کد خبر: ۷۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: از پخش تصاویر بازداشت تفنگداران آمریکایی به دست سپاه پاسداران به شدت خشمگین و عصبانی هستیم.
بسیج مداحان فارس : وال استریت ژورنال نوشت، رهبر معظم ایران با اعطای مدال به فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که  تفنگداران نیروی دریایی آمریکا را بازداشت کرده بودند، به آمریکا ضربه زد.

رهبر ایران آمریکا را تحقیر کرد

وال استریت نوشت؛ آیت الله علی خامنه ای به فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که اخیرا  تفنگداران آمریکایی را بازداشت و تحقیر کرده بودند، مدال فتح اعطا کرد.

نیروهای جان برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در 22 دیماه، سیزدهم ماه ژانویه، در پی تجاوز به آب‌های سرزمینی کشورمان، دو فروند شناور رزمی امریکایی را در خلیج فارس توقیف و سرنشینان آن‌ها را دستگیر کردند، اقدامی که کمی قبل از اجرای توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی سبب بروز آشفتگی هایی شده بود.

همچنین دیروز دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و 4 تن از فرماندهان این نیرو که چندی پیش 2 شناور نیروی دریایی ارتش آمریکا را در آب‌های خلیج فارس به‌علت ورود به آب‌های سرزمین کشورمان متوقف کرده بودند، از سوی رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس تقدیر شدند.

دریادار علی فدوی در صحن علنی مجلس با اشاره به جریان دستگیری تفنگداران آمریکایی در آب‌های خلیج فارس، خاطرنشان کرد: دستگیری متجاوزان به آب و خاک ایران وظیفه ما بوده و هست و سال‌های طولانی این وظیفه را انجام داده‌ایم. این دستگیری، چهارمین دستگیری نظامیان آمریکایی‌ و انگلیسی‌ در آب‌های کشورمان محسوب می‌شود، در واقع این افتخار برای ایران وجود دارد که بتواند بدون هیچ نگرانی اعمال قدرت کند.

وی گفت:از این جریان دستگیری چندین ساعت فیلم وجود دارد که این فیلم‌ها می‌تواند حقارت‌های بسیاری برای آمریکا به‌دنبال داشته باشد. در واقع اگر مسئولان آمریکایی می‌گویند ما از "دست بر سر گذاشتن" سربازان‌مان ناراحت و خجالت‌زده هستیم باید بگویم اگر مابقی فیلم‌ها را ببینند این سرافکندگی صد برابر خواهد شد، هرچند ما به‌دنبال ایجاد حقارت برای دولت و ملتی نیستیم، اما اگر آنها بخواهند ایران را تحقیر کنند و خباثت کنند، فیلم‌ها را نمایش داده و موجبات خجالت‌زدگی و تحقیر بیشتر آنها را فراهم خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: اطلاعات زیادی از لپ‌تاپ‌ها و موبایل‌های آنها استخراج کردیم و متناسب با تصمیمی که گرفته می‌شود، قابل ارائه هستند، در واقع اگر توانمندی افراد به قدرت بی‌انتهای خداوند متصل شود، هیچ قدرتی در برابرش معنا و مفهوم نخواهد داشت.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: