آخرین اخبار
کد خبر: ۶۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
سردار وحیدی:
انسان‌های غرب به قدرت و ثروت ناشی از این تمدن دل بسته‌اند ولی در مقابل تمدن اسلامی ما برآمده از یک معرفت عمیق در لایه‌های وجودی انسان است که شهادت یکی از آن بزرگترین آموزه‌های انسان الهی در مکتب اهل بیت(ع) است.

به گزارش تنویر به نقل از بسیج نیوز، سردار احمد وحیدی در هفتمین یادواره پنج شهید گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی همدان، با بیان اینکه مبارزه‌ای که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) انجام دادند تا زمان ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد و اگر چند نقطه مبعث، عاشورا و غدیر را در تاریخ در نظر بگیریم، عاشورا در این بین تا ظهور ادامه دارد، اظهار داشت: عاشورا نهضتی برای همه اجتماعات است و این حیات اجتماعی ناشی از این نهضت بزرگ فرهنگی است، برای اینکه تمام فرهنگ، شعور، درک و شناخت از آن ناشی می‌شود؛ زمانی که به زیارت عاشورا نگاه می‌کنیم، می‌بینیم عاشورا سند جهاد و مبارزه دائمی است که تا روز قیامت ادامه دارد و براین اساس عاشورا تمام‌شدنی نیست.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: جنگ تا برطرف‌شدن فتنه از همه عالم، ادامه دارد. این مبارزه‌ گسترده و عمیق را که در همه تاریخ، جغرافیا و در همه اعماق وجود بتواند پایدار، مانا و ادامه‌دار باشد، تنها بر بال عاشورا شدنی است و شهدا از این بابت به همین نهضت تعلق دارند.

وی با طرح این سئوال که "چرا امروز در یک موقعیت بلندی در تاریخ اسلامی قرار داریم؟" گفت: این ناشی از همین عمق وجودی است که شهدا با رفتن خود بر پیکره انقلاب دمیدند و آن را در عمیق‌ترین لایه‌های خودش به تثبیت رساندند. اگر امروز نگاه می‌کنیم و می‌بینیم که انقلاب اسلامی بر بال شهدا در فضای دنیای ما پرواز می‌کند و پیام این شهدا را ارسال و تثبیت می‌کند، از بزرگی است که شهدا آفریدند چراکه شهدا قدرت‌آفرین، عزت‌آفرین و شرف‌آفرین هستند.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه خون شهدا تمدن‌ساز است، افزود: باید بدانیم که یاد شهدا برای حیات قلوب ما چقدر حائز اهمیت است؛ امروز تمدنِ مادی غرب بر فناوری به معنی چیزِ جامد و مرده استوار است که فاقد معنویت و انسانیت است؛ این تمدنی است که دنیای غرب به انسان‌ها داده و این تمدن فاقد حیات و در تاریکی است.

سردار وحیدی تصریح کرد: انسان‌های غرب به قدرت و ثروت ناشی از این تمدن دل بسته‌اند ولی در مقابل تمدن اسلامی ما برآمده از یک معرفت عمیق در لایه‌های وجودی انسان است که شهادت یکی از آن بزرگترین آموزه‌های انسان الهی در مکتب اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: تمدنی که اسلام قصد ساختن آن را دارد، برآمده از معنویت، انسانیت، خداجویی و عشق است و در مقایسه‌ای ساده می‌توان فهمید که کدام تمدن می‌تواند انسان‌ها را به سرمنزل رشد برساند. اگر شهدای ما نبودند و اگر مکتبی را که شهدای ما به عالم عرضه کردند، نبود راه نجات دیگری نداشتیم.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز تنها انقلاب اسلامی می‌تواند مقابل تروریسم بایستد، افزود: آمریکایی‌ها ائتلاف چند 10 کشوری راه انداختند و خود اعلام کردند که نمی‌توانیم کاری کنیم. اگر این نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در عراق و سوریه نبود امروز تمام کشورهای منطقه در آتش حاصل از تروریسم که خودِ آن‌ها ایجاد کردند، مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس، در آن می‌سوختند.

وی افزود: اگر اقدام جمهوری اسلامی نبود، امروز به چه وضعی دچار می شدند. زمانی که در سوریه جنگ را شروع کردند انفجارهای نخستشان در مرکز دمشق و در تشکیلات وزارت دفاع آن‌ها بود، 4 سال تمام دنیا پشت این ماجرا آمد تا سوریه را ساقط کند و در این حین جمهوری اسلامی با قدرت و به تنهایی ایستاد و از حرم اهل بیت(ع) و جریان مبارزه دائمی علیه صهیونیست دفاع کرد؛ امروز بعد از 4 سال همه به این نتیجه رسیدند که نتوانستند از عهده جمهوری اسلامی بر آیند و ایران پیروزی مکتب خود را در سوریه در جنگ در این کشورها نشان داد.

سردار وحیدی افزود: همه کشورها بسیج شدند و داعش را تشکیل دادند و در مرز تسخیر بغداد بودند؛ جمهوری اسلامی که در حال حفظ صحنه سوریه بود، وارد صحنه عراق نیز شد و نه تنها جلوی سقوط نظام عراق را گرفت، بلکه جریان تروریستی را به‌طور کامل به عقب راند.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: اگر این تفکر انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی نبود، امروز مشخص نبود عراق چگونه در کنترل و تصرف تروریست‌های تکفیری باشد. در این زمینه البته از قدرت مشاوره نظامی در سوریه و عراق استفاده شد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در تمام جبهه‌ها درگیر و پیروز هستیم، اظهار داشت: کدام کشوری است که در این همه جبهه درگیر باشد و قدرتمندانه حضور یابد و به پیش رود و موفقیت کسب کند و در آن زمان جامعه‌ای پر نشاط و انگیزه و پر جوش و خروش رو به جلو داشته باشد. این با معادلات معمولی سازگار نیست، امروز انقلاب اسلامی همه معادلات کنونی جهان را در روابط و قدرت برهم زده است.

سردار وحیدی تصریح کرد: الگوی مقاومتی را که ایران درست کرد، امروز الگوی عملِ بزرگ سیاسی و جهادی در تمام نقاط عالم است حتی در بین غیرمسلمانان جهان. امروز این قدرت بالنده و بزرگ به پیش می‌رود و طبیعی است که غربی‌ها خیلی وحشت کرده‌اند و هر توطئه‌ای می‌چینند به جواب نمی‌رسند و جواب عکس می‌گیرند که حسودان و توطئه‌گران منطقه نیز به همین ترتیب عمل می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با "قدرت" صحنه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی را اداره می‌کنند که این ناشی از مکتب اباعبدالله الحسین(ع) است که سیاستمداران در مقابل ایشان احساس ضعف و ناتوانی می‌کنند و استراتژیست‌های دنیا احساس می‌کنند که نمی‌توانند چنگ در چنگ چنین رهبری بیندازند، تاکید کرد: مکتب اباعبدالله الحسین(ع) یعنی رهبر و سرباز حسینی می‌خواهد؛ امروز ایران با رهبری حسینی و با هویت، حرکت و سربازان حسینی مسیر را به پیش می‌برد و آیا در این مسیر شکست قابل تصور هست که پاسخ آن هرگز است چراکه امروز قدرت جمهوری اسلامی در دنیا طنین‌انداز شده و اساس آن تمدن انسانی و اسلامی است.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز این قدرت بر پیکره تروریست‌ها و کسانی که علیه مسلمانان اقدام می‌کنند، لرزه انداخته است، تصریح کرد: امروز شاهدیم رژیمی که در فکر تصرف منطقه بود غزه را از دست داد، کرانه باختری را دارد از دست می‌دهد و زمین هایی را که تصرف کرد، هم در آن ریشه‌های انقلاب درآمده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: