جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۳۳:۰۳
کد خبر: ۷۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
عضو گروه سرود رسالات لبنان:
مهدی کَلاس گفت: عرصه موسیقی هم مانند عرصه مقاومت یک عرصه جنگ است ما با بهره گیری از «هنر موسقی و فن بیان» همراه با رزمندگان مقاومت با رژیم صهیونیستی مقابله می کنیم.
گروه سرود رسالات از گروه های سرود مطرح کشور لبنان است که به دعوت سازمان بسیج در  دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج با عنوان «ترنم بیداری» حضور یافته و در مدت برگزرای جشنواره هر شب به اجرای سرودهای حماسی و انقلابی فارسی و عربی در تالار حافظ شیراز پرداخت.

http://tanvir.ir/files/fa/news/1394/11/7/261315_378.jpg

مهدی کَلاس عضو گروه سرود رسالات لبنان در گفت‌و‌گوی کوتاه با کمیته اطلاع رسانی جشنواره "ترنم بیداری" در رابطه با حضور این گروه در ایران گفت: اولین بار است که به ایران سفر می کنیم و این حضور نیز به دعوت ایران صورت گرفته است.

وی افزود: گروه سرود رسالات 9 سال است که تشکیل شده و سرودهای این گروه نیز بیشتر با موضوعات مقاوت لبنان، انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس تولید شده اند، گروه رسالات سعی می کند یک مدل هنری در موسیقی با نگاه به دوران امام خمینی (ره) تا امروز ارائه دهد.

http://tanvir.ir/files/fa/news/1394/11/7/261316_481.jpg

عضو گروه سرود رسالات لبنان با بیان اینکه زبان موسیقی یک زبان بین المللی و قابل فهم برای همه ملت هاست، گفت: سرودهای حماسی در ایام جنگ 33 روزه لبنان، تاثیر بسزایی در تقویت روحیه حماسی رزمندگان مقاومت لبنان داشته است، گروه سرود رسالات به همه تولیداتش افتخار می کند چون موضوع همه آن ها درباره روح مقاومت لبنان است، عرصه موسیقی هم مانند عرصه مقاومت یک عرصه جنگ است ما با بهره گیری از «هنر موسقی و فن بیان» همراه با رزمندگان مقاومت با رژیم صهیونیستی مقابله می کنیم.

وی درباره استقبال پرشور مردم از اجرای این گروه سرود در تالار حافظ شیراز، گفت: در لبنان هم همین طور است، رژیم صهیونیستی همواره هنرمندان و گروه های هنری نظیر رسالات را تهدید می کند اما اجراهای گروه رسالات در ایام مختلف با استقبال گسترده مواجه می شوند و عموما در سالن های اجرا بدلیل حضور گسترده مردم جا برای نشستن نیست.

مهدی با اشاره به علاقه خود به امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران، گفت: یک سرود عربی، فارسی و انگلیسی را درباره امام خمینی (ره) تولید نموده ایم، همچنین تعدادی از سرودهای انقلابی ایران نظیر "امام آمد" را هم دوباره خوانی نموده ایم.

http://tanvir.ir/files/fa/news/1394/11/10/262014_408.jpg

عضو گروه سرود رسالات لبنان در پایان صحبت هایش با بیان اینکه به حضور در ایران افتخار می کنیم، گفت: فرهنگ ایرانی برآمده از انقلاب اسلامی است و در لبنان هم همین فرهنگ در مقاومت، هنر، موسیقی و سایر عرصه ها جریان دارد، ایران کشور وسیع و بسیار زیبایی است، ما لبنانی ها جداً با ایرانی ها برادریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: