آخرین اخبار
کد خبر: ۶۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) شیراز:
سرهنگ حسینی گفت: موضوعی که امروز، دشمن روی آن کار می کند تاثیر گزاری بر افکار نوجوانان و جوانان از طریق تهاجم فرهنگی و جنگ نر م است.
به گزارش تنویر، آیین نمادین آغاز اعزام 50 هزار دانش آموز بصیر فارس به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در قالب اردوهای راهیان نور دانش آموزی با حضور سردار ابوالفضل گزنی جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس، جمعی از مسئولان آموزش و پرورش فارس و تعدادی از دانش آموزان شیرازی برگزار گردید.

سرهنگ سید حسین حسینی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) شیراز در حاشیه این مراسم به خبرنگار تنویر گفت: یکی از اهداف اصلی سفرهای راهیان نور در سال 1394 ترویج و تعمیق فرهنگ شهادت و دفاع مقدس برای نسل نوجوان و جوان است.

وی افزود: امسال بیش از 5 هزار نفر از دانش آموزان دوره متوسطه دوم ناحیه دو شیراز برای بازدید از مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس در قالب 10 کاروان به سرزمین های راهیان نور اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی متعددی برای این سفر معنوی پیش بینی شده است گفت: با توجه به برگزاری دوره های آموزشی، راویانی که در این کاروان ها حضور دارند به خوبی آموزش دیده اند تا دانش آموزان حاضر در این در این سفر معنوی هم با سیره شهدا و هم با مناطق عملیاتی دفاع مقدس به خوبی آشنا شوند.

سرهنگ حسینی افزود: دانش آموزان در این سفر معنوی از  از یادمان های 8 سال دفاع مقدس نظیر یادمان عملیات والجر 8، یادمان شهدای کربلای چهار و پنج و مناطقی نظیر هویزه، شلمچه، و ... طلائیه بازدید می نمایند.

وی درباره برنامه های جانبی پیش بینی شده برای این سفر گفت: علاوه بر برنامه های اصلی، اجرای مسابقات فرهنگی-هنری، اهدای بسته های فرهنگی و کتاب های دفاع مقدس به زائران از جمله برنامه های جانبی پیش بینی شده برای این سفر است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله در بخش دیگری از صحبت هایش خاطرنشان نمود: موضوعی که امروز دشمن روی آن کار می کند بحث تاثیرگزاری بر افکار جوانان از طریق تهاجم فرهنگی و جنگ نر م است، مهم ترین کاری که در مقابل این تهاجم فرهنگی می توان انجام داد آشنا نمودن نسل نوجوان و جوان با ارزش های انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس و شهادت است، راهیان نور یک حرکت بزرگ فرهنگی و راه حل موثر مقابله با تهدیدات و هجمه فرهنگی دشمنان است.

سردار گزنی، جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در این مراسم گفت: اولین اعزام راهیان نور دانش آموزی استان فارس در قالب یک کاروان 1200 نفره از شهرستان های استان فارس انجام خواهد گرفت.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: