کد خبر: ۷۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه فجر استان فارس
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عشایر فارس با اشاره به روایات اسلامی درباره تفسیر تقوا، انجام واجبات و ترک محرمات و همچنین حضور خردمندانه و با بصیرت در شرایط حساس زندگی را از جمله تفاسیر و معانی تقوا برشمرد
به گزارش روابط عمومی سپاه عشایر فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاجی‌زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس در مراسم تودیع و معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایر این استان گفت: افراد بسیاری ادعای تقوا دارند اما آنچه در عمل انجام می‌دهند با سخن و ادعای آن‌ها متفاوت است.

یکسان بودن قول و عمل؛ از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان‌های باتقوا
وی، بدترین انسان‌ها را کسانی توصیف کرد که در زبان و عمل یکسان نیستند، افزود: باید تلاش کنیم تا رفتار و کردارمان را یکسان کنیم و یکی از خصایص انسان‌های باتقوا همین مسئله است.
حضور مدبرانه و انتخاب اصلح در انتخابات از شروط داشتن تقواست
حاجی‌زاده عنوان کرد: سردمداران کفر در دنیا نظیر استکبار جهانی و نظام سلطه همیشه دم از تقوا می‌زنند و ادعا می‌کنند که برای خدا کار می‌کنند همچنین گروهک تروریستی داعش و تکفیری‌ها هم دم از پیامبر(ص)، خدا و قرآن می‌زنند و ادعای تقوا دارند اما در عمل دقیقاً بر عکس آن عمل می‌کنند.

تقوا باید در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی رعایت شود
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس با بیان اینکه تقوا باید در تمام ابعاد و شئون زندگی فردی و اجتماعی رعایت شود، گفت:‌ کسی که در محیط کار و خانواده، اجحاف و حق‌کشی و ظلم و بی‌عدالتی کند، با تقوا نیست بنابراین باید قبل از انجام هر کاری معیار تقوا یعنی خداترسی را درنظر بگیریم.
حضور مدبرانه و انتخاب اصلح در انتخابات از شروط داشتن تقواست
اشاره به تفسیر تقوا در روایات اسلامی
وی بر لزوم توجه به تفسیر و معنای تقوا تأکید و در این زمینه به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: آن امام همام ترک محرمات و انجام واجبات را تفسیر واقعی معنا عنوان کردند و همچنین اینکه خداوند را در لحظات مختلف زندگی گم نکرد و خداوند نیز انسان را در شرایط مختلف ببیند.

حضور مدبرانه و انتخاب اصلح در انتخابات از شروط داشتن تقواست
حاجی‌زاده حضور در شرایط مختلف و حساس را از جمله شروط داشتن تقوا برشمرد و افزود: اگر در مکان‌ها و شرایط حساس حضور خردمندانه و با بصیرت داشته باشیم بیانگر تقوای ماست به عنوان مثال انتخابات یکی از این شرایط حساس است که باید با حضور مدبرانه خود به عنوان یک فرد مسلمان، انتخاب خوب و اصلحی داشته باشیم.
حضور مدبرانه و انتخاب اصلح در انتخابات از شروط داشتن تقواست
وی با بیان اینکه تفسیر مختصر تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است و اگر در این بحث کوتاهی نکنیم به کمالات الهی خواهیم رسید، گفت: نمی‌‌توان محرمات را ترک کرد اما به واجبات توجهی نداشت و هر دو این‌ها باید با هم باشند چرا که واجبات ابزاری برای رسیدن به کمالات انسانی است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس در ادامه سخنان خود با تصریح اینکه کسانی که در سپاه کار کردند، همگی انسان‌های لایقی بودند، چون از خدا ترسیدند و هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند، بر لزوم ادامه این روند از سوی پاسداران انقلاب اسلامی و کارکنان سپاه تأکید کرد.

بهترین مدیران، اتحاد و همدلی را به وجود می‌آورند
وی همچنین به ویژگی‌های مدیران اسلامی اشاره کرد و گفت: بهترین مدیران در جامعه اسلامی کسانی هستند که وجودشان منشأ خیر و برکت باشد و برای آن مجموعه نیز جزو افراد لایق محسوب شوند و آن شاخص‌ها و ویژگی‌های خدمت خالصانه را دارا باشند.
حاجی‌زاده عنوان کرد: طبق روایات اسلامی بهترین مدیران کسانی هستند که جمع پراکنده را تجمیع کنند و بدترین مدیران کسانی هستند که جمع متحد را پراکنده کند بنابراین بهترین مدیران اتحاد و همدلی را به وجود می‌آورند که بحمد الهی در سپاه مدیران و مسئولان کسانی هستند که وجودشان منشأ خیر و برکت برای مجموعه است.
حضور مدبرانه و انتخاب اصلح در انتخابات از شروط داشتن تقواست
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: در مدیریت اسلامی تقوا، سعه صدر و همچنین داشتن رفتار نیک همانند رفتار یک پدر با فرزندان خود نسبت به زیرمجموعه از جمله ویژگی‌هایی است که باید رعایت شوند.
وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از فعالیت‌های حجت‌الاسلام فاطمی امین و برشمردن خدمات او در سمت مسئولیت نمایندگی ولی فقیه سپاه عشایر فارس که به‌مدت بیش از یکسال در این سمت فعالیت کرده بود، حجت‌الاسلام علی‌زاده را به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این ناحیه از سپاه معرفی کرد. حضور مدبرانه و انتخاب اصلح در انتخابات از شروط داشتن تقواست

حضور مدبرانه و انتخاب اصلح در انتخابات از شروط داشتن تقواست
نام:
ایمیل:
* نظر: