کد خبر: ۷۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴
شهید ابراهیم شریفی در 1 مهرماه 1329 در شیراز متولد گردید. دبیرستان خرد شیراز با افتخار مدرک دیپلم را در سال تحصیلی 1349-1348 به ابراهیم تقدیم می کند.علاقه به پرواز بارها و بارها در وجودش شعله ور می شد.
افتتاح تقاطع غیرهم سطح خلبان شهید ابراهیم شریفی در فلکه احسان با حضور سرتیپ محمدی فرمانده شکاری پایگاه شهید دوران ، آقای پاک فطرت شهردار شیراز ، آقای رضاییان معاون عمرانی استانداری و خانواده شهید برگزار گردید.

شهید ابراهیم شریفی در 1 مهرماه 1329 در شیراز متولد گردید. دبیرستان خرد شیراز با افتخار مدرک دیپلم را در سال تحصیلی 1349-1348 به ابراهیم تقدیم می کند.
علاقه به پرواز بارها و بارها در وجودش شعله ور می شد. یک آزمون خلبانی در پیش بود بعد از گذراندن دوره ی دبیرستان به تهران رفت و در این آزمون شرکت نمود، از بین 300 نفر داوطلب جمعاٌ 12 نفر قبول شدند که ابراهیم جزء نفرات برتر بود ، مراحل مقدماتی آموزش خلبانی را طی سال های 51 -50 در دانشکده افسری تهران با موفقیت پشت سر نهاد . برای ادامه آموزش به ایالت می سی سی پی در کشور آمریکا اعزام شد، مراحل آموزشی هواپیمای جنگنده F4 را آغاز کرد مدت سه سال آموزش وی را خلبانی لایق ساخته بود.کسب رتبه عالی و اخذ مدرک خلبانی کمترین پاداش تلاش های بی وقفه اش بود .
بعد از گذشت دو ماه از جنگ از فرماندهی نیروی هوایی دستور صادر شده بود هر ناوجنگی که به دریا می رود یک خلبان شناسایی به همراه ناو برای هماهنگی با ستاد نیروی هوایی ورده بالاتر وشناسایی هواپیمای خودی از دشمن و . . . به دریا برود.
عملیات که عملیات مروارید نام گذاری شده بود در پایان ماموریت خود به سر می بردکه در 7 آذر 59 ناو پیکان مورد هدف چند موشک عراقی قرار گرفت ، سم و جان مبارکش را در ناو پیکان فرود آورد و با پروازی از جنس ابدی با زدن مهر مفقودیت بر سینه اش به اعماق آسمان ها پرواز نمود .


فرازی از وصیت نامه شهید:

  همواره به یاد خدا باشید و در همه کارها و حتی در نیت خود نیز خداوند را ناظر و حاضر دانسته و بدانید یاد خدا آرام کننده دلهاست لذا جایز نیست در سوگ من شیون و زاری نمایید.صبر پیشه کرده و برخدا توکل نمایید که اجر صابران با خداوند مهربان است اگر اشکی دارید در عزای سرور شهیدان بریزید که همه محتاج شفاعتش هستیم.

  در پیشبرد انقلاب همواره کوشا باشید و اجازه ندهید دشمن به خاک این مرز و بوم دست درازی کند و به نظام مقدس ما آسیب برساند .لذا از خانواده ام می خواهم که همواره در خط امام و در راه دین و وطن ایستادگی نمایند.

 نمیدانم تا چه زمانی در میان شما هستم اما بدانید آنگاه که این دنیای خاکی را وداع کنم،خرسندم از اینکه به سوی جایگاه ابدی و به دیدار حضرت حق می روم و از اینکه در راه دین و وطن کشته شوم برخود می بالم و از شما می خواهم که از بدی هایم بگذرید،حلالم کرده و من را از دعای خیر خود بی نصیب مگذارید،باشد که خداوند نیز از سر تقصیرات و خطاهای ریز و درشت و نیز به بزرگی و جلالش و به حرمت خون همه شهدای تاریخ و به ویژه سرور آزادگان جهان اباعبدلله الحسین بگذرد و من را با ایشان محشور بدارد.





/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: