آخرین اخبار
کد خبر: ۷۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
مسئول قرارگاه قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه (س):
دکتر عباسی گفت: یکی از اهداف دشمن کمرنگ نمودن استکبار ستیزی در جامعه است، در این راستا برخی در داخل پس از برجام این موضوع را بخصوص در رسانه های فضای مجازی و سایت ها دنبال می کنند.
به گزارش تنویر، نشست بصیرتی-اخلاقی جمعی از فعالان فرهنگی شیراز با حضور دکتر ابراهیم عباسی مسئول قرارگاه قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) برگزار شد.

«آمریکا ستیزی» شاخصه نماینده تراز انقلاب اسلامی است

دکتر عباسی در این نشست صمیمانه به تبیین و تشریح تهدیدها و فرصت های فضای مجازی برای جامعه ایران، اهمیت انتخابات اسفند ماه 1394 و برنامه های استکبار جهانی در منطقه پرداخت.

* فضای مجازی طِی بیست سال گذشته عضو ثابت خانه و خانواده ایرانی شده است

دکتر عباسی در این نشست صمیمانه به تبیین و تشریح تهدیدها و فرصت های فضای مجازی برای جامعه ایران، اهمیت انتخابات اسفند ماه 1394 و برنامه های استکبار جهانی در منطقه پرداخت.
فضای مجازی طِی بیست سال گذشته عضو ثابت خانه و خانواده ایرانی شده است

دکتر عباسی در ابتدای صحبت هایش در این مراسم با اشاره به وسعت و گستردگی مباحث مربوط به فضای مجازی گفت: برای بررسی این پدیده باید ابتدا نسبت به آن شناخت پیدا کنیم، مثلا اینکه آیا فضای مجازی یک تهدید است یا فرصت؟ فضای مجازی بر ما تحمیل شده است یا خود ما به استقبال آن رفته ایم؟ و مهم تر از همه اینکه حضور و فعالیت در فضای مجازی به قاعده و قانون پیوست فرهنگی نیاز دارد یا خیر؟

وی با بیان اینکه فضای مجازی طِی بیست سال گذشته عضو ثابت خانه و خانواده ایرانی شده است، گفت: نسل نوجوان و جوان ایرانی، نسل هدف در فضای مجازی هستند، تاثیرگذاری این پدید بر نسل جوان غیر قابل انکار است امروز دیگر فرزندان ما هر کدام یک گوشی موبایل هوشمند یا تبلت در دست دارند.

* وبگردی بدون قاعده و قانون همان ولگردی مدرن است

دکتر عباسی با بیان اینکه تکنولوژی در عین اینکه یک فرصت است اما می تواند به یک پدیده خطرناک هم تبدیل شود، گفت: حضور بی قاعده در فضای مجازی بر سَبکِ زندگی، اعتقادات دینی و تربیت فرزندان اثرات غیر قابل جبرانی خواهد گذاشت، والدین برای زمان بیرون ماندن  فرزندانشان از خانه قاعده و قانون تعریف می کنند اما از تعریف قاعده و قانون برای مدت زمان فعالیت در فضای مجازی غفلت می کنند، وبگردی و حضور بدون قاعده و قانون در فضای مجازی همان ولگردی مدرن است.

* با نصب نرم افزار واتس اپ بر روی تلفن همراه اجازه دسترسی به تمام اطلاعات شخصی  را می دهیم

مسئول قرارگاه قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) با بیان اینکه دشمن در بحث تضعیف ارزش ها ی دینی و ضربه زدن به انقلاب اسلامی بر روی فضای مجازی سرمایه گذاری نموده است، گفت: استکبار جهانی با استفاده از بستر شبکه ها و نرم افزارهای اجتماعی بصورت مرتب در حال ایجاد شایعه و ابهام با هدف ایجاد حس بی اعتمادی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در اذهان مردم است، فضای مجازی امروز یکی از عرصه های هجمه فرهنگی به ارزش های انقلاب اسلامی است و از سوی دیگر فضای مجازی بعوان یکی از بسترهای کشف و جمع آوری اطلاعات از سوی دشمن استفاده می شود، امروز با نصب یک نرم افزار نظیر واتس اپ و ... بر روی تلفن همراه عملا اجازه دسترسی به تمام اطلاعات تلفن همراه را به سازندگان این نرم افزارها می دهیم.

* از بستر فضای مجازی برای معرفی انقلاب اسلامی به تمام جهان استفاده کنیم

وی با بیان اینکه وجهه غالب تکنولوژی مزایای آن است، گفت: اگر در استفاده از انواع تکنولوژی ها و نرم افزارها استانداردها و قاعده ها را رعایت کنیم، نه تنها مضر نیستند بلکه مفید نیز خواهند بود، شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه بهترین بستر برای معرفی انقلاب اسلامی به مردم در سراسر جهان هستند، امکانات و نرم افزارهایی که بر بستر فضای مجازی طراحی شده اند به انجام کارها سرعت بخشیده اند، انسان را به منابع علمی و اطلاعاتی متصل نموده اند و البته ما نیز می توانیم با بهره گیری از استعدادهای جوانان ایرانی فعالیت دشمنان را از طریق این فضا رصد کنیم و برای مقابله با آن ها برنامه ریزی کنیم، ایران یکی از کشورها قدرتمند در عرصه نبردهای سایبری است.

دکتر عباسی خاطرنشان نمود: راه حل پیشگیری از آسیب های فضای مجازی، " افزایش آگاهی، تدوین پیوست فرهنگی، قاعده و قانون و بالا بردن سواد رسانه ای خانواده ها و جامعه " پیرامون این پدیده است.

* " آمریکا ستیزی "، شاخصه نماینده تراز انقلاب اسلامی است

دکتر عباسی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: دشمن بخصوص با هدف تاثیرگذاری بر روند انتخابات اسفند ماه 1394 و همچنین تاثیرگذاری بر انتخاب مردم، در بسترهای فضای مجازی نظیر شبکه های اجتماعی موبایلی سرمایه گذاری نموده و فعالیت گسترده ای را آغاز نموده است، آمریکا ستیزی یک فرهنگ و شاخص است، در بحث انتخاب باید توجه داشته باشیم یکی از شاخصه های نماینده تراز انقلاب اسلامی " آمریکا ستیزی " است، یکی از اهداف دشمن کمرنگ نمودن استکبار ستیزی در جامعه است، در این راستا برخی در داخل پس از برجام این موضوع را بخصوص در رسانه های فضای مجازی و سایت ها دنبال می کنند.

* ماهیت و ذات آمریکا همان ماهیت استکباری و ظالم گذشته این کشور است

وی با اشاره به اهمیت هوشیاری مردم برای مقابله با جریان هایی که می خواهند استکبارستیزی را کمرنگ کنند، گفت: دبرای مثال در یک مورد، آهنگ پیشواز " آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو " که اخیرا از پیشوار تلفن های همراه حذف شده بود، با پیگیری و اعتراض مردم به لیست پیشوازهای تلفن همراه بازگشت، برخی در داخل بدنبال ایجاد رابطه با آمریکا هستند و سعی می کنند " شعار مرگ بر آمریکا را کمرنگ کنند، شعار مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر مستکبران و ظالمان جهان، ماهیت و ذات آمریکا همان ماهیت استکباری و ظالم گذشته این کشور است و تا امروز تغییری در آن رخ نداده است، ملت مومن و با بصیرت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر یکصدا شعار مرگ بر آمریکا سر خواهند داد و این پاسخی دندان شکن به برخی جریان های همسو با غرب خواهد بود.

* کلمه وطن زمانی معنی پیدا می کند که انقلاب اسلامی و استقلال پابرجا باشند

مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) با بیان اینکه هدف آمریکا و استکبار جهانی از پرورش گروه های تروریستی در منطقه غرب آسیا در نهایت ضربه زدن به انقلاب اسلامی است، گفت: وطن ما جهان اسلام است، وطن زمانی معنی پیدا می کند که انقلاب اسلامی و استقلال پابرجا باشند وگرنه در زیر سلطه استکبار کلمه وطن معنی پیدا نمی کند، امروز رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم اهل بیت (علیهم السلام) با جانفشانی در حال مقابله با نقشه های پلید استکبار جهانی هستند.

* هدف استکبار جهانی از بین بردن مولفه های قدرت جمهوری اسلامی است

دکتر عباسی در پایان صحبت هایش هدف استکبار جهانی را از بین بردن مولفه های قدرت جمهوری اسلامی دانست و افزود: اکنون دشمنان انقلاب اسلامی در دو حوزه جنگ نرم فرهنگی و جنگ سخت بصورت همزمان در حال فعالیت هستند، جمهوری اسلامی ایران با رهبری خردمندانه امام خامنه ای (مدظله العالی) و حمایت مردم ولایتمدار به یکی از قدرت های تاثیرگذار بین المللی تبدیل شده است، کدام یک از کشورهای منطقه به جز ایران تاکنون جرات دستگیری ملوانان آمریکایی را داشته است؟، مولفه های قدرت جهوری اسلامی ایران رهبری، مردم، مردم سالاری دینی، مشروعیت نظام و پیشرفت های علمی بخصوص در فناوری هسته ای هستند، دشمن برای ضربه زدن به اقتدار ایران اسلامی بر روی ظرفیت های بالقوه فضای مجازی حتی بیش از حوزه های جنگ سخت سرمایه گذاری نموده است، باید حواسمان را جمع کنیم.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: