آخرین اخبار
کد خبر: ۷۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
رییس ستاد کل نیروهای مسلح در اختتامیه رزمایش ولایت 94:
سرلشکر فیروزآبادی گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد اقدامی انجام دهد علیه شیطان بزرگ خواهد بود و مسئولان کشور نیز به درستی تشخیص می‌دهند که دشمن اصلی آن ها کیست.
به گزارش تنویر به نقل از فارس، سردار سرلشکر سید حسن آقایی فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در جمع فرماندهان حاضر در اختتامیه رزمایش نیروی دریایی ارتش، با اشاره به دشمنی‌های چند دهه اخیر آمریکا و هم پیمانانش با انقلاب اسلامی ایران گفت: وقتی آنها در نبرد نظامی و درگیری فیزیکی و تن به تن راه به جایی نبردند، به این فکر افتادند که تاکتیک «ضربه از درون» را علیه انقلاب اسلامی عملی کنند که ان‌شاءالله در هفتم اسفند ماه، پتک سنگین ملت علاقمند به اسلام و انقلاب را در تمامی پیکره زنگ‌زده خود احساس خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی مکلف به زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت است، اظهار داشت: پیشتازی ایران در احیای تمدن جدید و والا که برگرفته از اسلام ناب محمدی است را شاهد هستیم که در این راه تمامی تهدیدات را با تکیه بر هدایت‌های پیامبرگونه و رهبری حضرت امام خامنه‌ای پشت سر خواهد گذاشت، حتی اگر این تهدید بخواهد خود را در قاعده سفیانی‌ها پیش ببرد و خیانت و تهدید را در درون کشور نهادینه کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: طی این 38 سال هیچ گاه افولی در این حرکت شاهد نبوده‌ایم و اگر جلوه جدیدی از آن نمایان شده، همواره با ارتقای اقتدار و امنیت بوده و همین مولفه‌هاست که مستکبرین عالم را به انفعال کشانده است.

فیروزآبادی ادامه داد: اگر در زمان فعلی، قدرت مستکبرین عالم جمع شود و یک قدرت واحدی را تشکیل دهند قابل قیاس با انقلاب اسلامی نیست چراکه آنها با انواع روش‌ها و دلایل، قدرت و تدبیر و کنش‌گری ما را آزموده‌اند.

وی ادامه داد: قابلیتی که چنین توانی را به ایران داده، به برکت خون شهدا و مجاهدت سربازان فداکار امام خامنه‌ای عزیز است و جبهه استکبار همواره خواسته علیه این دستاورد، با انواع روش‌ها اقدام کند.

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکا به عنوان شیطان بزرگ تصور نمی‌کرد که جمهوری اسلامی ایران بتواند در مقابل او بایستد و او را به هم‌آوردی بطلبد. آمریکا معتقد بود که بسیار راحت می‌تواند ما را آسیب‌پذیر کند اما قدرت ما بسیار فراتر از حد تصور آنها بود.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: قدرت امروز انقلاب اسلامی ایران نه تنها قابل مقایسه با اوایل انقلاب بلکه قابل قیاس با چند سال پیش نیز نیست و همین موضوع باعث شده تا دشمنان ما در راهبردهای خود تغییر علنی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه منشاء همه اقدامات در منطقه آمریکا است و این قدرت ماست که آنها را به انفعال کشانده، افزود: امروز شاهدیم که آمریکا روند جدیدی برای رودررویی مستقیم با ما در پیش گرفته که حاکی از کنار کشیدن آنها و به میدان آمدن متحجرین و ترسویانی به مثابه عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی آنهاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکا و عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی‌اش چون با شکست مواجه می‌شوند، در اقدام‌های بعدی‌شان با شدت بیشتری رفتار می‌کنند.

فیروزآبادی با بیان اینکه ما به غیر از شیطان بزرگ، هیچ کشور دیگری را در شرایطی که به عنوان تهدیدکننده جمهوری اسلامی ایران از آن یاد کنیم نمی‌بینیم، تصریح کرد: در وضعیت فعلی، کشورهایی که حرف می‌زنند بی‌شک دنباله‌رو آمریکا هستند و این اقدامات به هیچ وجه مستقل نیست.

وی ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد اقدامی انجام دهد علیه شیطان بزرگ خواهد بود و مسئولان کشور نیز به درستی تشخیص می‌دهند که دشمن اصلی آنها کیست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره با این گونه موارد روبرو شده‌ایم اما امروز گردن شیطان بزرگ زیر ضربات ستبر و مدبرانه انقلاب اسلامی قرار دارد.

فیروزآبادی اظهار داشت: توانمندی‌های ما امروز به گونه‌ای در حوزه دریایی افزایش یافته که دشمن تنها اندکی از آن را می‌داند و از بخش اعظم و مهمی از آن غافل است.

وی گفت: آنچه امروز دشمن از توانمندی دریایی ما می‌داند همان مواردی است که خودمان خواسته‌ایم و بی‌شک بخش اعظم توانمندی‌های ما زمانی برای آنها محرز می‌شود که دیگر یا وجود نداشته باشند و یا فرصت واکنش از آنها سلب شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص حوادث منطقه اظهار داشت: آنها می‌خواستند دولت قانونی و ضد صهیونیستی بشاراسد را در سوریه از بین ببرند اما پس از گذشت 5 سال به نتیجه دلخواه نرسیدند و حالا علنی می‌گویند چون انقلاب اسلامی از دولت بشاراسد پشتیبانی می‌کند، ما به هدفمان نرسیدیم.

فیروزآبادی اظهار داشت: همین جا اعلام می‌‌کنم که این پشتیبانی‌ها فقط معطوف به سوریه نبوده و هر کجا که پیام انقلاب اسلامی به آنجا رسیده باشد از همین قاعده ثابت تبعیت می‌کند و مبنایی یکسان بر آن اعمال خواهد شد.

وی گفت: ما طی سال‌های طولانی حتی یک شبانه روز را برای توسعه آمادگی و دور نگه داشتن و ترساندن دشمن از دست نداده‌ایم و تمام این اقتدار ما ناشی از مجاهدت یاوران بی‌ادعای انقلاب و به برکت خون شهداست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان اظهار داشت: به شما نوید می‌دهم که چشم‌انداز منطقه و بلکه جهان نشان می‌دهد ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی با پیمایش روند پرشتاب توسعه، پایداری، پیشرفت و نقش‌آفرینی‌های سترگ و تعیین‌کننده در عرصه‌های بین‌المللی از جمله در حوزه دفاعی و تاثیرگذاری‌های مثبت در تضمین امنیت و صلح جهانی به الگویی نافذ، جامع و هدایت‌گر تبدیل و مزیت‌های خود را بیش از پیش در عرصه بازدارندگی و اقتدار دفاعی به منصه ظهور خواهد رساند به طور یکه هر گونه اندیشه تعدی و تعرض دریایی و زمینی به ایران اسلامی را از جبهه دشمنان انقلاب و نظام سر کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: