آخرین اخبار
کد خبر: ۶۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
در بیانیه سازمان بسیج هنرمندان فارس تاکید شد،
شورای عالی قشر سازمان بسیج هنرمندان فارس در پی نشست نقد مجموعه داستان " قرمز جدی " در دانشگاه شیراز بیانیه‌ای صادر نمود.
به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، شورای عالی قشر سازمان بسیج هنرمندان فارس در پی نشست نقد مجموعه داستان" قرمز جدی" در دانشگاه شیراز بیانیه‌ای را صادر نمود؛ در بخشی از این بیانیه آمده است: " شورای عالی بسیج هنرمندان استان فارس به تمامی جوانب رویدادها، نشست ها و برنامه های فرهنگی هنری ادبی استان اشراف تام دارد و در کارگروه های تخصصی اش آسیب ها و تهدیدات را شناسایی و برای راهبرد و راهکار آن مطالعات نظری و کاربردی را تبیین و تدوین  و سپس اجرا خواهد نمود و در ایجاد امنیت فرهنگی هنری استان لحظه ای درنگ نخواهد کرد و در صورتی که با اندیشه هایی باطل و ناصواب مواجه گردد با امر به معروف و نهی از منکر موجب ایستایی و توقف این مهم خواهد شد. "

 
متن کامل این بیانیه به شرح ذیل می باشد:
 بسمه تعالی

درود بر روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)، درود بر حضرت ولی عصر (عج) و با یاد و خاطره مانای شهدای اسلام و انقلاب اسلامی و آرزوی سعادت و سلامت برای مقام عظمای ولایت.

همان گونه که در کتاب آسمانی قرآن مجید، انجام والاترین  تکالیف عبادی برای شیعیان مسلمان جهان تعیین و تعین شده است، همچنین والاترین تکالیف فرهنگی، هنری و ادبی هم برگرفته از قرآن کریم و همچنین رویات و احادیث متعدد و متکثر توسط عالمان و ادیبان دینی و انقلابی طراحی و تدوین شده است که انجام آن وظایف بر ما واجب است.

در باب یادآوری، گفتنی است که دانشگاه و دانشجو حرمت و حریم شامخی دارند و این محیط مقدس علمی که درآن نفس های لوامه مبدل به نفس های مطمئنه می شود و از صورت به سیرت سوق پیدا می کند، بالاترین مرجع استنادی علمی محسوب می گردد.

 به این دلیل که در این جغرافیای علمی، جغرافیای تفکر فهیم انسانی تغییر، تکمیل، تکامل و سپس به مرحله تولید و آفرینش  می‌رسد و اگر جهت عالمانه و خالصانه درآن تحقق نیابد با مشکلات عدیده فرهنگی اجتماعی سیاسی مواجه خواهد شد که نهایت  آن، آسیب و سرحد آن تهدید خواهد بود.

مقام معظم رهبری در مهندسی فرهنگی با صراحت کلام، نقشه و راه بلدانه را طراحی، تجسیم و ترسیم کرده است و موکد بر سلامت فضای امنیت علمی و فرهنگی دانشگاه ها و ارتقاء بهین ابعاد اخلاقی ارزشی ایمانی و انقلابی آن به استادان و دانشجویان سفارش و توصیه نموده است که "دشمن در چند قدمی ما در کمین است تا امنیت و آرامش طلبگی را در این فضا مخدوش و تخریب نماید."  این می طلبد با مطالعه و تحقیق کافی و وافی به رویداد های که فرهنگی اطلاق می شوند، متفکرانه بنگریم و در آنان با مداقه به تعمق و تامل بپردازیم و تسلل علل برپایی آنان را نیک مورد مطالعه و سنجش قرار دهیم.

چندی پیش قرار بود جلسه تخصصی نقد و بررسی کتاب داستان " قرمز جدی" به قلم خانم دنیا مقدم زاد - که شخصیت ایشان برای ما قابل احترام است - در دانشگاه شیراز مبنی بر معرفی و تحلیل،  واکاوی شود. از آنجایی که ما با گفتمان ادبی و هنری در جامعه دانشگاهی و اعتلاء این فرهنگ دیالکتیگی خرسند و مسرور خواهیم شد و همیشه خود را شاگردانی برای یادگیری این مهم  می دانیم اما با حاشیه سازی و برهم زنندگی فضای سالم اخلاقی دانشگاه ها موافق که نیستیم بلکه در رودررویی با آن نیز قرار خواهیم گرفت.

همین بس است که شورای عالی بسیج هنرمندان استان فارس به تمامی جوانب رویدادها، نشست ها و برنامه های فرهنگی هنری ادبی استان اشراف تام دارد و در کارگروه های تخصصی اش آسیب ها و تهدیدات را شناسایی و برای راهبرد و راهکار آن مطالعات نظری و کاربردی را تبیین و تدوین  و سپس اجرا خواهد نمود و در ایجاد امنیت فرهنگی هنری استان لحظه ای درنگ نخواهد کرد و در صورتی که با اندیشه هایی باطل و ناصواب مواجه گردد با امر به معروف و نهی از منکر موجب ایستایی و توقف این مهم خواهد شد.

ما شاگردان مکتب سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی از ادبیات و هنر مسموم و هنرمندانی که برای انتشار این مسمومیت ادبی و هنری تلاش وافر و پیگیر می‌کنند تا ذهن و روح پاک دانشجویان و دانش آموزان جامعه فرهنگی‌مان را در نوک پیکان زهر آلود خود قرار دهند، مجدانه و مجاهدانه خواهیم ایستاد و به صراحت توصیه می نماییم که بر نیت آنان واقفیم و چه نیک است که به جای اینکه در مقابله با  نظام فرهنگ شامخ اسلامی ما بایستند در جوار ما چون سربازی فرهنگی برای خدمت به این نظام مقدس انقلابی اسلامی باشند تا خداوند حکیم و نائب بر حق ایشان حضرت ولی عصر ( عج) نیز از انجام و اشاعه تکالیف فرهنگی آنان خوشنود گردد.

در پایان جا دارد بهترین سپاس ها را به پاس درایت هوشمندانه و بصیرانه معاونت محترم فرهنگی دانشگاه شیراز تقدیر و تقدیم نماییم که در جوار نگاه متخصصانه شان، نگاه متعهدانه را نیز به کار گرفتند و در عدم برپایی این نشست همت گماردند.

باشد که همه ادیبان و هنرمندان فرهنگی این دیار از رهروان حقیقی و راستین مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) باشند. انشاالله .


 والسلام و علیکم و رحمه الله برکاته

"شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس"

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: