یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۷۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
سردار کارگر در گردهمایی هنر انقلابی مطرح کرد
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مادایره المعارف و تاریخ دفاع مقدس نداریم اما تصمیم گرفتیم در برنامه ششم دایره المعارف دفاع مقدس و در افق هفتم تاریخ جنگ را کامل کنیم.

بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نخستین گردهمایی هنر انقلابی در آیینه راهیان نور که صبح امروز در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد تصریح کرد: ابعاد مختلف راهیان نور باید در جشنواره نمایان شود و ابعاد پنهان راهیان نور باید پاسخ داده شود در این جشنواره ما می کوشیم دفاع مقدس و دفاع حقیقی را نمایان کنیم. در خیلی از جاهای دنیا جنگ اتفاق می افتد اما به عنوان مقدس از آن نام برده نمی شود.

 

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس هنر امام بود بیان داشت: اولین کسی که نام دفاع مقدس را آورد امام خمینی بود چرا دفاع ما دفاع مقدس است چرا ما سرزمین نور می گوییم جمهوری اسلامی همه جایش نور است.

 

کارگر در ادامه افزود: همان طور که دفاع مقدس نشانگر عظمت ملت ایران بود این سرزمین های نور که در مناطق دفاع مقدس نام می بریم نمایندگی سرزمین مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با اشاره به اصول پیروزی جمهوری اسلامی در دفاع مقدس خاطر نشان کرد: ایمان به خدا، توسل به ائمه و پیروی از ولی فقیه زمان و مسئله محبت باعث پیروزی ما در دفاع مقدس شد. در دفاع مقدس جنبه های محبت بیشتر بود محبت خیلی مهم است بین رزمندگان بین فرماندهان ما در محبت کارهای سخت داوطلب داشتیم روی میدان مین رفتن داوطلبین از هم سبقت می گرفتند در انجام کارهای سخت محبت وجود داشت.

 

این فرمانده دفاع مقدس ضمن اشاره به اینکه باید اصول را در راهیان نور و جشنواره سرزمین نور نشان دهیم تصریح کرد: راهیان نور عصاره ملت بزرگوار ایران است دفاع مقدس نماد اسلام خواهی مردم و نماد اسلام انقلابی و نماد مجاهدت مردم ایران بود دفاع مقدس در واقع پیروز واقعی مردم بودند.

 

وی با اشاره به اینکه مردم از هر قشر و جناح و قم و زبان و گویش و تفکر و ادیان مختلف در دفاع از کشور حضور داشتند تصریح کرد: در موضوع راهیان نور باید توجه داشته باشیم که متعلق به تمام جهان و مستضعفین است ابعاد راهیان نور جهانی است ما نباید راهیان نور را در ابعاد کوچک فرض کنیم.

 

فرمانده حفظ ارزش های دفاع مقدس در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر به مناطق دفاع مقدس رفتند و این یادمان ها را زیارت کردند و بیش از 80 درصد از این کسانی که رفتند جوانان بین 15 تا 30 سال بودند.

 

وی با اشاره به اینکه این حضور پاسخ به کسانی است که می گویند مردم از انقلاب یا کارهای انقلابی یا دفاع مقدس روی برگردانده اند خاطر نشان کرد: این نشان دهنده این است که هر چه ظرفیت ها را بالاتر ببریم قابلیت در مردم وجود دارد و در افق چشم انداز و برنامه ششم توسعه قرار است ده میلیون نفر را در این مناطق پذیرایی کنیم.

 

کارگر با تاکید بر وجود 55 یادمان در هفت استان کشور تصریح کرد: ما در جشنواره سرزمین نور می بایست ابعاد کیفی راهیان نور را نشان دهیم یکی از اشکالات ما این است که نتوانستیم داشته های خود را ارایه دهیم دیگران درکشورهای دیگر توانستند با استفاده از هنر، نداشته های خود را به داشته تبدیل کنند اشکالات ما این است که از مفهوم هنر استفاده نکردیم ما به تعداد رزمندگان و خانواده شهدا می توانیم خلق اثر داشته باشیم این خلق اثرها را می توانیم بدون غلو داشته باشیم.

 

وی با تاکید براینکه برای هنرمند نباید تعیین تکلیف کرد تصریح کرد: هنر سفارشی هنر نمی شود ما نباید تعیین تکلیف برای هنرمند بکنیم ما باید به هنر موضوع بدهیم و هنرمند خودش بلد است چه کار کند.

 

فرمانده حفظ ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در مورد صدا و سیما لازم نیست در مدیریت صدا و سیما دخالت کنیم افزود: باید به صدا و سیما موضوع بدهیم آن ها کار خود را بلد هستند و کار را به کاردان باید بسپاریم و اعتقادم این است که زمانی که ارزش های دفاع مقدس در بین مردم رواج پیدا نکرده دفاع مقدس نهادینه نخواهد شد. در اتفاقاتی که در کشور مثل فتنه 88 که کودتای صهیونیستی آمریکایی بود مردم غائله را جمع کردند باید به مردم و هنرمندان اعتماد کرد.

 

وی ضمن تاکید براینکه بگذرایم هنر در قالب خود هنر به وجود آید تصریح کرد: ما باید در مقابل هنرمندان تحمل داشته باشیم و سعی کنیم اول با هنرمندان هم زبان شویم و بعد هم دل شویم دفاع مقدس متعلق به این کشور است و متعلق به هیچ جناحی نیست و متعلق به همه اقشار جامعه است.

 

کارگر ضمن تاکید براینکه همه نیروهای مسلح در دفاع مقدس نقش داشتند خاطر نشان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا از خود شهادت کمتر نیست کتاب هایی که در زمینه دفاع مقدس چاپ می شود و در اختیار جوانان قرار می گیرد و جوانان را متحول می کند باید به هنرمندان احسنت گفت عقب ماندگی و کم کاری هم زیاد داریم اما خیلی کارها شده ما محتاج هنرمندان هستیم.

 

وی در ادامه افزود: افتخار می کنیم که در خدمت هنرمندان باشیم باید حضور پیدا کنیم و ابعاد دفاع مقدس را باز کنیم و مادایره المعارف و تاریخ دفاع مقدس نداریم اما تصمیم گرفتیم در برنامه ششم دایره المعارف دفاع مقدس و در افق هفتم تاریخ جنگ را کامل کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: