پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۰۶:۴۸
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۶۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
فرمانده سپاه فجر فارس:
سردار غیب پرور گفت: آمریکایی ها اگر دستشان برسد سر تک تک ما را می بُرند، زمانی راضی می شوند که ما بگوییم اسلام بی اسلام.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از تنویر، همزمان با هفته دفاع مقدس گردهمایی اساتید بسیجی فارس با حضور سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر فارس در دانشگاه شیراز برگزار گردید.


سردار غیب پرور در ابتدای صحبت هایش در این گردهمایی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت به دلیل حادثه هولناک ارتحال حجاج بیت الله حرام گفت: بعید می دانم دلی باشد که آزرده نشده باشد، خداوند به خانواده های این ها صبر بدهد بخصوص خانواده هایی که همراه بودند؛ من سال 1366 که جوانی بودم در آن حادثه مکه حضور داشتم، این روزها دائما صحنه های آن سال برایم تداعی می شوند، خانمی می آمد می گفت شوهرم مفقود شده است، شخصی می آمد می گفت برادرم مفقود شده است، وضعیت کاروان ها واقعا عجیب و غریب بود و متاسفانه حکومت آل سعود هیچ وقت قبول مسئولیت ننموده است.

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه صحبت هایش گفت: سوالاتی را طرح می نمایم و در حوزه همین سوالات صحبت هایم را ادامه می دهم، آیا انقلاب اسلامی مورد تهدید است یا خودش تهدیدی است برای دیگران؟ ، اگر ما می گوییم دفاع همچنان باقی است، این دفاع چیست؟  و  ما از چه چیزی باید دفاع کنیم؟

وی در پاسخ به این سوالات گفت: در روزهای اخیر که به محضر رهبر انقلاب مشرف شدیم، بخشی از صحبت های ایشان بر همین موضوع متمرکز بود، بحث دفاع (من قریب به مضمون را عرض می کنم)، ما از چه چیزی دفاع می کنیم؟ ما از چیزی دفاع و پاسداری می نماییم که آن را بسیار عزیز بشماریم، چیزی که دوستش نداریم و محبوب نیست که دفاع از آن بی معناست، نکته دوم اینکه، از چیزی دفاع می کنیم که با ارزش باشد، با این تفاسیر آیا انقلاب اسلامی هم اکنون می بایستی از آن دفاع بشود؟ آیا ما مورد تهدید هستیم؟ اگر مورد تهدید هستیم، از سوی کیست؟ اگر این نکته که ما در معرض تهدیدیم صحت داشته باشد پس چگونه برخی از تحولات سیاسی را باید تحلیل کنیم؟ شما مطلع هستید، پس از بحث برجام که گزینه ای بود که رهبر معظم انقلاب اجازه فرمودند، چرا بعضی ها به خودشان اجازه می دهند که در خصوص سایر عرصه ها هم نظر بدهند و کار را ببرند به جایی که بگویند ما که نمی توانیم تا ابد با عالم قهر باشیم، این بحث مرگ بر آمریکا را کم کم کنار بگذارید، البته این درست نیست، باید این موضوع را دقیقا مورد تحلیل قرار بدهیم.


سردار غیب پرور افزود: اگر بخواهیم اثبات کنیم که باید از انقلاب اسلامی دفاع بشود و انقلاب اسلامی مورد تهدید است باید موشکافانه به آن بپردازیم، موقعی که بحث از دفاع می کینم یعنی قرار است از تکرار جنگ نابرابری که به ما تحمیل شد جلوگیری کنیم، شاید جنگ آینده، جنگ نظامی نباشد، اما در حوزه هزینه کردهای کشور بعید نیست هزینه آن بالاتر هم بشود، آمارهای رسمی می گویند 950 میلیارد دلار خسارت جنگ بود، 2.5 میلیون نفر بی خانمان شدند، 15هزار غیر نظامی شهید شدند و 150 هزار خانه ویران شد، این ها خسارت هایی است که ما دیدیم؛ درست است که امروز با سربلندی می گوییم 213 هزار شهید باعث عزت ایران اسلامی هستند، یا 140 هزار جانباز، 40 هزار آزاده، 320 هزار مجروح جنگی، این ها باعث عزت و افتخارند ولی به هر ترتیب ما بخشی از سرمایه های انسانی و غیر انسانی را از دست داده ایم، چه کسی مسئول بود؟ آیا همه را پای صدام بگذاریم؟ صدام انسان حقیری بود، صدام همان دانش آموز نادان درس نخوانی بود که از دبیرستان بیرونش کردند، مرتکب قتل شد و به مصر پناهنده شد، آنجا تحت تربیت سرویس های جاسوسی آمریکا قرار گرفت و در بزنگاه وارد عراق شد، وقتی که در سال 1347 احمد حسن البکر مجددا کودتا کرد، احمد حسن البکر جایگاه تشریفاتی داشت، کار اصلی را خواهرزاده او یعنی صدام انجام می داد.

فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان نمود: اگر شخصیت صدام را مورد بررسی قرار بدهید درمی یابید وی کسی نبود که بتواند یک جنگ تمام عیار 8 ساله را به ایران تحمیل کند، وقتی می گوییم یک جنگ تمام عیار این معنا و مفهموم دارد، جنگ تمام عیار در دو سه مقطع از جنگ ما اتقاق افتاده است یکی در همان روزهای اول جنگ در خرمشهر و یکی هم در اواخر جنگ در منطقه حلبچه، به آن معنایی که در آکادمی های نظامی جنگ تمام عیار را تعریف می کنند در کمتر جنگی، جنگ تمام عیار اتفاق می افتد اما صدام این کا را انجام داد، آیا می توانیم همه این ها را به حساب صدام بگذاریم؟ به هیچ وجه نمی توانیم.

وی ادامه داد: نکاتی را عرض می کنم، اولین نکته مربوط به 21 دسامبر 1979 می باشد، برژینسکی مشاور امنیت ملی آمریکا در سندی به کارتر اینگونه می گوید: بهتر است بدانید آقای خمینی با فشار اقتصادی و تحریم کنار نمی کشد، می بایستی به دنبال راه های دیگری باشیم، رئیس جمهور کارتر که در اسناد هست با خودنویس شخصی اش می نویسد، می گوید: از آنچه دولت خمینی نمی خواهد بایستی لیست تهیه کنیم، یکی از لیست های مهمی که همراه با برآوردهای اطلاعاتی است حمله نظامی به ایران است، این سند و سندهای دیگر خیلی عمیق، حجیم و پر ترافیک اند، وقتی که نقشه حمله نظامی به ایران در کاخ سفید قطعیت پیدا می کند، جلساتی در آلمان برگزار می کنند و قرارهایی می گذارند، برای تک تک دولت ها نقش تعریف می کنند.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: در جنگ اول خلیج فارس در سال 1990 که صدام به کویت حمله کرد خود این ها بسیاری از حرف های ناگفته را برملا نمودند، برای مثال وقتی که گفتند ما 70 میلیارد دلار به صدام کمک کردیم، این 70 میلیارد دلار را تبدیل کنید به پول رایج کشور در آن سال ها، یا هواپیماهای میراژ و سوپر اتاندارد را که فرانسه به خودی خود به صدام تحویل نمی دهد، یا وقتی بحث بمب های شیمیایی می شود، اسنادش موجود است، در سال 1982 است که بحث سلاح های شیمیایی مطرح می شود این آمریکاست که امضا می کند و صحه می گذارد، مطلب دیگر از هاوارد نیچه کارمند شواری امنیت ملی آمریکا در سال 1995 منتشر می شود، آمریکا در سال 1982 کمک محرمانه به عراق را سیاست خود قرار داد، این یک راهبرد جدید در موضوع جنگ ایران و عراق بود.


وی اضافه کرد: البته این ها نتیجه نگرفتند اما اینطور نیست که دست بردارند، می خواهم نتیجه بگیرم که چرا واقعا بعضی از ما در عرصه سیاسی کشور دچار خوش خوشان شده ایم، می گویند از فردا آمریکا رفیق ماست، رفتار بعضی ها در فضای سیاسی کشور موید همین حرف هاست، این رفتار را چه کنیم؟ این اسناد و مدارکی را که ارائه می شوند چه کنیم؟

سردار غیب پرور ادامه داد: در سال 1990 لوییس که اصالتا انگلیسی است اما در آمریکا بزرگ شده و از کسانی است که ایده هایی سیاسی-نظامی دارد مطلبی را برگرفته از صلح نامه وستفالیا که روابط کشورهای اروپایی و محدوده ها را با این نگاه که در جغرافیا و ژئوپولوتیک کوچک سازی کند مشخص کرد، مطرح می کند، لوییس در سال 1990 فرمولی ارائه می دهد، می گوید ما در منطقه خاورمیانه باید بدنبال تکرار وستفالیا باشیم، این در قالب یک سخنرانی شفاهی است تا دو سال بعد که مورد توجه شورای امور خارجه آمریکا قرار می گیرد، تحت عنوان تفکر دوباره در منطقه خاورمیانه طرحی در سال 1992 نوشته می شود، در سال 2014 هم ریچارد هاوس رییس شورای روابط خارجی سنای آمریکا که مدیر برنامه ریزی سیاست در وزارت خارجه آمریکا هم هست بر فرمول لوییس صحه می گذارد و می گوید باید یک وستفالیای جدید ایجاد کنیم، تئوری بالکانیزه کردن خاورمیانه؛

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: بر این اساس چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ جنگ های داخلی باید بروز پیدا کنند، نظیر جنگ های قومی-قبیله ای که یکی از خروجی های این تفکر، داعش و جریان های تکفیری و سلفی هستند، می بایستی عراق به سه جمهموری تقسیم شود، سوریه به چهار جمهوری، ایران می بایستی به پنج جمهوری تبدیل شود و نهایتا سراغ عربستان هم می روند یعنی دقیقا آن مدلی که در اوایل قرن 17 اروپاییان اجرا نمودند و بر سر یوگسلاوی هم آوردند، می گویند عین همان ماجرای بالکان را باید در خاورمیانه اجرا کنیم، این استراتژی آمریکاست و محال است از آن دست بردارند.

وی خاطرنشان نمود: اینکه می گویم چرا بعضی ها حواسشان نیست، دلیلش این است که آمریکا ممکن است در تاکتیک ها تغییر بدهد اما استراتژی را تغییر نمی دهد، آمریکا آمده که منطقه غرب آسیا را تکه تکه کند؛ آمریکا بدنبال چه هدفی است؟ تحولاتی که می خواهند در غرب آسیا ایجاد کنند، یک راهبرد اساسی و استراتژی آن هاست، آن ها از آن کوتاه نمی آیند، منطقه خاورمیانه به تعبیر آن ها و اگر درستش را بگوییم به فرموده رهبر انقلاب منطقه غرب آسیا، منبع انرژی فسیلی جهان است، روزانه 20 میلیون بشکه نفت از این منطقه خارج می شوند، مخازن عظیم گاز دارد که ایران اسلامی دومین دارنده بزرگ گاز جهان با سهم 17 درصد است، این ها به علاوه این موضوعات که این منطقه یک سه راهی بین قاره های جهان است، اینجا مهد تمدن های کهن بشری است، اینجا خاستگاه ادیان الهی است و این گزینه ها را که کنار هم بگذاریم اهمیت این منطقه کاملا روشن می شود، این منطقه فرهنگ ساز است و تعالی بشر معمولا از این منطقه آغاز شده است و هدف دیگر نیز حفظ امنیت رژیم جعلی صهیونیستی است، استراتژی و راهبرد ایالات متحده در خصوص تئوری بالکانیزه کردن منطقه غرب آسیا چیزی نیست که با مذاکره از آن دست بردارند، امکان ندارد، مگر اینکه امریکا در فلسفه وجودی خودش صرف نظر کند که آن هم میسر نیست.


فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: نکته بعدی این مطلب است که آیا ایالات متحده ما را مانند سابق مورد تهدید قرار خواهد داد؟ یعنی از منظر نظامی؟ نه این حداقل الان اتفاق نمی افتد، اما تهدیدی که ما با آن مواجهیم واقعا چیست؟ این تهدیدات را از زبان خودشان می گویم آقای نوام چامسکی مبتنی بر نظرسنجی های گروه های غیر دولتی آمریکا می گوید ایران تهدید نیست بلکه آمریکا تهدید است دلیلش هم این است که آمریکا در بیش از 100 کشور جهان پایگاه نظامی دارد و در تعدادی از کشور ها هم کلاهک های اتمی مستقر نموده است.

سردار غیب پرور با طرح این سوال که "ما از چه جهاتی مورد تهدید هستیم؟"، گفت: در شرایط کنونی تهدید نظامی متصور نیست، در دیدار اخیر فرماندهان سپاه با رهبر معظم انقلاب، ایشان فرمودند که تهدید امنیتی و اقتصادی مهم است اما نه به اندازه تهدید سیاسی و فرهنگی، آن چیزی که الان در دستور کار استکبار است بحث تهدید فرهنگی و سیاسی است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: چیزی را که می گویم خطاب به شما نیست، بعضی از کسانی که به سر کلاس دانشگاه می روند دیگر باورشان شده که بسم الله الرحمن الرحیم گفتن کلاسشان را پایین می آورد، بعضی از دانشگاه های ما البته دانشگاه های فارس را نمی گویم، کم کم به دانشگاه هایی تبدیل شده اند که ظاهرشان لائیک است، همه چیز را شما می بینید، این ها را در موضع تهدید فرهنگی آمریکا چطور باید تحلیل کنیم؟ میلیارد ها دلار پولی را که بر علیه ما تصویب می کنند کجا مصرف می شود؟ در عرصه سیاسی در فتنه 78 نتوانستند، در فتنه 88 نتوانستند اما این ختم ماجرا نیست، من می گویم فتنه جدید آغاز شده است، مواظب باشید در باتلاق نیفتید، اینجاست که نقش انسان های با بصیرت بیش از گذشته ظهور پیدا می کند.

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه صحبت هایش گفت: توجه شما را به کانون های قدرت و ثروت جلب می نمایم، هر شخصی که وارد این کانون ها شد، لاجَرم منحرف می شود، آدم تعجب می کند از کسانی که در رکاب امام (ره) بودند اما امروز کمک نمی کنند، اینکه می گوییم خدا آخر و عاقبتمان را به خیر کند همین است؛ بنابراین تهدید آمریکا سرجایش است، تهدید فرهنگی و سیاسی، تهدید سیاسی فقط از سوی مهره های خارج از کشور نیست بلکه از سوی برخی از مهره های خود فروخته هم هست؛ بحث تهدید آمریکا این بار از طریق نفوذ صورت می گیرد.

وی با بیان این سوال که "راه های نفوذ آمریکا چیست؟" گفت: اولین گزینه، عدول از ارزش های دینی و انقلابی است، دومین گزینه، غفلت از عداوت ها و دشمنی های گذشته آمریکاست مثل اینکه که برخی ها می گویند گذشته را بی خیال شوید، این ها اگر دستشان برسد سر تک تک ما را می بُرند، زمانی راضی می شوند که ما بگوییم اسلام بی اسلام و دیگر اسم انقلاب را نمی آوریم، سومین گزینه، ترویج بی بند و باری است، چهارمین گزینه، ترویج اشرافی گری است، این ها راه های نفوذ آمریکاست؛

سردار غیب پرور در پایان صحبت هایش گفت: سلام خدا بر شهیدان دفاع مقدس، آن چیزی که ما از دوران دفاع مقدس می بایستی آویزه گوشمان داشته باشیم چند کلید واژه است، این کلید واژه ها خداباوری، ایستادگی، استقامت، شجاعت، مقاومت، بی هیاهو بودن، دنبال اسم و رسم نبودن و کم توقعی هستند، این ها کلیدواژه های دوران دفاع مقدس هستند، اگر کماکان به آن ها متوسل باشم این انقلاب به فضل خدای بزرگ باقی خواهد ماند.


در بخش پایانی این مراسم از اساتید بسیجی و ایثارگر با اهدای لوح تقدیر توسط سازمان بسیج اساتید فارس تجلیل بعمل آمد.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: