گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۷۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
/يادداشت/خبرگزاری ایسنا / فارس :
آب زنيد راه را، جارو كشيد مسير را، اسفند بياوريد و عود بيفشانيد، مي‌دانيد كه خيل ياران مي‌رسند، ياراني كه پيش از همه رفتند و بي‌آنكه سهمي بخواهند، سينه سپر كردند و از جان مايه گذاشتند تا وجبي از اين خاك و ذره‌اي از آرمان‌هايمان به يغماي جاهلان نرود.

آب زنيد راه را كه خيل پاكان در راهند، مرداني كه جان عزيز خود را پاي استواري و ايستادگي بر سر اعتقاداتشان فدا كردند، مرداني كه مردانه در لبيك به امام‌شان، راهي رفتند كه رهرو مي‌خواست. مرداني كه همه عزمشان براي پايدار وطن بود و انقلاب و يكپارچگي امت اسلام.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، اين روزها بوي عطر به مشام مي‌رسد، شميمي كه از دامنه‌هاي زاگرس بلند شده و پيچيده در لفافه عطر گل‌هاي ياس روئيده بر زمين استوار ايران اسلامي و سرزمين فارس، به سمت ما مي‌آيد.

اين روزها، خاطره مي‌شوند، روزهايي كه بايد به خط سرخ خون و شهادت بر بالاي تقويم‌هايمان بنگاريم جاودانه شدنشان را، روزهايي كه پيام آخرش وحدت است و همدلي و همزباني.

نام شهدا كه مي‌آيد، خصوصا شهداي جاويدالاثر، شهداي بي غسل و كفن، شهدايي كه بعد از قريب به سه دهه، به آغوش مام وطن باز مي‌گردند، یاد عاشقانه‌هایمان می‌افتم و قراری که با شهدا گذاشتیم.

قرار ما از ابتدا با شهدا، عشق بازي بود، نرد عشق باختن با معبودي كه پيامبرش همواره پيام صلح را، دوستي را و وحدت را به گوش پيروانش مي‌خواند، پيامبري كه حتي در مواجهه با كفار قريش، لا‌ اله الله وحده و وحده، انجزه وعده و نصره عبده ... سرداد تا اين نجوا سرودي شود ماندگار بر دفتر انقلاب اسلامي، بعد از هزار و 400 سال.

اين روزها، روزهاي دو پهلويي است! هم شاديم از آمدن شهدايي كه آسمان فارس را نورباران كرده‌اند و برايشان چراغاني كرده‌ايم و اسفند و عود دود مي‌كنيم. هم دلگيرم، دلمان بهانه دارد، بهانه لحظه‌اي آرام و بي‌دغدغه براي خلوتي ناب با شهدا، خلوتي پر از دلداگي و خلوص، به‌دور از اغيار.

شهدا به‌خاطر داريد شب‌هايي كه، شوق دیدار معبود را نجوا می‌کردید؟ شب‌های پر از عاشقانه‌هاي زيبا، شب‌هايي كه همه قدر بود و هر لحظه‌اش به سال‌ها عبادت امثال من مي‌ارزد.

اين روزها اما گاه فراموش مي‌كنيم راهتان را، هدف‌تان را، سطرهايي از وصيت‌نامه‌هايتان را بر زبان جاري مي‌كنيم اما هيچگاه به‌دلمان حك نكرده‌ايم، سطرهايي كه از وحدت گفته‌ايد. وصيت‌هايي كه حالا به موزه دفاع مقدس سپرده‌ايم و سال تا سال سراغشان را نمي‌گيريم.

كاش وصيت‌نامه‌ها را مي‌شد بر چفيه‌ها حك كرد تا هر بار، دور گردنمان مي‌اندازيم، خط‌هايش چشم‌ را نوازش كند و دل‌هايمان را نرم.

به گزارش خبرنگار ايسنا، اين روزها فارس، پر از ستاره‌هايي است كه سال‌ها پيش آسماني شده‌اند و حالا براي يادآوري و تذكر، براي زماني كوتاه به زمين بازگشته‌اند و باز اوج خواهند گرفت. ستاره‌هايي كه عكس ندارند و تنها و تنها از ما مي‌خواهند كه عكس آنان عمل نكنيم.

اين‌روزها، روزهاي عشق‌بازي است، روزهاي دلدادگي با ياراني كه چه غريبانه رفتند، ياراني كه آمدنشان اميد يكپارچگي را همراه خود خواهد آورد. مرداني كه آمده‌اند براي يادآوري يك تذكر، براي زدن يك تلنگر، براي تاكيد بر اينكه رهبري و پيام مهم ايشان كه همدلي و همزباني است را فراموش نكنيم.

علي‌محمد پشوتن: خبرنگار ايسنا منطقه فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: