آخرین اخبار
کد خبر: ۷۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس:
سرهنگ پاسدار کوشکی گفت: دشمنی ها با انقلاب اسلامی از حالت فیزیکی و برخوردی در گذشته، پیچیده شده و به یک فضای محتوایی تبدیل شده اند، انقلاب اسلامی با پدیده " دشمنی پیچیده با بهره گیری از تکنولوژی " مواجه است.
به گزارش تنویر، دوره آموزشی شبکه شباب سپاه فجر فارس با حضور سرهنگ پاسدار سعید کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس در جمع مسئولان شباب حوزه های مقاومت بسیج استان فارس برگزار شد.


سرهنگ پاسدار کوشکی در ابتدای صحبت هایش در این همایش گفت:  اگر سختی هایی را استکبار جهانی بر ما و بر نظام اسلامی تحمیل می کند فرصت بشماریم و از این فرصت ها بخوبی استفاده کنیم مایه قُرب ما به خداوند خواهند بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پدیده ای عظیم و الهی است، گفت: علت همه دشمنی ها بر علیه انقلاب اسلامی این موضوع است که این انقلاب بدنبال نورافشانی در عالم و زدودن تباهی و ظلمت استکبار جهانی است، انقلاب اسلامی نفس وجودی اش زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر ادامه داد: هر چه انقلاب به اهدافش نزدیک تر می شود و به آن نقطه آرمانی که تجلی ظهور تمام خواسته های خدواند و همه انبیا الهی که ظهور حضرت مهدی (عج) است نزدیک تر می شویم، غلظت و پیچیدگی دشمنی ها هم بیشتر می شود، دشمنی ها با انقلاب اسلامی از حالت فیزیکی و  برخوردی در گذشته، پیچیده شده و به یک فضای محتوایی تبدیل شده اند، انقلاب اسلامی با پدیده " دشمنی پیچیده با بهره گیری از تکنولوژی " مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) موضوع افزایش و ترویج سواد رسانه ای را گوشزد نموده اند، گفت: امروز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با کاستی هایی مواجه هستیم، باید بدانیم هدف دشمن از ایجاد شبکه های اجتماعی " جزیره ای کردن " جامعه بوده است، یعنی اعتقادات جامعه جزیره ای می شوند، البته نه فقط برای ایران بلکه برای همه ملت ها همین است، فرهنگ آمریکایی هیچ خط قرمزی را قائل نیست و بدنبال این است که تمام فرهنگ های جامعه بشری را از ریشه بزند.

سرهنگ پاسدار کوشکی با بیان اینکه اگر فرهنگ ایرانی-اسلامی را بررسی کنیم متوجه می شویم با دو سرمایه مهم مواجهیم، گفت: یکی سرمایه فیزیکال و دیگری سرمایه اجتماعی، سرمایه فیزیکال همان تجهیزات و امکاناتی است که یک ملت طِی سالیان با تلاش این ها را آماده می کند و باید در توسعه سرمایه اجتماعی به کار گرفته شود، در موضوع سرمایه اجتماعی باید بگوییم حلقات انسانی جامعه باید انسجام یافته باشند، سرمایه اجتماعی  از سرمایه فیزیکال حفاظت می کند.

وی افزود: پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس با آن قدرت، شهامت، دقت و اخلاص در عمل همراه با سرعت عمل، آمریکایی ها را به حقارت می کشانند، این همان سرمایه اجتماعی است، دشمن می خواهد این سرمایه اجتماعی را با بهره گیری از شبکه های اجتماعی جزیره ای کند، یعنی اعتقادات، فهم فرهنگی، ارزش ها و نگاه مشترک جامعه را جزیره ای کند، اگر این اتفاق بیفتد گروه های اجتماعی در عین اینکه در کنار هم هستند از هم جدا هستند، آن موقع یک جزیره چقدر توان خواهد داشت؟

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر با بیان اینکه اعتقادات و ارزش ها در شبکه های اجتماعی هدف تخریب قرار می گیرند، گفت: در شبکه های اجتماعی جایگزین هایی برای اعتقادات و ارزش ها ارائه می شوند، همین ها هنجارها و رفتار انسان ها و هویت ملی را مورد تخریب و تغییر قرار می دهند، بعضا در شبکه های اجتماعی بهداشت محتوا رعایت نمی شود و هر محتوایی تولید و ارسال می شود اغلب مورد مصرف قرار می گیرد، این در حالی است که انسان یک غذای آلوده را مصرف نمی کند.

وی با طرح این سوال که " با توجه به آنچه گفته شد اکنون وظیفه بسیج چیست؟ "، گفت: بسیج نمی تواند در مقابل این جریان بی تفاوت باشد، انگیزه اصلی تولد شبکه شباب همین موضوع بوده است، هدف شبکه شباب این است که با کمک شما جوانان بسیجی از حالت مصرف کننده به تولید کننده محتوا در فضای مجازی تبدیل شویم، دنیای آینده در فضای مجازی متعلق به تولیدکنندگان است، آن تولید کنندگانی که بتوانند باورها، فهم ها و ارزش های خودشان را با زبان زیبا منتقل نمایند.

سرهنگ پاسدار کوشکی  با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم امروز در بسیج این است که بتوانیم از بستر شبکه شباب و فضای مجازی به بهترین وجه استفاده کنیم، گفت: وقتی از جوانان مومنی که در شبکه های اجتماعی هم حضور دارند سوال می کنیم چند نفر از شما مدیر یک گروه هستید، متوجه می شویم تعداد این ها کم است، این خوب نیست این آنجایی است که ممکن است ضربه بخوریم، شباب برای فرهنگ سازی برای بهره برداری مناسب از مجموعه فضای مجازی است و شما مسئولان شباب حوزه های مقاومت بسیج متولی این مسئولیت مهم هستید، شبکه شباب یک سرمایه است.

وی با بیان اینکه استفاده از شبکه شباب کم هزینه، زود بازده و اثربخش است، گفت: با بهر گیری از شبکه شباب بصورت روزانه و زمانی که در دفتر کار حضور دارم، ابتکارات بسیجیان و پایگاه های مقاومت بسیج را مشاهده می کنم و یکی از کارهای مهم هم همین مشاهده ابتکارات، مدل سازی و ارائه این الگوها به سایر رده های بسیج در استان و کشور است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر با اشاره به برنامه ریزی و استراتژی دشمن برای بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با هدف جزیره ای کردن جامعه، گفت: دشمن اراده اش بر این است که جزیره سازی را انجام داده و همزمان توسعه دهد، اسلام در طول حیات سیاسی اش از دو چیز ضربه خورده است یکی " نفاق و یکی کم کاری " این دو با هم دو لبه قیچی هستند، نظام باید هم قوام داشته باشد و هم دوام، مقاوم باشد و استمرار داشته باشد، اینکه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) دائما بر مسئله نفوذ تاکید می کنند نشان دهنده این موضوع است که دشمن می خواهد با بهره گیری از نفوذ، مقاومت نظام را بشکند، البته با هوشیاری ملت با بصیرت ایران این توطئه دشمن نیز نقش بر آب خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: