دارم كه در همه حال با من باشي كه من در همه حال به ياد تو خواهم بود .مدد رسان كه كار و درس خواندنم ، زندگي كردنم ، هدفم و مردنم همه به خاط تو و براي تو باشد.

شهيده ايران قرباني فرزند نجف عليدر تاريخ 20/04/1345در روستاي هندلان از توابع شهرستان ميانه و در خانواده اي مذهبي ديده به جهان گشود.پس از سپري كردن دوران كودكي قدم در راه تحصيل گذاشت و با ذوق و شوق وصف ناپذير به تحصيل پرداخت و با پايان دوران ابتدايي و راهنمايي تحصيلات خود را در دبيرستان زينبيه آغاز نمود .

قلم زيبايي داشت زيبا مينوشت و زيبا قرائتشان ميكرد .اهل مطالعه و كتاب و تفكر بود و شعرها و مطالبي را كه بيان ميكرد به جان بچه ها مينشست.رابطه صميمانه اي با معلمان و دوستانش داشت و همه او را دوست داشتند.

در فعاليت هاي پرورشي دبيرستان زينبيه جز اولين ها بود . دوران نوجواني و جواني او مصادف شده بود با جنگ تحميلي ،به حال رزمندگان غبطه مي خورد برايشان مطلب مينوشت و شعر ميسرودبارها گفته بود كه ما در مدرسه هم در حال جنگ با دشمن هستيم ، ن فقط در فكر كه بلكه در عمل هم در كارهاي خير پيشتاز بود و در تمام تشييع جنازه هاي شهداي شهرش شركت ميكرد.شيفته حضرت امام (ره) بود از امام كه صحبت ميشد به وجد مي آمد و حتي اشكش سرازير ميشد.صداي اذان كه در مدرسه مي پيچيدبا شور و اشتياق در نماز جماعت حاضر ميشد.

او در روزهايي به شهادت فكر مي كردكه شهر كوچك ميانه حتي يك بار هم بمباران نشده بود اما او عاشقانه به شهادت دل بسته بوو دل دريايي ايران، بهترين ها را ميخواست و چنين با خداي خودش زمزمه ميكرد:" اي خداي مهربانم تو را به محمد و آل اوكه مردگان زنده هستند قسمت ميدهم من را نيز جزء مردگان زنده خدايا قرار بده....

سرانجام شهيده ايران قرباني به آرزوي ديرينه اش شهادت نائل ودر بمباران رژيم بعثي عراق در تاريخ 12/11/1365 در دبيرستان زينبيه ميانه ،با ديگر همكلاسي هايش آسماني و به خيل شهداي " عند ربهم يرزقون " مي پيوندد.

وبلاگ

Zeynabiye-miyana.blogfa.com




نام:
ایمیل:
* نظر: