آخرین اخبار
کد خبر: ۷۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
پاتوق مطالبه دانشجویان بسیجی شیراز3؛
کاندیدای مجلس درحوزه انتخابیه شیراز گفت: سهم خواهی سم مهلک پیشرفت و توسعه استان فارس و انقلاب است.

سومین جلسه پاتوق مطالبه فعالین بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز با حضور علی احمدی، کاندیدای مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه شیراز برگزار شد و در این جلسه وی به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

احمدی در ابتدای جلسه با تشکر از بسیج دانشجویی فارس به دلیل راه اندازی پاتوق مطالبه، گفت: از تمام کسانی که این فرصت را فراهم آورده اند صمیمانه تشکر می کنم و ان شالله بتوانیم در راستای اهداف این برنامه، جلسه ای موفق داشته باشیم.

وی در ابتدای جلسه در پاسخ به نخستین سوال دانشجویی بسیجی مبنی بر این که گذر زمان مواضع و تفکرات اشخاص را مشخص می کند و به نظر شما مواضع علی احمدی به عنوان یکی از خواص در جامعه اسلامی در فتنه 88 مورد پذیرش بود، گفت: ابتدا بگویم که بنده آزاده هستم و افتخار دارم که دوران زیادی را در منصب های مختلف در جنگ گذرانده ام.

احمدی ادامه داد: یکی از نخستین افرادی که در سپاه تحلیل سیاسی ارائه داد و این مجموعه سیاسی را تشکیل داد، بنده بودم و مجله های نظیر بصائر و اندیشه دانشجو را تولید و منتشر می کردیم.

وی با بیان این که از سال 1379 به دعوت سردار وحیدی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفتم، افزود: در مجمع تشخیص جانشین سردار وحیدی در کمسیون شدم و بعد از این که وی به وزارت دفاع رفتند مدتی من مسئولیت کمیسیون را بر عهده داشتم؛ مدتی است که بنده رابط بین مجمع تشخیص مصلحت و بیت رهبری نیز هستم.

احمدی به فتنه 88 نیز اشاره کرد و گفت: در همان دوره در نشریه پنجره مقاله ای نوشتم و نسبت فتنه را با جریان شناسی سیاسی را قلم زدم و معتقدم که نظام اسلامی، تفکر امام و تحقق انقلاب دارای سه ویژگی آموزه های دینی، رخداد های جوامع اسلامی و نوع نگاه به آمریکا است.

وی با بیان این که من در انتخابات 88 در مستند آقای رضایی به وی کمک کردم و پشیمان نیستم، گفت: از زمانی که حکم رئیس جمهور تنفیذ شد، دیگر اعتراض ها تمام است و باید هر انتقادی که متوجه نظام است و یا کسانی که مقابل نظام می ایستند، هزینه اش را بدهند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقش هاشمی رفسنجانی در فتنه 88 و آیا وی را می توان طراح فتنه دانست، گفت: من این را تفکیک می کنم و می گویم فتنه 88 از ابتدای انقلاب شروع شده و این زمینه آماده شده است و عوامل دست به دست هم دادند تا در 88 بیرون زد.

احمدی با بیان این که من از اول هاشمی را در مسیر طراحی فتنه نمی دانم، اضافه کرد: در فتنه و پایه فتنه را در گرایش به لیبرالیسم، غرب و آمریکا، فاصله گرفتن به ارزش ها و انقلاب می دانم. در دهه اول انقلاب حزب توده و غیره، افرادشان از بین نرفت و در بدنه نظام ایران رسوخ کردند و به تدریج پیوندی را با افرادی از داخل و با بیرون زدند و در فتنه 88 این قضیه نمایان شد.

وی با بیان این که انتظار می رفت آقای هاشمی رفسنجانی حامی رهبری باشد، بیان کرد: انتظار می رفت هاشمی از رهبرمعظم انقلاب حمایت کند و به پایان فتنه کمک کنند اما ایشان کمک نکردند ولی من هاشمی را "طراح" فتنه نمی دانم.

احمدی اضافه کرد: مواضع هاشمی رفسنجانی در فتنه 88 نه تنها به کمک نظام نبوده است بلکه مخربانه بوده است  اما در عین حال ایشان را طراح فتنه نمی دانم؛ ایشان در اظهارات و بیاناتشان به فتنه گران کمک کردند و انتظار ما از هاشمی، هاشمی 60 بود.

احمدی در پاسخ به سوالی در مورد اقتصاد مقاومتی، افزود: یک مجموعه ای از مستندات و گزارش هایی که به سیاست های ابلاغی رهبری کمک می کند، منتشر کرده ام و در ویژه نامه ها مقالاتی نوشته ام.

وی اضافه کرد: موانع قانونی برای افزایش جمعیت باید  برداشته شود  و از سال 92 اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است و چون مسئولان اجرا نمی کنند آقا باید در هر بازه زمانی، ریزتر تبیین کنند که داریم سیاست های اجرایی را تبیین می کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکا با این که دشمن است، دشمنی خودش را مدیریت می کند و دارد مسئولان ما را در بلاتکلیفی بگذارد و نگذارد مسئولان تکلیف و مشکلات مردم را انجام دهند.

احمدی ادامه داد: اگر جراحی در مدیریت و اقتصاد مبتنی بر اقتصاد مقاومتی صورت نگیرد، مشکلاتی در پساتحریم بیشتر از قبل از تحریم ایجاد خواهد شد. ما تبعیت از ولایت را در لفظ داریم اما در بدنه اجرایی ساری و جاری نمی شود و نباید ریا کاری و چاپلوسی را ترویج کرد.

وی با بیان این که جملات کف جامعه با رهبر انقلاب مشترک است، گفت: نظام بروکراسی تنبل و بروکراسی غیر متعهد، بین کف جامعه و رهبری نظام ایجاد فاصله کرده است و ما باید کمک کنیم شبکه بین رهبری و مردم را از آلودگی ها پاک کنیم.ما باید ساختار قانونی و رویه ها را اصلاح کنیم.

احمدی با بیان این که باید کمک کنیم تا پایه های قانونی را بگذاریم، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ولی فقیه وجود دارد و ساز و کار منویات رهبری را باید استفاده کنیم. اصلاح فرآیند قانونی، اصلاح ساختار، اصلاح رویه ها و بعضا اصلاح افراد باید انجام شود و باید برای این تغییر و اصلاح ها هزینه داد.

وی با اشاره به این که برخی افراد به اسم اصولگرا می آیند ولی وصول گرا هستند و معامله می کنند، گفت: برخی دیگر به اسم مردم سالاری، مردم سواری می کنند؛ در بین جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب آدم های خوب و بد است اما چیزی که برای ما مهم بوده، نظام جمهوری اسلامی ایران است.

احمدی با بیان این که بنده مدافع سرسخت حزب هستم، افزود: البته باید حزب ها چهارچوب و ساختار داشته باشند نه این که یک نفر در مجلس خود را مشارکت معرفی کند و کارت این گروه را داشته باشد و فردا او را در همایش موتلفه ببینیم. ما به جای شناخت حق و باطل، برخی اشخاص را سنبل حق و باطل کرده ایم و می دانیم.

وی با بیان این که انتخابات آوردگاه تقابل دو دیدگاه دوستدار آمریکا و غیر آمریکا است، اضافه کرد: یک دیدگاه آمریکا را می خواهند و اگر این عناصر به مجلس راه پیدا کنند، زمینه های تضعیف نظام و اعمال فشار بیشتر می شود، در مقابل برخی حرف از وحدت می زنند و می گویند رهبری از منویات خود عقب نشینی کند تا وحدت شکل بگیرد. وحدتی معنا دارد که پیرامون و حول رهبری باشد.

احمدی به تعدد ثبت نام کنندگان برای انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: امروز رقم بالای ثبت نام کنندگان، برای تضعیف و فشار بر نظام است.

این مسئول ادامه داد: اگر به مجلس راه پیدا کنم، برنامه من اجرای سیاست های کلی رهبر انقلاب است و اقتصاد مقاومتی، رشد جمعیت، محیط زیست و برداشتن موانع تولید از جمله برنامه های من برای مجلس است.

احمدی با بیان اینکه  به دلیل نداشتن ساز و کارهای درست در مجلس، لابی های بیرون کار ساز می شود اضافه کرد: قاعده گذاری و قانون گذاری دو ویژگی آن چیزی که مردم می خواهند و موارد مورد توجه نظام سیاسی را دارد که مجلس باید این ویژگی ها را در چارچوب قانونی و حقوقی تدوین و بتواند این خواسته و سیاست ها را به متن قانونی و حقوقی  تبدیل کند.

وی معایب قانون گذاری را مغایر بودن با اسناد بالادستی دانست و اظهار کرد: لابی گری ها در مسیرهایی است که در آن ذی نفع ها حضور دارند و موثر است. 

احمدی تصریج کرد: سیاست وام خودرو دولت با وجود اهداف قابل توجیهی که داشت اما با سیاست های کلی تسهیل ازدواج و توسعه حمل و نقل عمومی مغایر است. برخی کسانی که این تصمیم ها را می گیرند،یا نمی فهمند یا ذی نفع هستند و عده ای در بین خوردو سازان ذی نفع هستند و بین جوان ها چنین نفعی را پیدا نمی کنند. 

وی در پاسخ به سوالی که شما از برداشتن ممنوعیت های مجلس سخن گفته اید و این ممنوعیت ها چیست، اشاره کرد: تغییر ساز و کار انتخاب کاندیدا و ثبت نام آنها، به بهانه ای که مجلس دولتی نشود انجام شد که ما با این تغییر قانون نظام خود را از عناصر کارآمد در سیاست ورزی کنار گذاشته ایم.

احمدی با بیان این که باید قید استعفای 6 ماه قبل از ثبت نام برای کارمندان دستگاه های اجرایی برداشته شود، گفت: ممکن است در این زمینه سوء استفاده هایی نیز بشود اما این گونه کاندیدا برای مجلس کارآمد هستند. برخی کاندیدا در سیاست ورزی کشور پیاده هستند و هیچ چیزی نمی فهمند. ما باید با قوانین اجازه به این سواستفاده ها را ندهیم همان گونه که نمایندگان فعلی از این فضا سو استفاده می کنند. باید قوانین را محکم کنیم و جلیو سواستفاده ها را بگیریم.

وی درمورد طرح استانی شدن انتخابات نیز افزود: فلسفه استانی شدن انتخابات یعنی فرار از مسئولیت خود؛ نظام تحزب ما دچار مشکل است چراکه در برخی کشور های جهان مردم به حزب ها رای می دهند و در برخی دیگر مثل ما اکثریتی هستند اما در هر منطقه مردم فقط یک نفر را انتخاب می کنند؛ مثلا در لندن که 65 نماینده دارد، این شهر به 65 منطقه تقسیم می شود و مردم هر منطقه فقط یک نفر را انتخاب می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: استانی شدن انتخابات یعنی فرار از مسئولیت و عدم دسترسی مردم به مسئولین؛انتخابات استانی یعنی پیوند وسیع بین نمایندگان و کانون های قدرت و ثروت و نمونه بارز اینست که هر نماینده باید با وسعت بیشتری تبلیغات کند و این هزینه های زیادی دارد و به همین دلیل کاندیدا به کانون های قدرت و ثروت وصل می  شوند.

احمدی به بستن لیست های انتخاباتی اشاره کرد و افزود: در استان فارس سهم خواهی است و هر کس حرف حق زد سهمی ندارد و یکی از موانع توسعه استان، تقسیم قدرت خانوادگی می دانم؛ تقسیم قدرت خانوادگی گاهی اوقات ارزش ها و اصول ها را خراب کرده است.

وی اضافه کرد: سهم خواهی سم مهلک پیشرفت و توسعه این استان و انقلاب است و از این مصادره به مطلوب کردن ارزش ها برگردیم.

احمدی در پاسخ به نقش سازنده هاشمی در فتنه 88 گفت: ممکن است به لحاظ تحلیلی ما و شما به یک نظر برسیم اما تا مادامی که ولایت تصمیم نگرفته ما تحلیل های خود را می کنیم و وقتی ولایت تصمیم گرفت حرمت بگذاریم که در این مورد می توان به انتصاب مجدد آقای هاشمی به عنوان ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد.

وی با بیان این که مردم و تصمیم گیران کشور ما از تند روی خسته شده اند، تصریح کرد:تند روی خواه در منتهی الیه راست و یا چپ باشد، مردم خسته شده اند. ما هر کسی که از ارزش ها پاسداری کرد تندرو نمی دانیم و اعتدال در حوزه اندیشه معنایی ندارد و در رفتار است.

احمدی در پاسخ به سوالی که شما در لیست حامیان دولت اعتدال هستید، بیان کرد: من مستقل آمده ام و سعی ام دارم همان چیزی که درک می کنم را بگویم، حال خواه جریان آبشخور فکری من از این حرف ها خوشش بیاد و یا نیایید. من معتقدم با ماجرا جویی و انفعال نمی توانیم کاری کنیم و پرهیز از ماجراجویی و انفعال را اعتدال می دانم.

وی با بیان این که آبش خوری فکری من اصولگرایی است، اظهار کرد: شاید بعضا کسانی را که از من حمایت می کنند را قبول هم نداشته باشم اما از آن ها به دلیل حمایت از من تشکر می کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: در بعد سیاست خارجه یک تیم تاکتیکی با هدایت رهبری عمل کرده است و دستاورد های این تیم در حداقل ها قابل قبول است.

احمدی با بیان این که من تاکتیک های تیم مذاکره کننده هسته ای را می پذیرم و قبول دارم، اضافه کرد: دو جریان ماجرا جو و کسانی که دست به تظاهرات هایی زدند با کارشان به این دستاورد ها حمله می کنند. از طرفی برخی دیگر دستگیری 10 نظامی آمریکایی را نیز برای کشور ضرر می دانند که این نیز غلط است.

وی با بیان این که عربستان از اول انقلاب با ایران مخالف بود اما مخالفت های آن ها مخفیانه بود، گفت: با تغییر حاکمیت در عربستان، این مخالفت ها جدی شد و به همین دلیل مخالفت ها با ایران عیان و آشکار شد و عربستان نسبت به مخالفت با ایران انگیزه دارد.

احمدی گفت: دیدگاه آمریکا برای حمایت از عربستان به این دلیل است که با دست خودشان عربستان متلاشی بشود و قبل از متلاشی شدن با ایران درگیر بشود و به ما ضربه ای هم بزند!

وی در پاسخ به انفعال دستگاه دیپلماسی کشور و این که چرا با این همه انفعال در قبال عربستان شما تاکتیک های تیم دیپلماسی را تایید می کنید، گفت:من نمی خواهم توجیه کنم اما باید توجه داشته باشیم که به حتم عربستانی ها تلافی این چیز ها را در یمن دیده است و خواهد دید.

احمدی در پاسخ سوالات متعددی که دستگاه دیپلماسی در مقابل کشور هایی مثل عربستان با موضع انفعال بوده است گفت در قضیه منا و فرودگاه جده باید فعال تر برخورد می کردیم.

وی تصریح کرد: در عرصه بین الملل قدرت حاکم است و هر کسی به فراخور قدرتی که دارد در عرصه بین الملل ورود پیدا می کند.

این برنامه با حدود 3 ساعت پرسش و پاسخ دانشجویان بسیجی از کاندیدای حوزه انتخابیه شیراز برای مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: