جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۴۶:۵۲
کد خبر: ۷۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
نایب رییس انجمن موسیقی سازمان بسیج‌ هنرمندان:
جاوبد گفت: رشته‌های دانشگاهی موسیقی در ایران امروزه بسیار کلی هستند و باید به بخش‌های کوچک‌تر محلی و مذهبی و غیره تقسیم شوند.
هوشنگ جاوید در حاشیه جشنواره سرودهای حماسی درگفت‌وگو با کمیته اطلاع رسانی جشنواره "ترنم بیداری" در شیراز، با اشاره به اینکه رشته‌های دانشگاهی موسیقی، امروزه بسیار کلی هستند و باید به بخش‌های کوچک‌تر محلی و مذهبی و غیره تقسیم شوند، اظهار داشت: دانشجویان رشته موسیقی باید بر اساس شناخت موسیقی هر ناحیه و استان فارغ‌التحصیل شوند.

وی با بیان اینکه بعضی از موسیقی‌دانان بر این باور اشتباه هستند که موسیقی نواحی ایران نمی‌تواند موسیقی متن فیلم و سریال‌ باشد، افزود: مجموعه سریال پایتخت این را به همگان ثابت کرد که به کارگیری صحیح موسیقی نواحی سبب استقبال دوچندان مردم می‌شود.

نائب رئیس انجمن موسیقی سازمان مرکزی بسیج‌هنرمندان خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند در آینده کار فرهنگی کنند باید به فرهنگ عمومی جامعه و فرهنگ نواحی مختلف ایران آگاه باشند و برای ترویج آن فعالیت کنند.

جاوید با بیان اینکه کسانی که در زمینه موسیقی در رشته‌های دانشگاهی فارغ‌التحصیل می‌شوند سعی در ساخت آهنگ با آن فرمول‌های دانشگاهی دارند افزود: آهنگ‌سازان باید بر اساس شناخت فرهنگ نواحی خودشان دست به ساخت آهنگ بزنند نه اینکه فرمول‌های دانشگاهی که به صورت تئوری یاد می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس دارای اقوام و فرهنگ‌های بسیار متنوعی است که باید به آنها توجه شود عنوان کرد: پیشینه و آداب‌و‌رسوم این فرهنگ‌ها در جشنواره‌ها و کتاب‌های این استان استفاده شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: