آخرین اخبار
کد خبر: ۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳
معاون فرهنگي سپاه گفت: امروز با مختصر رصدي در حركت قدرت هاي رسانه اي دنيا مي توان فهميد مهمترين هدف دشمن در جنگ نرم رسانه اي شكست الگوي مردم سالاري ديني و تغيير موضع و رفتار مردم است.

سردار حميدرضا مقدم فر در مراسم افتتاحيه نخستين دوره آموزشي شبكه تحليل گران جنگ نرم رسانه اي با عنوان "باهر" كه با حضور فعالان رسانه اي شامگاه در مركز مطالعات بهره وري و منابع انساني برگزارشد، اظهارداشت: رسانه نقش مهمي در جنگ نرم و تامين امنيت ملي دارد و به مهمترين ابزار جنگ نرم تبديل شده است زيرا يكي از اصلي ترين منابع قدرت نرم رسانه است.

وي ضمن تمجيد از برگزاركنندگان اين دوره به دليل حسن انتخاب و به موقع برگزار كردن اين دوره ها افزود: از زماني كه انقلاب اسلامي بروز و ظهور پيدا كرد تا امروز ماهيت تهاجمي و آفندي دارد به طوري كه جبهه استكبار و مكتب نظام سلطه احساس تعارض دارد و از همان ابتدا انقلاب اسلامي را جبهه مهاجم ديده است.

اين فعال رسانه اي با اشاره به برگزاري دوره هاي آموزشي جنگ نرم تصريح كرد: اگر بخواهيم سرباز جنگ نرم باشيم بايد ازمباحث تئوري جنگ نرم فراتر رويم و عرصه ميدان جنگ را درك كنيم.

مقدم فر عنوان كرد: امروز با مختصر رصدي در حركت قدرت هاي رسانه اي دنيا مي توان فهميد مهمترين هدف دشمن در جنگ نرم رسانه اي شكست الگوي مردم سالاري ديني و تغيير موضع و رفتار مردم است.

به گفته وي، دومين حربه دشمن براي محقق شدن اين امر ايجاد شك و شبهه، ترديد، بي تفاوتي، نااميدي و ايجاد بي اعتمادي مردم نسبت به مسئولان ا ست.

معاون فرهنگي سپاه با بيان اينكه ناكارآمد نشان دادن دين در عرصه اداره جامعه از ديگر اهداف دشمن است، گفت: در جنگ نرم دشمن به دنبال نشان دادن ناسازگاري دين با خواست مردم است و هدف اصلي حمله رسانه اي ابرقدرت ها اصل ولايت فقيه است چراكه نماد برجسته ديني بودن نظام، ولي فقيه است.

مقدم فر، افزايش قدرت پيام و ارائه پيام هاي توليد شده در قالب هاي متنوع و جذاب، بهره گيري هوشمندانه از تمام روش هاي عملياتي، تكرار، بيان بخشي از واقعيت، كنايه و اشاره، سانسور و تقطيع اطلاعات را تنها بخشي از ابزار مورد استفاده دشمن در جنگ نرم ذكر كرد.

وي اصلي ترين بخش در بهره برداري از جنگ نرم و جنگ سايبري را استفاده از هنر دانست و افزود: تحليل گر جبهه جنگ نرم رسانه اي بايد دقت فراواني در اعلام خبر براي مخاطب داشته باشد و از تاكتيك هاي منبع سازي براي توليد خبر، ايجاد اعتياد مخاطب نسبت به دريافت اخبار و ارائه بسته هاي خبري به مخاطب به بهترين نحو استفاده كند.

معاون فرهنگي سپاه با اشاره به اينكه تا زماني كه دررسانه ها نسبت به دشمن موضع تهاجمي داريم موفق هستيم، بيان داشت: در جنگ رسانه اي بايد به عقبه استراتژي مخاطبان توجه ويژه داشته باشيم و در هدف گذاري، انتخاب سوژه و آراستگي پيام مهارت و دقت بالايي را به كار گيريم.

مقدم فر با انتقاد از اينكه متاسفانه بيش از صد عنوان كتاب درحوزه جنگ نرم در كشور داريم اما عموم كتاب ها كپي برداري از يكديگر است، اظهاركرد: بايد خود را از چنبره علوم انساني غربي دور كنيم و به توليد علم بومي پرداخته و تجربه هاي جديد را به نسل هاي آينده منتقل نماييم.

وي يكي از ايرادات وارده به دولت نهم و دهم را بي توجهي مسئولان به جنگ نرم دانست و گفت: آنان با توجه به فتنه سال ۸۸ كمترين اهميت را نسبت به جنگ نرم از خود نشان دادند.

معاون فرهنگي سپاه يادآورشد: در عرصه جنگ نرم نگاهمان بايد نگاه سيستمي باشد و با تربيت نيروهاي متعهد، حرفه اي و ارزشي مشكلات رسانه اي را به حداقل برسانيم.

نام:
ایمیل:
* نظر: