آخرین اخبار
کد خبر: ۶۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله (ع) شیراز:
حجت الاسلام مصطفوی، امام جماعت، هیئت امناء و اعضای پایگاه بسیج را سه رکن اساسی مسجد دانست و بر لزوم تعامل میان ایشان تاکید نمود.
به گزارش تنویر، اولین همایش ائمه جماعات، هیئات امناء مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج غرب شیراز با حضور حجت الاسلام حاجی زاده نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس در سالن همایش های بسیج سپاه ثارا... (ع) شیراز برگزار گردید.



حجت الاسلام مصطفوی نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله (ع) شیراز در ابتدای صحبت هایش در این مراسم با اشاره به اینکه جایگاه مسجد از منظر اسلام، جایگاه رفیعی است، گفت: این مکان مقدس در دین اسلام کارکردهای متنوع و متفاوتی دارد که مهم ترین آن ها اقامه نماز است، همچنین مسجد مسجد پایگاه مهم عبادی و اجتماعی مسلمانان نیز هست.

وی با بیان اینکه مساجد پایگاه های بزرگ انسان سازی هستند، گفت: اگر این پایگاه اجتماعی فاقد برنامه و مدیریت باشد و سه رکن اساسی آن یعنی امام جماعت، هیئت امناء و اعضای پایگاه بسیج تعامل و هماهنگی لازم را نداشته باشند، نه تنها  نمی تواند نیروهای فعال در عرصه فرهنگی تربیت کند بلکه باعث جدایی افراد مستعد از آن نیز خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله (ع) شیراز در ادامه صحبت هایش گفت: مساجد باید برای هر سلیقه و جمعیتی برنامه داشته باشند، برای کودکان، بزرگسالان، دانشجویان، نوجوانان و بخصوص جوانان، زیرا مسجد بهترین کانون برای آموزش و تقویت آموزه های دینی است.



حجت الاسلام مصطفوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد، گفت: باید مساجد و نماز جماعت را حفظ کنیم و نگذاریم بین انقلاب و مساجد فاصله بیفتد، مساجد بهترین حافظان انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم از مزایای این پایگاه عظیم اجتماعی بهر مند شویم، تعامل میان ارکان اساسی آن یعنی امام جماعت، هیئت امناء و اعضای پایگاه مقاومت بسیج نیاز است، بسیج و مسجد دو عامل مهم برای مقابله با تهدید ها و آسیب های دشمنان هستند، برای مقابله با جنگ نرم، شبیخون فرهنگی و نفوذ دشمن، سرباز، افسر و افسر ارشد می خواهیم که باید در مساجد تربیت شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله (ع) شیراز در پایان صحبت هایش گفت: توجه به مساجد موجب رشد فکری و عقیدتی جوانان می شود و به بصیرت افزایی اندیشه های ایشان کمک خواهد نمود، مسجدی موفق است که روحیه تعامل و همدلی میان سه رکن اساسی آن جاری باشد، چنین مسجدی کانون موثر در محله خواهد بود.



سرهنگ . اسماعیل محبی‌پور فرمانده سپاه ثارالله (ع) شیراز نیز در این مراسم گفت: بیش از 80 درصد فعالیت‌های بسیج، فرهنگی و اجتماعی است و 20 درصد نیز مربوط به آمادگی و افزایش توان رزمی است که در بستر مساجد اجرایی می شوند.

وی با اشاره به اینکه همواره در کنار و همراه جامعه روحانیت هستیم، گفت: تعامل، همدلی و نزدیکی میان هیئت‌های مذهبی، ائمه جمعه و جماعات باید بیش ‌از پیش گسترش یابد تا توطئه‌های دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی خنثی و نابود شوند.

شرح تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
نام:
ایمیل:
* نظر: