یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۷۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
حجت‌الاسلام ماندگاری در قوچان:
مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: باید به کاندیدایی رأی بدهیم که خدایی‌تر باشد نه کاندیدایی که بیشتر پلو می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری شب گذشته در افتتاحیه جلسات سبک زندگی اسلامی در جمع طلاب، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع امام خمینی (ره) شهرستان قوچان گفت: در جمع مردم مسلمان گاهی گفته می‌شود، چرا مسلمان نیستید و این شاید یک اهانت باشد؛ اما می‌توان گفت چرا از اسلام کم بهره می‌برید؛ یا چرا از اسلام آن‌گونه که باید بهره نمی‌برید؟.

 

وی با اشاره به این مطلب که هر موضوع مورد نیاز برای زندگی در قرآن وجود دارد، افزود: مردم ایران در رفراندوم گفتند جمهوری اسلامی ایران یعنی نه شرقی و نه غربی و لااله الاالله را به زبان آوردند؛ اما سؤال اساسی این است که چرا جامعه اسلامی سبک زندگی دینی را آن‌گونه که شایسته است، ندارد؟.

 

کارشناس برنامه سمت خدا بین ایمان و اسلام فرق قائل شد و هرکدام را یک مرحله جدا از یکدیگر دانست و افزود: ایمان دارای سه مرحله یعنی اقرار به زبان که همه شهادتین را گفته‌ و به زبان اسلام می‌آورند، باور در قلب و دل و مرحله سوم ایمان در عمل یعنی تقوا است.

 

وی با تأکید بر این موضوع که نبود ایمان در جامعه سبک زندگی را دینی نمی‌کند، تصریح کرد: همه در مرحله اول یعنی بیان شهادتین با افرادی نظیر ابوسفیان، معاویه، آل سعود و حتی کسانی که به نام اسلام ظلم می‌کنند شریک هستند و در حال حاضر حدود 2 میلیارد جمعیت جهانی زبانی مسلمان‌اند.

 

مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا خطاب به مسئولین، نمایندگان مجلس، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، زنان و مردان بیان داشت: چنانچه امروز زیپ دهانمان را ببندند، آیا در همسایه‌داری، ارتباط با زن و بچه و رفتار فردی، اسلام دیده می‌شود؟.

 

وی اعتقاد به خدا را نخستین اصل برای داشتن یک جامعه دینی خواند و ادامه داد: بعضی‌ها موفقیت‌هایی را که در مملکت رخ می‌دهد را به خودشان نسبت می‌دهند؛ اما چنانچه سبک زندگی اسلامی داشته باشیم باید بگوئیم خدا خواست که این کار شد یا در آن کار موفق شده‌ایم.

 

ماندگاری با یادآوری این مطلب که بعضی جان خود را در راه شهرت، پول، هوس‌بازی و غیره می‌دهند و برخی جان خود را با خدا معامله کردند، خاطرنشان کرد: امروزه اعتقاد به خدا در جامعه کم شده است و چه بهتر است به جای گفتن کلماتی نظیر «خسته نباشید» یا «مرسی» بگوییم «خدا قوت» یا «خداوند به شما عوض بدهد».

 

وی با بیان این‌که چنانچه اعتقاد به خدا در جامعه پررنگ شود دیگر در ادارات و بازار رشوه، نزول، حرام‌خواری و غیره دیده نخواهد شد، گفت: اصل دوم در سبک زندگی دینی، قیامت است. یعنی بداند هرکاری که کرده است باطنش را جلوی چشمانش خواهند آورد.

 

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این‌که اصل سوم عمل به تکلیف است، ابراز کرد: تکلیف امروز دانشجویان و طلبه‌ها درست درس‌خواندن است و تکلیف پدر و مادر تربیت خوب فرزندان و درآوردن لقمه حلال است. چنانچه مشاهده می‌کنید مشکلات در زمینه ازدواج افزایش یافته به دلیل عدم عمل به تکلیف است.

 

وی تصریح کرد: حدود 40 سال قبل عروسی‌ها در خانه‌ها گرفته می‌شد؛ اما امروز تنها به دلیل چشم و هم‌چشمی و تقلب در تالارها برگزار می‌شود.

 

مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا اصل چهارم در سبک زندگی دینی را گرفتن تکلیف از قرآن، دین و علما برشمرده و تصریح کرد: هرجا مردم و مسئولین درست به تکلیف خود عمل کردند ماشین انقلاب به جلو حرکت کرده و هرجا به تکلیف عمل نکرده‌اند ماشین انقلاب تپوق زده است.

 

وی با یادآوری این‌که چنانچه در ازدواج‌ها مردم ابتدا به سراغ قرآن و علما می‌رفتند آمار طلاق در جامعه بالا نمی‌رفت، افزود: امروز حدود 1.5 تا 2 میلیون دختر نا امید از ازدواج در جامعه وجود دارد، زیرا پدران آنها با علما صحبت نکردند که بدانند بهار ازدواج دخترانشان در چه سنی است.

 

ماندگاری ولایتمداری را پنجمین اصل در سبک زندگی دینی در جامعه دانست و تأکید کرد: بعضی از کسانی که امروز دم از ولایت می‌زنند، چنانچه منافعشان تأمین نشود معلوم نیست چه کارهایی خواهند کرد.

 

وی در ادامه با بیان این مطلب که چنانچه کسی را می‌خواهید انتخاب کنید با پنج اصل بالا باید انتخاب شود و قرار نیست به عکس و وعده‌ها رأی بدهیم، بیان کرد: هرکسی در هر انتخاباتی به مردم گفت که به من رأی بدهید فلان کارها را انجام می‌دهم، من من گفتنش یک مثقال هم نمی‌ارزد و چنانچه همه مسئولان قبلی را خراب کرد و گفت می‌خوام معجزه کرده و چند روزه مملکت را آباد کنم دروغ می‌گوید.

 

این کارشناس برنامه سمت خدا یادآور شد: باید به کاندیدایی رأی بدهیم که خدایی‌تر باشد نه کاندیدایی که بیشتر پلو می‌دهد. مراقب باشیم که رأی‌ها پلویی و وعده الکی نشود، چنانچه رأی‌ها خدایی باشد، خدا هم کمک می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: