آخرین اخبار
کد خبر: ۶۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس:
حجت الاسلام حاجی زاده گفت: هدف استراتژیک آمریکا مهار جمهوری اسلامی است و بعد از آن تغییر رفتار جمهوری اسلامی را دنبال می کند و نهایتا تغییر ساختار را در دستور کار دارد.
به گزارش تنویر، اولین همایش ائمه جماعات، هیئات امناء مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج غرب شیراز با حضور حجت الاسلام حاجی زاده نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس در سالن همایش های بسیج سپاه ثارا... (ع) شیراز برگزار گردید.

حجت الاسلام حاجی زاده در ابتدای صحبت هایش در این مراسم با اشاره به وجود روحیه تعامل، همدلی، همراهی و همزبانی در فضای مساجد شیراز، گفت: رمز موفقیت جامعه اسلامی همین شاخصه  هاست، دغدغه همه ما همین است که این شاخصه ها در مساجد وجود داشته باشند، اگر مسجد را از جامعه اسلامی دور کنیم و مساجد ما معنا و مفهموم واقعی در جامعه نداشته باشند جامعه ما یک جامعه اسلامی واقعی و موثر نخواهد بود، جامعه ای اسلامیِ واقعی است که مقابل استکبار ایستادگی می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس خاطرنشان نمود: مسجد یک دانشگاه است، باید برای مساجد برنامه داشته باشیم، نبود همدلی و هم زبانی در بین اصحاب مسجد و هیئت امنا باعث رکود و انزوای مساجد می شود.

وی خطاب به بسیجیان، اعضای هیئات امنا و امامان جماعات گفت: اگر متولی برنامه های فرهنگی در جامعه هستید باید همکاری و همراهی داشته باشید، مسجدی که برنامه نداشته باشد خاموش است و در انزواست، رمز پیشرفت و موفقیت مسجد و پیشرفت و توسعه فرهنگی، سیاسی و بصیرتی جامعه در گرو همکاری و همدلی همه کسانی است که در مساجد خدمت می کنند.

حجت الاسلام حاجی زاده در ادامه صحبت هایش گفت: وجود روحانی فعال، بسیجیان پر جنب و جوش، هیئت امنای همکار و متعامل باعث احساس امنیت و آرامش والدینی می شود که فرزندانشان را به مساجد می فرستند، مسجد تنها برای اقامه نماز جماعت نیست، بلکه محل تشریح احکام شرع، مسائل اجتماعی و سیاسی و اجرای برنامه های آموزشی برای نسل نوجوان و جوان هم هست.

وی با اشاره به اینکه نظام سلطه با تمام وجود در مقابل هویت دینی، اسلامی و اخلاقی جامعه ایران ایستاده است، گفت: تنها در یک مورد دشمن با راه اندازی 3 هزار شبکه ماهواره ای و تولید برنامه های مختلف اهداف خود را در این زمینه دنبال می کند، اگر در مساجد برنامه نداشته باشیم با مشکل مواجه می شویم، خالصانه و صادقانه در مساجد کار کنیم که اگر این این ویژگی ها چاشنی کار نشوند خروجی کار ما قابل قبول نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس اضافه کرد: هنر ما این است که جوانانی را که کمتر با مساجد ارتباط دارند به مساجد بیاوریم، در مدیریت اسلامی مدیر اسلامی کسی است که مسائل و مشکلات جامعه را اصلاح کند، هنر شما هم این است که جوانان مشکل دار را با مساجد آشنا کنید و هدایت کنید.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به ویژگی های مسجد در کلام امام حسن مجتبی (ع) پرداخت و افزود: همه مسائل مربوط به مسجد هدفمند در نظر گرفته شده اند، حضور در مسجد باید موجب تقویت مبانی دینی و معنوی باشد، دوستی های سالم در مسجد شکل می گیرند، افزایش علم و بصیرت در مسجد صورت بگیرد، هدایت انسان در مسجد صورت بپذیرد و نهایتا مسجد محل تحول انسان باشد چرا که انسان متحول که گناه را ترک کرده است منشا تاثیر و تحول در جامعه خواهد بود، هدف انبیا و حضرت محمد (ص) هم همین تربیت و هدایت انسان ها بوده است.

حجت الاسلام حاجی زاده در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: حضور در مسجد آموزه های دینی، معرفتی  و بصیرت جوانان را تقویت می کند و این خود باعث ایستادگی ایشان در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان و نظام سلطه خواهد بود، اگر اعتقادها ضعیف باشد فرش قرمز مقابل دشمن پهن می شود، دشمن می خواهد دین را از ما بگیرد و اگر این اتفاق بیفتد به تمام اهداف خود رسیده است، مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن وظیفه روحانیت و هیئت امنای مساجد است.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس  با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم خطاب به روحانیون گفت: همه شما فریادگر عاشورا هستید، ماه محرم نماد استکبار ستیزی است، حسین (ع) نماد استکبار ستیزی است، وضعیت سیاسی که امروز مشاهده می کنیم و اتفاقاتی که اخیرا افتاده است چندان جالب نیستند، تلاش می شود قبح و زشتی رابطه با آمریکا از بین برود، دست دادن های سیاسی قابل قبول نیست و وجهه خوبی برای آرمان های انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و آرمان های شهدا و امام (ره) ندارد.

وی خاطرنشان نمود: ماه محرم بهترین فرصت برای احیای فرهنگ بصیرت و استکبار ستیزی است، امیدواریم کسانی که ندانسته این کارها را انجام می دهند متوجه کارهای خودشان بشوند، فرهنگ حسینی فرهنگ مقابله با دشمنان خداست، ارتباط با دشمنان خدا به هیچ وجه به صلاح نیست.

حجت الاسلام حاجی زاده در پایان صحبت هایش گفت: هدف استراتژیک آمریکا مهار جمهوری اسلامی است و بعد از آن تغییر رفتار جمهوری اسلامی را دنبال می کند و نهایتا تغییر ساختار را در دستور کار دارد؛ دشمن از طریق شبکه های ماهواره ای، ترویج ابتذال در جامعه و گرفتن هویت فرهنگی جامعه ایران این سه هدف را دنبال می کند،  دشمن آرام آرام وارد می شود و بعضی ها در خواب غفلت هستند، مقابله با این هجمه، صداقت، اشراف و روحیه جهادی می طلبد، باید فعالانه و با برنامه در مقابل دشمن بایستیم و منفعل نباشیم، این کار در مساجد باید با محوریت امام جماعت صورت بپذیرد و هماهنگی لازم و کافی بین بسیجیان، امام جماعت و هیئت امنا نیز وجود داشته باشد، در سایه همدلی است که به اوج انسانیت، شرف، اقتدار و امنیت خواهیم رسید.

شرح تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
نام:
ایمیل:
* نظر: