آخرین اخبار
کد خبر: ۷۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
دبیر دومین جشنواره سراسری سرودهای انقلابی بسیج:
گلریز گفت: هدف جشنواره «ترنم بیداری» شناسایی استعدادهای خلاق و جوان و ایجاد بستری برای گسترش سطح علمی و هنری آن ها در راستای مقابله با گروه‌های هنری مبتذل است.
به گزارش تنویر، محمد گلریز دبیر دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج با عنوان «ترنم بیداری» نیز در این آئین، اظهار داشت: هدف از این جشنواره شناسایی استعدادهای خلاق و جوان و بستری برای گسترش سطح علمی و هنری آن ها در راستای مقابله با گروه‌های هنری مبتذل داخلی و خارجی و ایجاد وحدت در راستای آرمان‌های انقلاب است.
 
وی با اشاره به اینکه دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج با عنوان «ترنم بیداری» از سوم تا ششم بهمن ماه در استان فارس و در شهر فرهنگ و هنر شیراز با موفقیت برگزار شد افزود: از 2700 اثر در چهار بخش پاپ، آئینی، قومی ـ محلی و ملی 160 اثر به مرحله نهایی رسید.

همچنین در این مراسم گروه سرود لبنان نیز دو قطعه اجرا کردند و در پایان نیز از نماهنگ سردار شهید همدانی رونمایی شد.

بنابراین گزارش در بخش گروه‌های آئینی گروه سیدالاحرار از همدان رتبه نخست، گروه تنزیل از اصفهان رتبه دوم، گروه همخوانی ولایت از تهران رتبه سوم را به دست آوردند.
 
در بخش گروه‌های سنتی ایرانی گروه اندیشه از کرمانشاه، گروه صنم از آذربایجان شرقی و گروه شهدای ولایت از لرستان رتبه نخست تا سوم را به خود اختصاص دادند.
 
همچنین در بخش گروه‌های پاپ گروه آسمان از خراسان رضوی رتبه نخست، گروه مصباح‌الهدی و سید محسن حسینی از تهران به صورت مشترک به عنوان رتبه دوم، گروه‌های سکوت از کرمانشاه و جذب از کرمان رتبه سوم و هم‌آوایی موعود از استان مرکزی برگزیده شدند.
 
در بخش گروه‌های محلی نیز گروه غواصلار از آذربایجان شرقی، قربان سلیمانی از خراسان شمالی و هنگستان از خراسان شمالی رتبه نخست تا سوم را به دست آوردند و گروه مهرآئین از چهارمحال و بختیاری شایسته تقدیر شناخته شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: