کد خبر: ۶۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی با تروریسم در گسترده‌ترین شکل درگیر است و در دنیا بجز انقلاب اسلامی هیچ کس قدرت مقابله با تکفیری‌ها را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، سردار احمد وحیدی که شامگاه (چهارشنبه 6 آبان ماه) در مراسم وداع با شهید گمنام و هفتمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد واحد همدان، سخن می‌گفت بیان کرد: مسیر بزرگ ما به سمت اهداف بلند و از مسیری که شهدا گذر کردند عبور می کند. مبارزه امام حسین(ع) تا ظهور امام عصر(عج) ادامه دارد. در تاریخ اسلام چند نقطه عطف وجود دارد که بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور است.

وزیر سابق دفاع با اشاره به اینکه همه عصرها و زمین‌ها متعلق به نهضت عاشورا است، افزود: این نهضت بزرگ یک نهضت همه بعدی است که ابعاد حیات اجتماعی و فرهنگی بشر را در بر می‌گیرد و تمام فرهنگ، شعور، درک و شناخت انسان از این نهضت نشات می‌گیرد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنانش با طرح این سوال که چرا امروز انقلاب اسلامی در موقعیت بلندی قرار دارد؟ عنوان کرد: جایگاه بالای انقلاب اسلامی به خاطر خون پاک شهدا است چراکه انقلاب اسلامی بر بال شهدا در فضای دنیا پرواز می‌کند و پیام شهدا را می‌رساند و تثبیت می‌کند. شهدا قدرت آفرین و شرف آفرین هستند و در واقع پرچم عزت و شرف را آفریدند.

وی خاطرنشان کرد: خون شهدا تمدن‌ساز است. امروز تمدن مادی غرب بر فناوری که یک چیز جامد، مرده و بدون احساس و انسانیت است استوار شده و این در حالیست که تمدن اسلامی ما برآمده از معرفت عمیق در لایه‌های وجودی انسانی است. در همین راستا تمدن اسلامی برآمده از عشق، ایمان، خداجویی و انسانیت است.

وزیر سابق دفاع در ادامه با بیان اینکه امروز گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان نظام سلطه را به چالش کشیده است، یادآور شد: بعد از جنگ سرد در سال 1991 پایان تاریخ و پیروزی لیبرال دموکراسی اعلام شد اما گفتمان انقلاب اسلامی مجددا اسلام را که از معادلات قدرت جهانی خارج شده بود، به صحنه بازگرداند. گفتمان انقلاب اسلامی به تنهایی امروز در برابر مذاهب کفر و شرک ایستاده است.جمهوری اسلامی با تروریسم در گسترده‌ترین شکل درگیر است و در دنیا بجز انقلاب اسلامی هیچ‌کس قدرت مقابله با تکفیری‌ها را ندارد. اگر کمک‌های جمهوری اسلامی ایران نبود تمام منطقه خاورمیانه در آتش تروریست‌ها می‌سوخت.

وی در ادامه به مسائل سوریه پرداخت و بیان کرد: تمام دنیا چهار سال پیش جمع شدند که نظام سوریه را ساقط کنند اما با کمک‌های مستشاری ایران نتواستند چرا که انقلاب اسلامی از حرم اهل بیت(ع) و جریان دائمی مبارزه علیه صهیونیسم دفاع می‌کرد.

وحیدی افزود: تروریست‌های داعش تا تسخیر بغداد پیش آمده بودند. با کمک های مستشاری ایران داعش عقب رفت و عراق حفظ شد و امروز ایران علاوه بر حفظ سوریه و عراق به کمک مردم مظلوم یمن به صورت مستشاری شتافته است. جمهوری اسلامی ایران درگیر هیچ کدام از این جنگ‌ها نیست اما با گفتمان انقلاب اسلامی کار می‌کند و بدین طریق سوریه، عراق و یمن حفظ شده است.

وحیدی در بخش پایانی سخنانش به موضوع مذاکرات هسته ای نیز اشاره کرد و یادآور شد: روزی به ایران اجازه ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را نمی‌دادند اما امروز غرب مجبور به پذیرش خواسته‌های ایران شد و بعد از 12 سال جمهوری اسلامی با قدرت فنی خود، غرب را به زانو درآورد. وقتی تحریم‌ها علیه ایران کارکرد خود را از دست داد غرب یه ایران پیام داد که آماده مذاکره است.


نام:
ایمیل:
* نظر: