کد خبر: ۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
شهيد علي اميري روز 13 دی ماه 1343 شمسی مصادف با ميلاد مبارك حضرت امام علی(ع) در شهرستان زاهدشهر از توابع شهرستان فسا چشم به جهان گشود و به همین مناسبت نامش را «علی» گذاشتند.

بسم رب الشهدا

شهید علی امیری

شهيد علي اميري روز 13 دی ماه 1343 شمسی مصادف با ميلاد مبارك حضرت امام علی(ع) در شهرستان زاهدشهر از توابع شهرستان فسا چشم به جهان گشود و به همین مناسبت نامش را «علی» گذاشتند.

بعد از تولد به مدت 5 سال به علت اشتغال پدر و مادر در زاهدشهر فسا زندگی می کرد. سال 1348 پدر و مادر به داراب منتقل شده و وی دوران ابتدایی را در دبستان های داراب پشت سر گذاشت. با جدّ و جهدی که از خود نشان می داد به دریافت نمره ها و رتبه های بالای درسی از معلمان خود نائل می شد.

علی دوران راهنمایی را در مدرسه 12 فروردین (دکتر هوشیار سابق) فسا با موفقیت به پایان رساند. از نظر اخلاق و رفتار مورد علاقه تمام همکلاسان و مسؤلین مدرسه بود. در همان سالها پدرش به علت درگیری های فراوان با دارودسته های رژیم به درمانگاه حاجی آباد داراب منتقل شد و مادرش همچنان در درمانگاه زاهدشهر ماند و شهید به همراه برادرانش و مادربزرگش در فسا در یک خانه اجاره ای به تحصیل مشغول بودند.

زمانی که در گلستان معطر انقلاب جوانه های بیداری سر می زد و مردم مبارزه ی خود را بر ضد طاغوت زمان آغاز كردند و  علی نیز با سن و سال کمی که داشت در تظاهرات و راهپیمایی های آنان شرکت می کرد.

پس از پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی در انجمن اسلامی مدرسه اش فعالیت داشت. شهید امیری دوران متوسطه را در دبیرستان دکتر بهشتی (دکتر علی شریعتی سابق) در رشته تجربی به تحصیل اشتغال داشت.

این شهید بزرگوار فردی خوش اخلاق، باتقوا و متدین بود او در تابستان ها برای درو و محصول کشاورزان مستضعف همراه با گروه جهاد و کشت و درو به روستاها می رفت و محصول کشاورزان بی بضاعتی که قدرت گرفتن کارگر نداشتند را درو می کرد.

بارها در بسیج سپاه پاسداران دوره های نظامی را آموزش دیده بود. شهید علی امیری در فروردین سال 1361 از طرف سپاه پاسداران مأموریت بردن خوارو بار به مناطق جنگی را بعهده گرفته و به جبهه رفت پس از بازگشت از مأموریت و دیدن حالات و روحیات رزمندگان به طور کلی دگرگون شده و عشق رفتن به جبهه و رسیدن به فیض شهادت سراسر وجودش را پر کرده بود. پس از چندی با گرفتن اجازه از پدر و مادرش در تاریخ 22/1/1361 همراه با برادر کوچکترش مهدی که قبلاً به جبهه رفته بود عازم جبهه شد.

سرانجام در شانزدهم اردیبهشت ماه 1361 روز تولد حضرت علی (ع) در جبهه رقابیه در حالی که نماز صبحش را خوانده بود نزديك به سپیده دم در حالی که در کنار برادرش به نبرد مشغول بود بر اثر اصابت ترکش خمپاره با گفتن ذكر یا علی بن ابیطالب به شهادت رسید و به جرگه عشاق پیوست. پیکر پاکش در روز 19 اردیبهشت ماه 1361 به همراه سایر شهدای همرزمش بر دوش امت شهید پرور فسا تشیيع و به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیتنامه شهید:

شهادت آرزویی است که هر مسلمانی برای رسیدن به آن تلاش  می کند. از پدر و مادرم می خواهم که در مرگ من گریه نکنند و خوشحال باشند که چنین فرزندی را تربیت کرده اند تا در راه اسلام شهید شود.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

با تشکر از مؤسسه فرهنگی آموزشی دفاع مقدس شهرستان فسا
نام:
ایمیل:
* نظر: