کد خبر: ۷۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
بسیج عشایر:
آیت‌الله ایمانی : در شرایط امروز هیچ راهی در مقابل ما باز نیست جز اینکه مردم و جامعه ما با بصیرت و هوشیاری، مقاومت و ایستادگی کنند
به گزارش بسیج عشایر از فارس، به‌مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج فرمانده سپاه عشایر فارس همراه باجمعی از بسیجیان وپاسداران سپاه عشایر فارس به دیدار امام جمعه محترم شیراز رفتند.

آیت‌الله اسدالله ایمانی امام جمعه محترم شیراز دراین دیدار  اظهار کرد: در مقابل این شرایط و موقعیت خاصی که اکنون در دنیا شاهد هستیم آیا تکلیف تسلیم شدن و دست روی دست گذاشتن است و با این عنوان که جهان به کام جهانخواران است آنچه هست به خودشان واگذاریم و ما به فکر نجات دین و ایمان خودمان باشیم یا اینکه ایستادگی و مقاومت و برابر آنان قد علم کردن و از مسیری که آن‌ها راه را طی می‌کنند ما پاسخ‌های لازم را به آنان دهیم و خود راه‌های دیگری را برای مدیریت جامعه پیدا کنیم؟

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: قرآن مجید در دوران جاهلیت گذشته تکلیف جامعه را معین کرده است، به شکلی که انسان وقتی آن نکات را می‌خواند و آن کلمات را تکرار می‌کند احساس می‌کند که برای امروز گفته شده است و آنچه دیروز بیان شده در حقیقت مربوط به امروز است.

وی ابراز کرد: قرآن مجید نکاتی را یادآور می‌شود که اگر استقامت، پایداری، پاکی و تقوا را پیشه کنیم، مکر دشمنان نمی‌تواند برای ما خطرناک باشد و همچنین در جای دیگری می‌فرماید برای برخورد با آنان و ایجاد رعب و وحشت در قلب آن‌ها آماده شوید؛ دشمنانی که امروز می‌بینید دشمنان خدا و خودتان است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شرایط آن روز را قرآن آن چنان مجسم می‌سازد که گویا برای امروز این تجسم بیان شده است، گفت: ‌ آنجایی که قرآن می‌فرماید اینان دوست دارند که برای شما دردسرایجاد شود و مشکلاتی به وجود آید،‌‌ همان شرایطی است که ما اکنون در دنیا می‌بینیم؛ موفقیت‌ها و پیروزی ما در عرصه‌های مختلف آن‌ها را بدحال و به مقابله با ما جمع کرده است و اجتماع آن‌ها که از هم گسسته بوده یکی کرده است آن هم علی‌رغم همه اختلافاتی که در درون داشتند.

جز بصیرت و هوشیاری مردم هیچ راهی در مقابل ما باز نیست

وی تأکید کرد: در شرایط امروز هیچ راهی در مقابل ما باز نیست جز اینکه مردم و جامعه ما با بصیرت و هوشیاری، مقاومت و ایستادگی کنند؛ چنانچه ملاحظه می‌کنیم در همین چند روز که قارون‌های دنیا در ترکیه جمع شده بودند و نسبت به چپاول آینده دنیا طراحی، نقشه‌ریزی و برنامه‌ریزی برای آینده جامعه بشری، چگونه برخورد کرده و ظاهرسازی کردند تا جامعه را فریب دهند در حالی این‌ها چیزی جز مال و ثروت ندارند که بخواهند به آن افتخار کنند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به سخنان اوباما در ترکیه که گفته بود خوب است مسلمانان به فرزندان خود توصیه کنند که از افراط‌گری دست بردارند، گفت: کدام مسلمان افراطی بوده است؟ بدبختی‌هایی که در دنیای اسلام به وجود آمده همگی به‌خاطر وجود انگلیس بود؛ اگر آل سعود و فرقه وهابیت شکل گرفته است نتیجه کار انگلیسی و آمریکایی‌هاست.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: افراطی‌گری، خشونت و برخورد تند با مسائل و تکفیر دیگران راهی بوده است که آمریکا و انگلیس به برخی از منحرفان اسلام نشان داده‌اند و این‌‌ همان گروهی هستند که حضرت علی فرمودند انسان نادانی که خودش را به تقوا و دینداری بزند، این بدبختی‌ها را برای دنیا اسلام به وجود می‌آورد.

وی خطاب به آمریکا و استکبار جهانی عنوان کرد: اگر آنان دنیای اسلام را‌‌ رها کنند، هیچ مشکلی در دنیای اسلام نیست اما آنان در این شرایط با همه چیز دنیا دارند بازی می‌کنند بنابراین تنها راه قدرت، ایستادگی، مقاومت و بصیرت است و این هم امکان‌پذیر نیست مگر این موارد در بدنه مردم باشد لذا باید بدنه مردم اهل بصیرت و مقاومت باشند نه یک گروه و مجموعه خاصی.

آیت‌الله ایمانی در ادامه با تأکید بر لزوم اهمیت توجه به نقش بسیج در حفظ انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امام راحل در وصیت خود فرمودند که به زودی مراکز کلیدی دنیا در اختیار هسته‌های بسیج قرار خواهد گرفت و امروز و فردا مشاهده می‌کنیم که تشکیلات بسیج در سراسر دنیای اسلام در حال شکل‌گیری است تا بتوانند دشمنان را سر جای خود بنشانند.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه امروز هیچ قدرتی به اندازه قدرت بسیج اثرگذار نیست، به وقایع سال‌های ۷۸ و ۸۸ اشاره کرد و گفت: در ۱۸ تیر سال ۷۸ مشاهده کردیم که بسیجیان ما در ۲۳ تیرماه به خیابان‌ها آمدند در حالی که لباس فرم و سلاح و زد و خوردی نداشتند و تنها حضور بسیجیان در خیابان‌های تهران پرونده فتنه ۱۸ تیر ۷۸ را وارونه کرد و تغییر داد و سال ۸۸ هم مشاهده کردیم که حماسه ۹ دی به وجود آمد در حقیقت این حماسه بدنه مردم بودند که آمدند و تمام نقشه‌هایی که دشمنان ما داشتند را خنثی کردند.

وی همچنین به سفر برخی از عوامل انگلیس به نقاط مختلف کشورمان اشاره و اظهار کرد: امروز انگلیس در حسرت و تکاپوی راه‌اندازی مجدد سفارت خود در ایران است و علاوه بر این نمایندگان خود را به عنوان جهانگرد به ایران می‌فرستد تا شهرهای ما را ارزیابی کنند در حالی که همین انگلیس در فتنه ۸۸ نقش داشت و در تظاهرات هم نمایندگان و نیروهای آن‌ها حضور بنابراین راه مشخص است و ما می‌دانیم که باید چه کنیم.

گسترش تشکیلات بسیج مسئولیت همه ما است

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه وظیفه ما این است که تشکیلات بسیج را گسترش دهیم و این مسئولیت امروز همه ماست، گفت: امروز پاک‌ترین تشکیلاتی که می‌تواند در خدمت انقلاب اسلامی قرار گیرد تشکیلات بسیج است و در حقیقت بسیج یک تشکیلات گسترده است که در همه ابعاد و زمینه‌ها حضور دارد و باید حضور داشته باشد.

وی خواستار گسترش کمی و کیفی حلقه‌های صالحین بسیج جهت ازدیاد بصیرت و بالابردن سطح معرفت نوجوانان در تمام شهر‌ها و روستا‌ها شد و گفت: امروز ارائه تحلیل‌های سیاسی به تمام بدنه مردم یکی از ضرورت‌هاست تا تحلیل‌های مناسب پادزهری باشد برای این سمپاشی‌هایی که ماهواره‌ها، رادیو‌ها و تلویزیون‌های فارسی زبان برای مردم دارند انجام می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:‌‌ همان کسانی که دیروز گروه‌های تکفیری را تقویت می‌کردند امروز پشت تریبون چنین می‌گویند که مسلمانان فرزندان خود را به شکل افراطی تربیت نکنند اما از سوی دیگر خودشان سلاح و امکانات را برای تکفیری‌ها ارسال می‌کنند لذا اگر تحلیل‌های مناسبت به بسیج و مردم داده نشوند، ممکن است که آن‌ها تحت تأثیر قرار گیرند.

آیت‌الله ایمانی به حادثه اخیر فرانسه اشاره کرد و گفت: یک حادثه در فرانسه اتفاق می‌افتد و تمام خبرگزاری‌های دنیا یک جهت پیدا می‌کنند و آن اسلام هراسی است؛ در فرانسه انفجار به وجود می‌آید اما در کانادا مسجد مسلمانان را به آتش می‌کشند؛ این‌ها به تحلیل سیاسی نیاز دارند و مردم باید بین این قضایا تفکیک قائل شوند و بدانند که اوضاع و احوال چه خبر است ضمن اینکه این یک حادثه تروریستی بود که انجام گرفت و محکوم است و هیچ دین و مذهب اسلامی اجازه نمی‌دهد که بیگناهی کشته شود اما مشاهده می‌کنیم که در لبنان نیز عده‌ای کشته می‌شوند اما هیچکس عکس‌العملی نشان نمی‌دهد.

حبل‌الله امروز، رهبر معظم انقلاب است

امام جمعه شیراز همچنین خواستار تقویت خط ولایت و رهبری از سوی بسیج شد و گفت: امروز برای عده‌ای که ابهام داشتند و در اشتباه بودند مشخص شد که اگر برنامه‌ریزی رهبری از سال‌های گذشته جهت مبارزه با تکفیری‌ها نبود، چه وقایعی رخ می‌داد و امروز فهمیدند که چه بینش و دید و فکری پشت این حرکت بوده که آن روز حتی برخی‌ها اعتراض می‌کردند لذا باید این خط ولایت و رهبری برای جامعه جاانداخت که مردم بدانند و بشناسند همه چیز زیر سایه رهبری است و حبل‌الله امروز ما رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به این وضعیتی که در دنیای اسلام حاکم است بتوانیم با حضور مقتدرانه بسیج، ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی بسازیم و در اختیار اسلام ومسلمین قرار دهیم.

دیدارجمعی از بسیجیان وپاسداران سپاه عشایرفارس از امام جمعه محترم شیرازدیدارجمعی از بسیجیان وپاسداران سپاه عشایرفارس از امام جمعه محترم شیرازدیدارجمعی از بسیجیان وپاسداران سپاه عشایرفارس از امام جمعه محترم شیرازدیدارجمعی از بسیجیان وپاسداران سپاه عشایرفارس از امام جمعه محترم شیرازدیدارجمعی از بسیجیان وپاسداران سپاه عشایرفارس از امام جمعه محترم شیرازدیدارجمعی از بسیجیان وپاسداران سپاه عشایرفارس از امام جمعه محترم شیرازدیدارجمعی از بسیجیان وپاسداران سپاه عشایرفارس از امام جمعه محترم شیرازدیدارجمعی از بسیجیان وپاسداران سپاه عشایرفارس از امام جمعه محترم شیرازدیدارجمعی از بسیجیان وپاسداران سپاه عشایرفارس از امام جمعه محترم شیراز

نام:
ایمیل:
* نظر: