گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۷۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
روایت خبرگزاری تسنیم از ورود شهدا به فارس :
شهرستان نورآباد ممسنی با حضور شهدای گمنام دوران دفاع‌مقدس عطرآگین شد و مردم غیور این دیار و روستاها و بخش‌های اطراف در کنار استاندار فارس در آئین نورانی استقبال از شهدای گمنام حضور یافته‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مردم غیور، جوانمرد و ولایت‌مدار استان فارس به ویژه شهرستان نورآباد ممسنی و روستاها و بخش‌های اطراف آن در کنار استاندار فارس در آئین نورانی استقبال از شهدای دوران دفاع مقدس حضور یافته‌اند.

تعداد زیادی از مردم با شور و شوق بسیار زیاد به یاد شب‌های جنگ و طوفان بمب و بمباران از شب گذشته در این سرمای زمستانی دی ماه خود را برای استقبال از این لاله‌های پرپر آماده کرده و شهر و دیار خود را آذین بسته‌اند تا هر چه بیشتر دِینِ خود را نسبت به شهیدان ادا کنند.

"برادرم نمی‌دانم اهل کدام خطه از این خاک قهرمانی اما به استانم خوش آمدی، خوشحالم که بعد از این همه گمنامی به میهنت بازگشته‌ای و به یمن حضورت آرامش را به ما هدیه می‌دهی."

نمی‌دانم کدامین شیر زن و در کجای این خاک مقدس هم چنان چشم انتظار آمدن توست و هر روز صبح قاب عکست را دستمال می‌کشد و برای دیدن  همین استخوان‌های پوسیده لحظه‌شماری می‌کند؛ اما مردم قدرشناس، مؤمن و ولایی استانم به نیابت از مادران و پدران شما آمده‌اند؛ هرچند ممکن است پدر و مادرت دوری تو را تاب نیاورده‌ باشند....

تعداد زیادی از مردم نورآباد و روستاها و بخش‌های اطراف لباس‌های سیاه به تن کرده و با دست‌نوشته‌هایی که برآمده از دلشان است مقدمت را گرامی می‌دارند و شعار «شهیدان زنده‌اند الله اکبر...» سرداده‌اند.

حجت‌الاسلام محمد یعقوبی، امام جمعه شهرستان نورآباد ممسنی، در حاشیه این آئین مقدس در جمع خبرنگاران از این همه شور و شوق مردم برای استقبال از شهدای گمنام تجلیل کرد و اظهار داشت: این تعداد تشییع برای نخستین‌بار در تاریخ این شهرستان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه همراهی و حمایت مردم بیانگر تجدید میثاق آن‌ها با آرمان‌های شهداست افزود: این مهم به‌گونه‌ای در تاریخ این شهرستان ثبت شد که هیچگاه از ذهن تاریخ آن پاک نمی‌شود.

امام جمعه نورآباد ممسنی خاطرنشان کرد: تشییع شهدا و افزوده شدن تعداد شهدای اسلام درخت اسلام را تنومند و آرمان‌های امام خمینی (ره) را تقویت می‌کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه شهرستان نورآباد ممسنی پس از ورود شهدا نقطه عطف تشییع شهدای گمنام بوده است از مسئولان مربوطه تقاضا کرد تعدادی از این شهیدان را به این شهرستان اختصاص دهند تا در نورآباد تدفین شوند.

شهید گمنام! بدان که راهت ادامه دارد و امروز در کنار تو پیکر مقدس سومین شهید مدافع حرم «شهید مهرداد قاجاری» شهرستان نورآباد ممسنی نیز تشییع شد و نماز وی توسط حجت‌الاسلام محمد یعقوبی، امام جمعه نورآباد، اقامه و پیکر پاکش در روستای خومه‌زار تدفین شد.

به گزارش تسنیم، پس از شهرستان نورآباد مردم شهرستان رستم میزبان کاروان «شاهدان بصیر» خواهند بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: