گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۷۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
همتی بزرگ:
جمعی از بانوان شیرازی در یک اقدام خودجوش و مردمی در یکی از شعبه‌های مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان گردهم آمده و برای مدافعان حرم حضرت زینب(س) شال، کلاه و دستکش می‌بافند.
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه فارس لیلا غریب خیرآبادی، مدیر داخلی مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان شعبه مهرگان و مسئول اجرایی این فعالیت در این رابطه گفت: قریب 4 سال است که این شعبه از مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان در حال فعالیت در شهرک مهرگان شیراز است و در این راستا تاکنون فعالیت‌های متعددی فراوانی از جمله تربیت حافظان، آموزش روخوانی، روانخوانی، برپایی جلسات تفسیر و برگزاری ختم صلوات را انجام داده است.
وی با تصریح اینکه گستره فعالیت‌های این مؤسسه به مقاطع مختلف سنی از آقایان،‌ بانوان، کودکان، نوجوانان و جوانان می‌رسد، گفت: مکان این مؤسسه در حسینیه حضرت ولیعصر(عج) شهرک مهرگان است و به این ترتیب ما تعامل بسیار نزدیکی نیز با اعضای پایگاه مقاومت بسیج و همچنین هیئات مذهبی این حسینیه داریم.
غریب خیرآبادی، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در این مؤسسه را ترویج فرهنگ شهادت عنوان کرد و گفت: از آنجا که این اقتدار و امنیت امروز ما همگی مرهون ایثارگری‌ها و جانبازی‌های شهدا، رزمندگان، جانبازان و در شرایط کنونی نیز مرهون شجاعت‌های مدافعان حرم اهل بیت(ع)، لذا ما نیز تلاش کردیم تا به سهم خود ادای دینی به این رزمندگان داشته باشیم.
وی اظهار کرد: در این راستا برای نخستین بار در شیراز به دعوت گروه جهادی شهید چمران بسیج دانشجویی، جمعی از بانوان شیرازی در این حسینیه از اقشار مختلف مردم اعم از قرآنیان، بسیجیان، هیئتی‌ها و غیره گرد هم آمده و برای مدافعان حرم حضرت زینب کبری(س) شال، کلاه و دستکش می‌بافند.
غریب خیرآبادی با تصریح اینکه اکنون قریب 10 روز است که این کار را آغاز کرده‌ایم، گفت: حدود 20 بانوی شیرازی در این فعالیت ما را همراهی می‌دهند ضمن اینکه مواد اولیه این کار توسط بسیج دانشجویی تهیه و در میان خواهران پخش می‌شود که در این بازه زمانی تاکنون 40 شال و کلاه برای مدافعان حرم بافته شده است.
وی خاطرنشان کرد: بناست که به یاری خدا به یمن و برکت حضور پیکر مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در شیراز، نخستین بسته از شال، کلاه و دستکش‌های بافته شده توسط بانوان شیرازی را در روز چهارشنبه، 30 دی‌ماه تحویل دهیم تا از این طریق این بسته نیز به دست مدافعان حرم برسد.
غریب‌ خیرآبادی، استقبال بانوان شیرازی را از این کار بسیار مناسب توصیف کرد و گفت: با وجودی که ما تاکنون جهت مشارکت در این کار اعلام عمومی نکرده‌ایم، اما هر روز افراد بیشماری به صورت حضوری و یا تلفنی تماس حاصل کرده و خواهان مشارکت در این کار خیر هستند چرا که این قبیل کارها برای ملت شهیدپرور و ولایتمدار ایران بسیار حائز اهمیت است
نام:
ایمیل:
* نظر: