پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۴۹:۲۰
کد خبر: ۷۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
آیت الله یزدی:
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به اظهار نگرانی ها درباره تلاش جریانات وابسته در جذب طلاب با شهریه های انگلیسی، گفت: تکلیف ما در برابر این مساله مشخص است، هیچ وقت حق به خاطر کثرت باطل عقب نرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب از خبرگزاری ایرنا روز پنجشنبه ، آیت الله محمد یزدی در آغاز درس خارج خود، گفت: همیشه حق در اقلیت بوده و کم بوده و از باطل نترسیده است؛ از اینکه آن طرف زیاد هستند و این طرف کم، نباید ترسید.
وی با تاکید بر اینکه حرف حق را باید زد، اضافه کرد: در حوزه هم حرف حق را باید زد و دنبال هم باید کرد و تکلیف هم مشخص است که پول انگلیسی را نباید گرفت؛ اگر برای شما ثابت است که انگلیسی است، نباید بگیرید.
* مداحی یک فضیلت است، اما نباید به رذیلت تبدیل شود
رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و با بیان اینکه الحمدلله در این دو ماه تعظیم شعائر به خوبی انجام شد، به وضعیت مداحان کشور اشاره کرد و افزود: مداحان تقریبا میدان را از دست گویندگان گرفته اند و مردم بیشتر به خاطر مداحان در مجالس شرکت می کنند و اعتبار گویندگان مذهبی که هدف اصلی شان تبیین اهداف حادثه کربلا و ابلاغ عبرت های آن است، متاسفانه در حال کمرنگ شدن است.
آیت الله یزدی با تاکید بر فضیلت مداحی، افزود: مدح، در روایات ما آمده و برخی از مداحان مورد تشویق ائمه(ع) قرار گرفته اند، اما روش هایی که مداحان در پیش گرفته اند به گونه ای است که آهسته آهسته از نت های موسیقی غربی استفاده می کنند.
وی ادامه داد: آن هایی که اهل فن هستند، در بعضی موارد می بینند که مداحی ها درست با آن نت ها تطبیق می کند؛ گاهی هم مضامینی پیش پاافتاده و محتوای غلط ارائه می شود و بیشتر صدای مداح و فراز و نشیب نت های موسیقی است که به آن توجه می شود.
وی با بیان اینکه این مساله یک خطر است، گفت: مداحی یک فضیلت است، اما نباید تبدیل به یک رذیلت شود.
رئیس جامعه مدرسین تصریح کرد: من نمی خواهم بگویم که همه مداحان اینطور هستند، بعضی مداحان از مضامین صحیح و معتبر و مستند استفاده می کنند و رعایت جهات دیگر را می کنند و جلسات خوبی در جمع عزاداران برگزار می کنند که برای تعظیم شعائر مفید و موثر است.
وی افزود: گویندگان در منبرها جلسات خوبی دارند، به خصوص جلسه هایی که در محضر رهبر معظم انقلاب تشکیل می شود، جلسه هایی بسیار موثر و مفیدی بوده است.
وی اضافه کرد: از نقاط مثبت هم نباید گذشت، گویندگان و منبریان خیلی خوبی هم بوده اند و هستند و درس ها و عبرت های عاشورا را هم بازگو کرده اند، اما بعضی ها را نباید نادیده گرفت که اشاره کردم.
نام:
ایمیل:
* نظر: