پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۳۱:۴۳
کد خبر: ۷۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
برای نخستین‌بار در کشور انجام شد؛
تفاهم نامه حقوقی در محل دفتر روزنامه عصر مردم و با حضور رؤسا و جمعی از اعضای شورای عالی بسیج حقوقدانان و بسیج رسانه فارس منعقد گردید.

به گزارش روابط عمومی بسیج حقوقدانان فارس، همزمان با ایام هفته بسیج، برای نخستین‌بار در کشور به‌منظور حمایت حقوقی از اعضای بسیج رسانه فارس، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان های بسیج رسانه و بسیج حقوقدانان این استان امضا شد.

این مراسم امروز، 3 آذر‌ماه در محل دفتر روزنامه عصر مردم و با حضور رؤسا و جمعی از اعضای شورای عالی بسیج رسانه و بسیج حقوقدانان فارس برگزار شد.

محمد فاضل علیزاده، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان فارس در این مراسم با اشاره به تشکیل بسیج مستضعفین در کشور گفت: آرامش، صلح و امنیت امروز کشور، به برکت راه‌اندازی این سازمان است.

وی با بیان اینکه امضای این تفاهم‌نامه نیز به‌مناسبت سالروز هفته بسیج صورت می‌گیرد، گفت: یکی از برنامه‌های بسیج حقوقدانان، تعامل بین‌بخشی بین رده‌های مختلف بسیج است که هم برای پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی و هم برای جهت‌بخشی به برنامه‌ها و کمک به مردم در جهت تعالی حقوقی و اقشار مختلف صورت می‌گیرد.

علیزاده بیان کرد: سازمان بسیج حقوقدانان استان فارس آمادگی همکاری جهت به‌سرانجام رساندن پرونده‌های حقوقی رسانه‌هایی که در راستای سیاست‌های نظام فعالیت می‌کنند، را دارد.

بنابراین گزارش، میلاد امیری‌نژاد، رئیس سازمان بسیج رسانه فارس نیز در این مراسم با تصریح اینکه اعضای شورای عالی این قشر از بسیج، استوانه‌های اطلاع‌رسانی استان هستند، گفت:‌ انصافاً شاید به پای سخنان هرکدام از این اعضا اگر بنشینیم خواهیم دید که به رغم اینکه خود قشری تأثیرگذار هستند، اما همیشه هم در معرض آسیب هستند.

وی جامعه رسانه‌ای را جامعه‌ای پراثر اما کم بهره برشمرد و گفت: طبق بررسی و احصای مشکلات فعالان این عرصه به نتیجه رسیدیم که باید تفاهم‌نامه همکاری با بسیج حقوقدانان داشته باشیم تا بتوانیم از این طریق اعضای خود را یاری رسانیم.

امیری‌نژاد اظهار کرد: در فضایی که باید نقد منصفانه وجود داشته باشد، شاید برخی از اشخاص ظرفیت نقدپذیری کمتری داشته باشند و وقتی یک خبرنگار به خاطر حریت خود نقدی می‌کند، مطالبه‌ای از او داشته باشند.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه معتقد هستیم فضای خوب و امنی برای رسانه‌های ما وجود دارد اما تلاش می‌کنیم تا به وسیله این تفامه‌نامه فضای مناسب‌تری را برای دوستان خود فراهم کنیم تا بتوانند عادلانه مطالب نظام و مردم را مطرح کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با بیان اینکه در قبال امضای این تفاهم‌نامه دو نوع خدمات به اعضای بسیج رسانه فارس ارائه خواهد شد، گفت: بخش نخست مربوط به این است که اگر فردی در عرصه رسانه در راستای سیاست‌های نظام مطالبی را منتشر کرد و با مشکلی مواجه شد، ما بتوانیم به وسیله یک کمیته تصمیم‌گیری 5 نفره‌ای که تشکیل خواهد شد،‌ او را یاری رسانیم.

وی اضافه کرد: همچنین، در بخش دوم نیز بتوانیم به افرادی که در جامعه بسیج رسانه حضور دارند و اگر احیاناً با مشکلات حقوقی مواجه شدند، بتوانیم به آن‌ها خدمات و مشاوره‌های حقوقی ارائه دهیم و در این بخش حتی می‌توانیم در بخش زندگی افراد نیز مشاوره‌های حقوقی ارائه دهیم.

امیری‌نژاد عنوان کرد: به یاری خدا طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر هفته یا هر ماه چند نفر از وکلای عضو بسیج حقوقدانان در سازمان بسیج رسانه حضور یافته و به مشاوره حقوقی افراد خواهند پرداخت.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس در پایان خاطرنشان کرد: این اتفاق برای نخستین بار در کشور رخ داده است و امیدواریم که در این راه بتوانیم قلم، نگاه و تفکر بسیجی را برای توسعه همه جانبه به کارگیریم.


نام:
ایمیل:
* نظر: