کد خبر: ۷۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
به همت سپاه ناحیه استهبان،








رزمایش بزرگ فاطمیون برگزار گردید

به گزارش تنویر استهبان،ناحیه مقاومت بسیج سپاه استهبان در راستای افزایش توان رزمی سپاه و بسیج اقدام به برگزاری رزمایش بزرگ فاطمیون با حضور نیروهای بسیج از شهرستان قرآنی استهبان و شهرهای رونیز و ایج و بخش خیر نمود.

این رزمایش به مدت دو روز به طول انجامید،در روز اول کلاس های رزمی توسط یادگاران دفاع مقدس سرهنگ بازنشسته حسن حاجی محمدی،سرهنگ بازنشسته حسین عبدی فر،سرهنگ دوم پاسدار محسن الهی مسئول عملیات سپاه ناحیه استهبان و پاسدار بازنشسته علی محمدی برگزار گردید و در ظهر نماز جماعت برگزار گردید.

مابین نماز ظهر و عصر حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا پرند آور مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه استهبان به ایراد سخنرانی پرداختند.

وی در ابتدا با اشاره به حدیثی از امام عــــلی علیه السلام که فرمودند:هــــر کس که به وقت یاری رهــــبرش در خواب باشدزیر لگــــد دشمنش بیــــدار می شود،گفت:اگر کسی امروز در بحث مقابله با دشمن بگوید به من چه؟ این فرد زیر لگد دشمن بیدار خواهد شد.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن مجید که فرموده:و لن ترضی عنک الیهود و لا النصاری.. گفت:برادران اگر امروز می گویند که آمریکا پسر خوبه شده و باید ما با آنان تعامل داشته باشیم اشتباه است، بلکه گوش ما باید به دهان مقام معظم رهبری باشد،مقام معظم رهبری می فرمایند: من به آمریکا خوشبین نیستم،آمریکایی ها همیشه به ما خیانت کرده اند و بدعهد بوده اند و به دشمن بد عهد نمی توان اعتماد کرد.

پرندآور گفت:ایران اسلامی امروز آمریکا را تحقیر کرده است.در هیچ جای دنیا نداشتیم کسی سربازان امریکایی را ذلیلانه تحقیر کند.ما به کمک همین بسیجیان و سپاهیان جلو زیاده خواهی های آمریکا ایستاده ایم و آنان را خوار و ذلیل کرده ایم.

در ادامه رزمایش،بسیجیان شب هنگام به پیاده روی و رزم شبانه پرداختند و سردار ابوالفضل گزنی جانشین سپاه فجر استان فارس نیز از این پیاده روی و رزم شبانه بازدید نمودند.

دومین روز رزمایش با حضور تعدادی از مسئولین شهرستان از جمله رئیس دادگستری شهرستان استهبان،فرماندار،امام جمعه محترم شهر رونیز حاج آقا دسترنج،فرمانده نیروی انتظامی،رئیس کمیتهءرئیس آموزش و پرورش و.. برگزار گردید.

در این بخش از رزمایش،دشمن فرضی قصد حمله به شهر را داشت که یک گروهان از بسیجیان شهرستان به دفاع پرداختند و با تله های انفجاری دشمن را زمینگیر کرده و سپس تک تیر اندازها باقیمانده دشمنان را از پای درآوردند .در ضمن یک گروهان نیز در جایی دیگر کمین کرده بودند که اگر گروهان اول نتوانست دشمن را از پا دربیاورد گروهان دوم وارد عمل می شد و دشمن را از بین می برد.آمبولانس،بیماران فرضی را بیمارستان ها انتقال داد.

رزمایش با سخنرانی و تشکر امام جمعه شهر رونیز حاج آقا دسترنج از بسیجیان به پایان رسید./



مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: