آخرین اخبار
کد خبر: ۷۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
توسط سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس صورت گرفت،
یک باند هک اطلاعات شخصی و فروش محصولات مبتذل و مستهجن فرهنگی از طریق فضای مجازی توسط مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری سپاه فجر استان فارس کشف و منهدم شد.
به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر استان فارس، مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری سپاه پس از پنج ماه عملیات پیچیده فنی-اطلاعاتی، موفق به انهدام و دستگیری اعضای یک باند انتشار و فروش فیلم ها و سریال های مبتذل و مستهجن در فضای مجازی شد.

این باند با هدف از بین رفتن عفت عمومی‌ و اجتماعی، شهوت رانی در جامعه، خصوصا در بین جوانان و نوجوانان و ایجاد انحرافات اخلاقی در خانواده ها از طریق  فروش فیلم، مجله و داستان های مستهجن  در فضای مجازی و نیز فروش فیلم ها وسریال های خارجی با زیرنویس فارسی، اقدام می کردند که با اقدامات فنی کارشناسان سایبری مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس، چندین هزار فیلم و سریال از این باند کشف گردید.

باند مذکور از طریق هک و نفوذ به سایت های یک سازمان دولتی در کشور و یک مرکز آموزشی عالی، با دسترسی به اطلاعات، نسبت به سرقت اطلاعات و مدارک شناسایی افراد اقدام و در جهت انجام اقدامات مجرمانه خود در فضای مجازی از این مدارک استفاده می کردند.

اعضای این باند بوسیله اطلاعات و مدارک شناسایی شخصی سرقت شده، اقدام به افتتاح حساب های کاربری در درگاه های پرداخت مجازی کرده ودر چند مرحله پولشویی، مبالغ بدست آمده به حساب اعضاء این باند واریز می شد.

با توجه به قوانین کشور، در جهت سالم سازی محتوا در فضای مجازی، این باند از طریق فروش فیلتر شکن (vpn)به کاربران اینترنت، دسترسی افراد را که اکثر آن ها جوانان و نوجوانان بوده اند به محتوای خصوصا غیر اخلاقی در فضای مجازی باز می کردند.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: