گزارش
برگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی برگزارکرد
boletبرگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
اولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید
boletاولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید گمنام برگزار شد
کد خبر: ۶۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
فرهنگی اجتماعی ناحیه نورآباد ممسنی برگزار کرد :
کارگاه آموزش مهارتی هسته های فرهنگی حلقه های صالحین (طرح شبکه روشنگری) به همت فرهنگی اجتماعی ناحیه نورآباد ممسنی و با شرکت تمامی مدیران فرهنگی پایگاه های مقاومت بسیج برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی وتبلیغات نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی:
کارگاه آموزش مهارتی هسته های فرهنگی حلقه های صالحین (طرح شبکه روشنگری) به همت فرهنگی اجتماعی ناحیه نورآباد ممسنی و با شرکت 85 نفر از مدیران فرهنگی پایگاه های مقاومت بسیج برگزار گردید .
این کارگاه آموزشی که با هدف توانمند سازی مدیران فرهنگی پایگاههای مقاومت و شامل مباحث اقتصاد مقاومتی ، سبک زندگی اسلامی ، ماهواره و شبکه های اجتماهی و روشنگری مدیران فرهنگی در محل نمازخانه ناحیه برگزار شد.

مهندس گودرزی مدیر شبکه روشنگری بسیج گفت : اقتصاد مقاومتي استراتژی و راهبردي براي تشخيص حوزه‌هاي فشار و كاهش وابستگي‌ها و در مجموع مقابله با تحريم ها و تهديدهاي اقتصادي با تاكيد روي مزيت‌هاي توليد داخل و تلاش بر خود اتكايي می باشد.


ارکان و مهم ترین ویژگی های اقتصاد مقاومتی، در واقعه همان تلاش در جهت ارتقای رشد ملی، خنثی نمودن تحریم های دشمن در عرصه اقتصادی، مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت، مدیریت مصرف، بالا بردن تولید ملی با حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مقاومت مدبرانه در مقابل تحریم ها، توانمند سازی بخش خصوصی، حرکت بر اساس برنامه و پرهیز از تغییر ناگهانی قوانین است.


به بیان دیگر؛ در واقع" اقتصاد مقاومتی"، نقطه مقابل اقتصاد وابسته و مصرفی است، تغییر ساختارهای اقتصادی موجود، بومی‌سازی اقتصاد کشور، اصلاح الگوی مصرف، صرفه جوئی، تكيه بر دارايي هاي معنوي و مادي، حمایت از تولید ملی، توانمند سازی بخش خصوصی، کاهش وابستگی به نفت و پرهیز از خام فروشی، پرهيز از اسراف و تجمل گرايي، ساده زيستي، قناعت، توجه به مسئله آموزش و تربيت افراد اجتماع و بخصوص اقشار جوان و كودكان، بسط معنويات و آموزه هاي ديني، آگاهي مردم از دارايي، منابع و توانمندي هاي داخلي و سرمايه هاي معنوي و مادي، استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان، استفاده حداکثری از کالاهای داخلی و نهراسیدن از تحریم‌های اقتصادی دشمن نیز از دیگر راهکار مناسبی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام و المسلمین رسول محمدی از اساتید دیگر این کارگاه آموزشی گفت : اگر بخواهیم در مقابل نفوذ فرهنگی دشمن مانعی ایجاد کنیم راهی جز ترویج فرهنگ قرآن نداریم و با این طریق می‌توانیم از رخنه فرهنگی دشمنان جلوگیری کنیم.


حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی اسلامی تحت تاثیر برنامه‌های ماهواره است،خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای، تغییر زبان شفاهی، افزایش فاصله طبقات فرهنگی و تشدد گسست‌های بین نسلی است.

محمدی با اشاره به سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) خاطر نشان کرد : نمونه کامل از سبک زندگی اسلامی زندگی امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) می باشد چرا که بر اساس ارزش ها و آموزه های دین مبین اسلام پایه ریزی شده است  . :

سرهنگ پاسدار علی احمدی از اساتید دیگر این مراسم بیان داشت :  امروزه هدف اصلی شبکه ای اجتماعی از بین بردن و تضعیف اعتقادات جوانان ما می باشد که تنها راه مقابله با خطرات این شبکه آموزش استفاده صحیح از این شبکه ها می باشد .


احمدی خاطرنشان کرد : بی توجهی به برنامه های فرهنگی که از طریق شبکه های اجتماعی منعکس می شود خطرات زیادی را متوجه جوانان و حتی عموم خانواده ها می کند .
وی افزود : برای خنثی کردن نقشه های فرهنگی دشمنان تمامی متولیان امور در بخش های مختلف مسوول هستند و باید در یک برنامه ریزی دقیق برای خنثی کردن اهداف آنها اقدام کرد .

امید نصیبی فرمانده سپاه ناحیه نورآباد ممسنی در پایان این همایش گفت : مسئله فرهنگ مسئله بسیار مهمی است و کار فرهنگی نیاز به تلاش شبانه روزی دارد چرا که مسئله فرهنگ از دغدغه های اصلی مقام عظمای ولایت می باشد .

وی افزود : دشمن برای انقلاب اسلامی نقشه های شومی کشیده و روی فرهنگ  ما برنامه ریزی خاصی انجام داده که اگر غفلت کنیم و برنامه ریز ی لازم را نداشته باشیم قطعا شکست خواهیم خورد .



نام:
ایمیل:
* نظر: