آخرین اخبار
کد خبر: ۷۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
رئیس شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس:
گودرزی گفت: هنرمندان انقلابی در راستای ترسیم یک جامعه با رویکرد های انقلاب اسلامی در عرصه ادبیات و هنر تلاش می کنند.
به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج هنرمندان فارس، آیین رونمایی از کتاب " واژه ‌های بیدار " در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس و با حضور جمعی از هنرمندان انقلابی استان فارس برگزار گردید.

سعید گودرزی رئیس شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس در این مراسم با اشاره به اینکه هنر در خود نوعی تعهد را دارا می باشد، گفت: انسان دارای پایه‌هایی است که خود را با آن معرفی می کند، پایه‌های اعتقادی ما نیز بر دو پایه ی اصلی «نظام اسلامی و انقلاب اسلامی» بنا شده اند.

گودرزی با اشاره به کلام علامه جعفری در خصوص شور و شیدایی در هنر گفت: شوری که در آن شعور تولید نشود منحصرا بصورت ظاهری زیباست و زیبایی ذاتی ندارد، در واقع شعور یعنی تولید «آگاهی و خرد» و هنر متعهد نیز هنری است که در آن هم شور وجود دارد و هم شعور.

 وی با بیان اینکه هنرمند متعهد یک جهادگر است زیرا هنر متعهد نوعی جهاد و مبارزه است، گفت: «تعهد» از زمان پیدایش انسان با وی همراه بوده است و بهترین تصویر و ترسیم کننده از این مقوله هنری نیز واقعه عاشوراست.

رئیس شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس، هنر متعهد را پاسداری از حریم انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) دانست و افزود: هنرمندان انقلابی در راستای ترسیم یک جامعه با رویکرد های انقلاب اسلامی در عرصه ادبیات و هنر تلاش می کنند.

 وی با اشاره به اینکه پاسداشت یاد و راه شهدای هنرمند وظیفه هنرمند انقلابی است، گفت: هنرمندان انقلابی تلاش می کنند تا راه ترویج و آشنایی با ارزش های انقلاب اسلامی را برای دیگران هموار نمایند.

در ادامه این مراسم از کتاب " واژه‌های بیدار" که مجموعه سروده های شاعران استان فارس با موضوع پایداری در برابر ظلم با تکیه بر اتفاقات خاورمیانه به ویژه یمن و جریانات هسته ای است، رونمایی گردید.

کتاب " واژه‌های بیدار"  با تلاش سازمان بسیج هنرمندان استان فارس به چاپ رسیده است، گفتنی است گردآوری این مجموعه اشعار توسط مرضیه مرادی و معصومه مرادی صورت گرفته و از سوی انتشارات رخشید به چاپ رسیده است.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: