یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۷۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
نماز جمعه این هفته به امامت حضرت آیت ا… سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز اقامه شد.

ایشان در ابتدا همه نماز گزاران را به تقوای الهی دعوت نمود و سپس پیرامون بحث اخلاقی  حسن ظن و سو ظن چنین بیان داشت : پیامبر اکرم (ص) می فرمایند خداوند متعال دستبرد به ۴ چیز را حرام  فرموده  1- خون انسان   2- مال و ثروت انسان  3- ناموس انسان 4-  فکر انسان است که گمان بدی نسبت به  کسی پیدا نکند.

ایشان فرمودند : مردم مسلمان اجتناب کنید از  گمان  بد،  از تجسس و  غیبت کردن ، اگر بخواهیم جامعه سالم بماند و امنیت داشته باشیم و مردم در امنیت و راحتی زندگی کنند باید نسبت به یکدیگر اعتماد ،اطمینان ،ارتباط،محبت، داشته باشیم تا آن جامعه پیشرفت کند وجلو برود و تکامل پیدا کند و اگر  سؤظن  و بد گمانی  در جامعه  رایج شود و مردم نسبت به یکدیگر  بد بین  باشند پیامدهای  بسیار خطر ناکی در آن جامعه دارد.

خطیب جمعه شهرستان  بیان داشتند: در خانواده های که پدر نسبت به فرزند و همسر نسبت به شوهر و فرزندان نسبت به یک دیگر بدبین و سؤظن داشته باشند  آن خانواده  بجایی نخواهند رسید و کانون خانواده از هم پاشیده خواهد شد.

ایشان افزودند: بدترین  مردم کسی است که  به هیچکس اعتماد ندارد ، چرا چون سؤ ظن دارد و هیچکس هم او را قبول ندارد و به او اعتماد نمی کنند چون ذهنش خراب است ولی اگر حسن ظن داشته باشد  مردم هم  اطرافش جمع می شوند و کمکش می کنند. پس انسان نباید هرچه که مشاهد نمود سریع حمل بر بدی کند .سؤظن  ظلمی اشکار وستمی بزرگ است.

بنابراین اگر سؤظن پیدا کردیم حتی عبادت ما هم صدمه می بیند و فکر انسان هم منحرف میشود.

آیت ا… فقیه در خطبه دوم نماز جمعه این هفته از حضور باشکوه مردم نی ریز در تشییع کاروان شهدای گمنام صمیمانه تشکر کردند و به مناسبت های هفته اشاره نمودند.

ایشان با یادآوری اینکه ریشه این انقلاب از خون پاک شهداست افزودند : امروز ما باید قدردان خون شهدا و سپاسگزار خانواده های شهدا باشیم.کشور امروز هم در جنگ است وشهیدان عزیز مدافع حرم را هرازچندگاهی به کشور باز میگردانند وتشییع وتدفین میکنند و اینها همه نشانه هایی برای بیداری ما نسبت به ظالمین این جهان که در راس آنها امریکای جنایتکار است.

بنده به نوبه خودم از حضور حماسی، باشکوه، آگاهانه، بصیرت‌افزا و غیرتمند اقشار و آحاد مختلف مردم غیور شهرستان نی ریز بخصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، آزادگان، روحانیت معزز،فرهنگیان، دانش آموزان، دانشجویان ،بازاریان،کسبه، کارکنان ادارات ،دانشگاهیان،کشاورزان،عشایر،بسیجیان ،نیروهای نظامی و انتظامی، مدیران شهرستان، رسانه ها و همه عوامل برگزاری این مراسم از جمله فرماندهی محترم وپرسنل سپاه ناحیه نی ریز تقدیر و تشکر مینمایم.

مناسب های این هفته عبارتند از:

۴بهمن ماه روزیست که دولت بختیار در سال ۵۷ خواست  فرودگاه را روی امام(ره) ببندد و مانع ‌ور‍ود ایشان شود

۶ بهمن ماه  قیام مردم امل در سال ۶۰

۷بهمن ماه  تحصن علما و دانشمندان   در  دانشگاه  درسال۵۷  در  خصوص اینکه چرا دولت بختیار مانع ورود امام می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: