گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۷۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
ايكنا گزارش مي‌دهد؛
مراسم استقبال از كاروان 94 پيكر مطهر شهداي گمنام با عنوان «شاهدان بصير» با استقبال و حضور گسترده مردم استان فارس در شهرستان نورآباد ممسني برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از فارس، امروز در نورآباد ممسني استان فارس، غوغايي به پا بود. همه آمده بودند، مرد، زن، پير، جوان، كودك، بسيجي، پاسدار، كارمند، كارگر، دانشجو، دانش‌آموز و... به طوري كه تمام مغازه‌ها، اصناف و مكان‌هاي مختلف اين شهر براي ساعاتي تعطيل بود. هر كسي به بهانه‌اي براي استقبال از كاروان عشق آمده بود. به راستي، حماسه‌اي در خلق حضور مردم رقم زده شده بود.

تمام مردم، يكدل و همصدا، پيش‌قراودلان جاده عشق را صدا مي‌زدند
همه يك دل و يك صدا، پيش‌قراولان جاده عشق را صدا مي‌زدند. همان‌ها كه سال‌ها پيش براي همين مردم و در دفاع از مكتب و ناموس آنان راهي جاده‌هاي خاكي شدند كه بازگشت آن به سوي آسمان بود و آري امروز بازگشتند تا بار ديگر نشان دهند كه هميشه زنده‌اند و همه چيز را نظاره‌گرند.
كاروان «شاهدان بصير» در دل مردم به آهستگي حركت مي‌كرد. هركس در دل خود نجوايي داشت و آرزو و شفاعتي را از اين لاله‌هاي گمنام حماسه عشق و ايثار بيان مي‌كرد. برخي از مردم تكه‌‌ پارچه‌هايي را به تابوت‌هاي اين رهروان جاده عشق متبرك مي‌كردند و در اين جا بود كه به حق در مي‌يافتيم كه همانگونه مولا و مقتداي اين انقلاب، امام خامنه‌اي فرموده‌اند، شهدا امامزادگان عشقند.

شهدا شخص نيستند بلكه تاريخ مملكت ما هستند
در اين ميان كلامي چند را با مردمي كه به عشق اين كاروان حضور يافته‌اند را همراه مي‌شويم. فرشاد حياتي، يكي از شهروندان نورآبادي است كه در اين رابطه به خبرنگار ايكنا گفت: شهدا شخص نيستند بلكه تاريخ مملكت ما هستند.
وي ابراز كرد: وقتي مي‌گويند شهيد قلب تاريخ است قلب يعني زندگي و جاودانه بودن كه به جامعه حيات مي‌بخشد لذا شهداي ما مايه حيات، اميدواري و بيداري هستند و در هر زمان كه در يك جامعه بيداري و آگاهي باشد، اين جامعه رو به جلو حركت مي‌كند و گرفتار جهل و ظلمت نمي‌شود و از ذلت فرار مي‌كند و نمي‌تواند خود را در يك جا ماندگار ببيند.

حركت رو به جلو و داراي بصيرت شهدا، از نفوذ دشمنان جلوگيري مي‌كند

حياتي عنوان كرد: حركت رو به جلو و داراي فكر و بصيرت شهدا، از  نفوذ دشمنان جلوگيري مي‌كند و به مردم نشاط سياسي و آگاهي و بيداري مي‌دهد و دين را زنده و جادان نگه مي‌دارد.
وي همچنين به حضور گسترده مردم در اين مراسم اشاره كرد و گفت: مردم مديون شهدا هستند چرا كه شهدا قهرمانان واقعي ما هستند چون آنان به مردم آرامش و امنيت دادند. آن‌ها روزي سنگردار و پاسدار اين ميهن بودند و امروز نيز وظيفه ماست كه به استقبال آن‌ها برويم.
 بنا بر اين گزارش، فاطمه حسيني، يكي ديگر از شهروندان نورآبادي است كه او هم در اين رابطه به خبرنگار ايكنا گفت: شهدا همه هستي اين ملت هستند چرا كه آنان تمام هستي خود براي همين ملت دادند بنابراين بايد چنين باشد كه تمام مردم به آنان عشق بورزند.

حضور شهدا در ميان مردم، وحدت‌آفرين است

وي، حضور شهدا را در ميان مردم وحدت‌آفرين توصيف كرد و گفت: همان‌طور كه مشاهده مي‌كنيم كه در مراسم‌هاي شهدا هميشه تمام مردم و از هر قشري حضور مي‌يابند بنابراين همين مسئله خود محل وحدت مردم است.
حسيني تأكيد كرد: ملت ايران همواره قدر نعمت حضور شهدا را مي‌دانند و مسلماً هم تلاش مي‌كنند كه راه آنان را ادامه دهند چنان كه مشاهده مي‌كنيم همين ملت با بصيرت در هر صحنه‌اي از انقلاب كه لازم است، حضور يافته و از انقلاب و نعمت ولايت خود دفاع جانانه مي‌كنند.

پويايي راه ولايت؛ مهم‌ترين درس شهدا

به گزارش ايكنا، سعيد كوشكي، معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس نيز در حاشيه اين مراسم گفت: پيام مهم شهيدان ما اين بود كه راه امام(ره)، شهدا، ولايت و رهبري پاينده، پويا و زنده خواهد بود و ان‌شاءالله كه همه ما قدر اين نعمت‌ها را بدانيم ضمن اينكه ما قدر نعمت حضور مردم را مي‌دانيم.
وي همچنين به استقبال گسترده و پرشور مردم نورآباد ممسني از شهيدان اشاره و از آنان قدرداني كرد و گفت: من پيام تشكر سردار غيب‌پرور، فرمانده سپاه فجر را خدمت هم مردم خداجو و ولايتمدار استان فارس ابلاغ مي‌كنم و اميدوارم كه همه مردم دست در دست هم با وحدت كلمه بتوانند روز به روز به پيشرفت،‌ سربلندي، آباداني و پيشرفت ايران عزيز به يمن بركت خون اين شهدا دست پيدا كنيم.
اين گزارش مي‌افزايد، قرار است كه كاروان شاهدان بصير طي 10 روز از امروز تا اول بهمن‌ماه سال جاري طي 6 محور به 60 نقطه استان فارس اعزام شوند تا تمام مردم اين استان بتوانند از نعمت حضور اين كاروان عشق بهره‌مند شوند.
همچنين در حاشيه اين مراسم نيز پيكر مطهر شهيد مهرداد قاجاري، سومين شهيد مدافع حرم حضرت زينب(س) شهرستان نورآباد نيز بر روي دستان مردم تشييع و به خاك سپرده شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: