آخرین اخبار
کد خبر: ۷۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
پاتوق مطالبه دانشجویان بسیجی شیراز-11؛
اسفندیار رضایی با بیان اینکه نماینده باید درد شناس باشد گفت: متاسفانه کسی ابوذر وار حرفش را نمی زند.
یازدهمین پاتوق مطالبه دانشجویی فعالین بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز با حضور اسفندیار رضایی مسئول اسبق بسیج دانشجویی استان فارس و همچنین کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز برگزار شد و در این جلسه وی به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با بیان اینکه چیزی که شما عزیزان باید به آن مراجعه کنید مبانی انقلاب است که معمار کبیر انقلاب آن را ترسیم کرده است ، خاطر نشان کرد: امام(ره) همیشه در گفتارشان بیان می‌کردند مجلس در راس امور است چرا که مجلس خوب کشور را خوب می‌کند و مجلس بد کشور را بد می‌کند، تمام بدبختی‌ها در ملت از ناحیه مجلس است و تمام خوش‌بختی‌ها هم از ناحیه مجلس است.

شیخ زکزاکی ادبیات امام(ره) را خالصانه گرفت

رضایی با اشاره به فعالیت‌های شیخ زکزاکی در نیجریه و تاثیر گرفتن وی از امام(ره)، افزود: وقتی یک جوان با 500نفر شیعه نزد امام(ره) می‌آید و امروز بعد از گذشت 30یا 35سال شیعیانی را در نیجریه تربیت می‌کند از این است که شیخ زکزاکی ادبیات امام را خالص دریافت کرد وآن را در نیجریه پیاده کرد.

خیلی از مدیران تلاش کردند که انقلاب را زمین بزنند

وی با بیان اینکه چرا انقلاب اسلامی از درون درجا می‌زند، اذعان داشت: این درجا زدن به دلیل ساز و کارهای غلطی است که در انتخاب‌های غلط صورت می‌گیرد.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به اینکه وقتی ابوموسی اشعری در حکمیت انتخاب می‌شود، از خروجی آن معاویه و نوع نگاه اموی است،تصریح کرد: اعتقاد من این است که بسیاری از نمایندگان و مدیران ما سعی کردند نظام را زمین بزنند، این مردم بودند که در بزنگاه‌ها اجازه این کار را ندادند.

رضایی با بیان اینکه امروز اگر کسی بخواهد برای بچه خود لباس و پوشک بخرد بیشتر از نیم ساعت وقت می‌گذارد اما برجام کمتر از بیست دقیقه آن هم در یک مجلس اصولگرا تصویب می‌شود نه در مجلس ششم، خاطر نشان کرد: مجلس نهم نسبت به توقعی که از آن می‌رفت خوب عمل نکرد.

وی با اشاره به اینکه این مجلس یک مرتضی جاویدی می‌خواست، افزود: اگر راه را بر آن بستند و گفتند عقب نشینی کن بگوید من نمی‌گذارم برای امام(ره) و انقلابم یک بار دیگر اُحد تکرار شود.

حرف‌های امام(ره) خوب بنر می‌شود

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز‌ در جواب سوال یکی از دانشجویان پیرامون شکاف بین سیاسیون بیان کرد: ما متاسفانه حرف‌های امام(ره) را خوب گوش کرده و کلیپ و بنر می‌کنیم اما انگار در مغزمان نمی‌رود و هیچ مانعی نیست که این‌ها را نگه دارد و عملیاتی کند .

رضایی با اشاره به بیانات امام(ره) مبنی بر اینکه جنگ تمام شده ولی امروز یکی از مهم‌ترین تشکل‌ها همین بسیج طلبه و دانشجو است، تصریح کرد: این گروه باید چارچوب اسلام ناب را در اختیار بقیه قرار دهد، کدام چارچوب را قرار دادند؟ ما چه چارچوبی در نظام اسلامی خود داریم؟

وی با بیان اینکه ما قرار بود بسیج را جهانی کنیم، اذعان داشت: کجا این مجموعه‌ها توانستند بستری را فراهم کنند که آرمان امام(ره) و مقام معظم رهبری در آن پیاده شود، بله حرکت‌هایی امروز از جانب بعضی از اشخاص صورت می‌گیرد.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به اینکه بهترین‌های ما امروز مجموعه بسیج و سپاه است، افزود: اما ساختار‌مند به سمت تربیت نیرو حرکت نکرده‌اند و کار را به کسانی سپردند که به نگاه پدر سالاری به نظام نگاه می‌کنند .

اگر قیام برای خدا باشد دیگر اختلاف نسیت

رضایی با اشاره به اینکه شکاف بین سیاسیون بر سر اصول انقلاب نیست بلکه دعوای اشخاص بر سر منافع شخصی افراد، باندها، گروها و احزاب است، خاطر نشان کرد: اگر دعوا بر سر اسلام باشد باید اتفاقات بهتری در مجلس صورت بگیرد و ما روز به روز رشد کنیم نه اینکه در مجلس واقعه یکشنبه سیاه را داشته باشیم چرا که این ناشی از نگاه به خود است .

وی در ادامه بیان داشت: مگر ما در جبهه افراد و اشخاص و تفکرات مختلف نداشتیم؟ از همه اقلیت‌های مذهبی و از همه قومیت‌ها داشتیم ولی هیچ اختلافی نبود آن جبهه اینجا ایجاد نشده است .

شکاف موجود را انقلابیون می‌تواند ترمیم کند

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با بیان اینکه شکاف موجود را انقلابیون می‌تواند ترمیم کند نه سیاسیون، تصریح کرد: دلیل اینکه سیاسیون نمی‌توانند شکاف را برطرف کننداین است که منافع آن‌ها این اجازه را نمی‌دهد.

رضایی با اشاره به پا نگرفتن احزاب در کشور ما، افزود: یکی از دلایلی که احزاب در کشور ما پا نمی‌گیرد به این خاطر است که در کشوری که بر مبنای دین اداره می‌شود احزاب سیاسی راهی ندارد، ما یک حزب داریم و آن هم حزب الله است.

تحت عنوان حیات طبیه به طور اخص حرکت نکردم

وی با بیان اینکه دوستان دارند من را حمایت می‌کنند، اذعان داشت: کسانی که به آرمان‌های امام(ره) و انقلاب اعتقاد دارند از جای جای این شهر اعلام همراهی کردند این دوستان هم بنده را حمایت می‌کنند.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به اینکه ما متاسفانه 99 درصد اشتراک داریم در این اشتراکات با هم اتحاد نداریم، افزود: سر همان یک درصد با هم خیلی دعوا داریم، من هر جا ببینم نقطه ثقلی از بچه‌های مومن و انقلابی وجود دارد سعی می‌کنم به آن نزدیک شوم .

رضایی با بیان اینکه متاسفانه هر کدام از بچه‌های مومن وانقلابی علمی را در دست گرفتند و مشغولند، خاطر نشان کرد: این عملکرد مثل جنگ‌های نامنظم زمان جنگ است که نه قرارگاه است نه تیپی و یک پرچم می‌خواهد، اعتقادم این نیست من می‌توانم آن پرچم باشم ولی می‌توانم در آن مسیر وفاق بین بچه‌های مومن حرکت کنم.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان پیرامون احمدی نژاد گفت:خدارحمتش کند، گاهی اوقات نباید بعضی از چیزها را لگد زد و متعفنش کرد اگر بخواهم بر اساس سیره امام و ائمه اطهار عمل کنیم باید انصاف را رعایت کنیم، حضرت عیسی از مکانی رد می‌شد حیوان مرداری را دیدند یاران بینی خود را گرفتند و گفتند چه حیوان متعفنی ولی حضرت عیسی فرمود چه دندان های زیبایی دارد.

احمدی نژاد آرمان‌های انقلاب را فریاد زد

رضایی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب گفت:حضرت آیت الله خامنه ای هم فرمودند انصاف به خرج بدهیدو کارکردها و خوبی ها را ببینید،احمدی نژاد در آن عرصه ای که خیلی ها از در دست گرفتن آرمان های انقلاب خجالت می کشیدندآنها را فریاد زد و انقلاب را به ریل آن برگرداند.

احمدی نژاد گفتمان را از دست حزب اللهی‌ها خارج کرد

وی با بیان اینکه متاسفانه دلخوری من از مجموعه احمدی‌نژاد این است که گفتمان را از دست حزب اللهی‌ها خارج کرد، افزود: درد من از احمدی‌نژاد، خانه‌نشینی او در آن چند روز نبود همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند حرف‌های سست و بی پایه را بچه حزب اللهی‌ها به آن دامن نزنند.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به اینکه در اواخر کار احمدی نژاد جریان از مسیر خارج شد، اذعان داشت: این خون دل خوردن ما در دولت بنفش به خاطر همان حرکت‌های غلطی بود که صورت گرفت.

رضایی با بیان اینکه ما اگر کار دولت در زمان رهبر انقلاب را فاکتور بگیریم دولت احمدی نژاد به تمام دوران‌های قبلی می‌ارزد، خاطر نشان کرد: چون احمدی نژاد خودش نبود جریان انقلابی بود که از ابتدای انقلاب تا زمان احمدی نژاد به کنار بودند.

احمدی نژاد84 آری؛ احمدی نژاد 92 خیر

وی با اشاره به اینکه دوران احمدی نژاد به خطا رفت چون افراد آن تربیت نشده بودند، افزود: چون ما تربیت نیرو نداشتیم، یک جوان را دیدند خیلی خوب است بر مسند گذاشتند چون تجربه نداشت خراب کرد .

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با بیان اینکه احمدی نژاد اشتباه کرد، تصریح کرد: آنجایی که پایش را از خطوط ولی‌فقیه کنار گذاشت اشتباه کرد، احمدی نژاد 84 با احمدی نژاد 92کاملا متفاوت است من احمدی نژاد 84 را می‌پذیرم اما 92 را نمی‌پذیرم .

من از مجموعه حیات طبیه آرمان‌های امام را بیرون کشیدم

رضایی در جواب یکی از دانشجویان پیرامون حیات طیبه، گفت: من این گروه را مومن به انقلاب دیدم با ضوابط آن‌ها کاری ندارم اما آن‌ها را دردمند و محرومیت کشیده دیدم، هر گروهی دارای یکسری از اشتباهات است و من آن را قبول دارم این‌ها دنبال زر و زور نیستند دنبال موقعیت نیستند.

وی با اشاره به اینکه در ستاد طبیه کسانی می‌آیند و از پول خودشان پای کار می‌‌گذارند، اذعان داشت: کار به جایی رسیده که اگر در این دولت دیگر نمی‌توان شعارهای احمدی نژاد را سرداد، اما امروز این گروه شعار عدالتخواهی را در دست گرفته و سر می‌دهند.

چرا یکی از نمایندگان مجلس کنونی ابوذر نشد

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با بیان اینکه کدام اصول‌گرا را شما تعریف می‌کنید که از دل آن برجام در نیم ساعت خارج شود،خاطر نشان کرد: یکی از وزرا که استیضاح آن تمام است می‌رود در مجلس اصولگرایان و وقتی باز می‌گردد رای خود را می‌گیرد.

رضایی با اشاره به اینکه چرا یکی ابوذر نشد و بایستد، اظهار داشت: من آن مدل اصول‌گرایی را قبول دارم که مدل شهید باقری باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه این گروه همچون اختاپوس بر روی عرصه سیاست افتاده و اجازه شکل گیری جریان دیگری را نمی‌دهند، تصریح کرد: این‌هایی که املاکشان در شمال شهر است و دم از مردم می‌زنند، کدام مردم ؟ شما لیست‌های آنان را چه در شورای شهر و چه در انتخابات مجلس نگاه کنید.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به اینکه یکی از اصولگرایان فعلی در شیراز با مدیریت برخی از نشیران دانشجویی برای اصلاحات غش می‌کرد، افزود: احمدی نژاد که آمد دید فضا مساعد هست، طرفدار مشایی شد.

رضایی با بیان اینکه امروز بهار روحانی است، اذعان داشت: وی احساس کرد در کنار لاریجانی باشد در هیئت رئیسه مجلس قرار می‌گیرد .

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با بیان اینکه ما این اصول‌گرایی را که در عمل نیستند قبول نداریم، خاطر نشان کرد: کسانی که به اصول و مبانی انقلاب و مقام معظم رهبری به صورت عملی توجه می‌کنند و پای عمل هستند، ما هم نوکر آن‌ها هستیم اما من این ساز و کار فعلی را قبول ندارم.

انتخابات عرصه برداشت است

رضایی در پاسخ به سوال دانشجویان پیرامون اینکه آیا وقت آن رسیده که به ائتلاف صورت گرفته در تهران عمل کنیم، گفت: هر جایی ممکن است اقتضائات خاص خودش را داشته باشد، دلیل نمی‌شود اگر کاری در تهران جواب داد در شیراز هم همان ساز و کار نتیجه دهد.

وی با بیان اینکه این ساز و کار را قبول نداریم چون این ساز و کار از سر دلسوزی نیست، خاطر نشان کرد: این روش و سیره غلطی را که آقایان گذاشته‌اند را بر نمی‌تابیم .

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به اینکه مگر ما عرصه‌ای به غیر از انتخابات داریم، اذعان داشت: تنها عرصه و زمان برداشت هم اکنون است، اینجا است که می‌خواهیم فریاد بزنیم و من می‌خوام آن کودکی باشم که لختی پادشاه را نشان بدهم .

رضایی با اشاره به اینکه خواص طرفدار حق دو دسته دنیا طلب و عقبی طلب هستند، افزود: من هیچ نفع و سودی از این کار نمی‌برم ، وقتی در مجامع صحبت می‌کنم از گفتمان امام و انقلاب صحبت می‌کنم اگر مردم پذیرفتند به من نیز رای می‌دهند اگر هم انتخاب نشوم حداقل کاری که می‌کنم این است که فهم را در مردم بیشتر می‌کنم، در عرصه‌های دیگر نمی‌توانم این حرف را بزنم بگذارید در این عرصه حرف‌های خودم را بزنم شاید مردم جور دیگری انتخاب کنند.

من یک بار به آقای هاشمی رای دادم

وی با بیان اینکه من متاسفانه یک بار به رفسنجانی رای دادم و اگر تا قیام قیمت استغفار کنم کم است، تصریح کرد: سال اول رای دادم ولی از سال دوم تا کنون آنتی‌تز آقای رفسنجانی شدم.

ما خجالت نمی‌کشیم از انقلاب دفاع کنم

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به اینکه ماخجالت نمی‌کشیم از محرومین و عدالت دفاع کنیم، تصریح کرد: ما اصول انقلاب را سر دست می‌گیریم و داد می‌زنیم و می‌گوییم روستایی‌زاده هستیم و از آن خجالت نمی‌کشیم، بگذار کسی به ما رای ندهد زمان انتخابات که بگذرد و نتیجه آن را ببینید خواهید دیدکه مردم از اصول‌گرایی غلط بریده‌اند.

نمایندگی مجلس، درآمد دارد

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بسیاری از نمایندگان در برهه‌های حساس انتخاب درست نداشتند، شما در این باره چه تضمینی می‌دهید، گفت: من هیچ تضمینی نمی‌دهم بلعم باهورا هم مستجاب الدعوه بود ولی برایش آن اتفاق افتاد و مگر خدا رحم کند ،دلم می خواهد این ساز وکار تعطیل نشود چه رضایی رای بیاورد چه نیاورد شما بقیه افراد هم دعوت کنید واز آنها بخواهید فیلم ها که موجود است بگویید شما این وعده ها را دادید.

وی بیان کرد: کسی که برای رای آوردن میلیاردی در این شهر خرج می کند قطعا خیلی منفعت دارد،کسی که 5میلیون حقوق می گیرد در طول یک سال 200میلیون می شود چطور 2میلیارد خرج می کند ،نمایندگی مجلس در آمد دارد، نمایندگی برای دفاع از آن آرمان ها نیست برای رسیدن به آن درآمداست .

مجلس از کارکردهای خود خارج شده

رضایی با بیان اینکه از نظر من متاسفانه مجلس از ساز و کار خود خارج شده است، افزود: متاسفانه قوانین متعارض زیادی وجود دارد، یعنی بعضی از قانون‌ها خود به منبع در آمدی برای مدیران مطلع تبدیل شده است .

وی با اشاره به اینکه از 50سال پیش تاکنون قوانین بازنگری نشده است ، خاطر نشان کرد: وظیفه شورای نگهبان برای جلوگیری از خلاف شرع بودن است ،آنها را بررسی نمی کند که مطابق با اسلام ناب باشد،هیچ فکر کرده اید چرا نظام بانکداری ومالیات مشکل دارد چرا قاچاق بیدادمی کند؟ به نظرشما ما قانون نداریم .

استاد دانشگاه علمی وکاربردی شیراز با اشاره عدم اجرا شدن مصوبات مجلس در سال 72بیان کرد: متاسفانه درسال 72 بیش از 50درصد قوانین مصوب مجلس اجرا نشد، وظیفه مجلس تقنن ونظارت براجراست ، اما اینقدر درگیر تقنن شده اند که نظارت را فراموش کرده اند.

وی گفت:باید جریانی حاکم شود برای تنقی قوانین و به سمتی حرکت کند که قوانین کم تصویب کند اما نظارت 100درصد باشد، وقتی که نظارت نباشد هرج ومرج زیاد می شود.

نماینده باید نگاهش نگاه کلان بین الملل باشد

رضایی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان پیرامون برنامه وطرح های شما برای استان فارس بیان کرد: با اصل و روشی که نمایندگان در پیش گرفته اند مخالفم ، آیا یک نماینده در برابر کپر نشینان سیستان و بلوچستان مسئول نیست ؟ آیا اگر نمایندگان شیراز هزینه میلیاردی وارد شهر خود کنند حق گروهی در منطقه دیگر ضایع نمی شود؟ این براساس عدالت است؟

وی افزود: یک نماینده باید نگاه کلان بین الملل داشته باشد، در هندسه نظام قضیه فلسطین بسیار مهم است پس باید آنرا به صورت یک عنوان یک نماد معرفی کرد.

برای تشکیل یک لیست از افراد انقلاب بسیار تلاش کردم

این کاندیدای مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش برای رسیدن به یک لیست از افراد انقلابی، گفت: برای تدوین یک لیست انقلابی تلاش کردم ، از نظر بعضی از بزرگواران ما تندرو بوده و قاعده کار حزبی را بلد نیستیم.

اصل مشکل ما فرهنگ عمومی است

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسید از نظر شمابرزگترین مشکل دراستان فارس چیست، بیان کرد: مشکلات جامعه شبیه به هم هستند، امروز معیشت و اشتغال بزرگترین مشکل مردم جامعه بوده که خود بدون نگاه به بیرون حل شدنی است ، ازمن به عنوان یک نیروی فرهنگی سیاسی راهکار اقتصادی خوستن غلط است .

رضایی در ادامه بیان کرد: متاسفانه اصل مشکل ما فرهنگ عمومی است، درهیئت های مذهبی ما نیز همین گونه است هر وقت قند خون سینه زنی ما پایین آمد به سینه زنی وهیئت می رویم، یعنی کارکرد هیئت و مساجد ما نیزالان اینگونه شده است .

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز اظهار داشت:چیزی که می تواند این عرصه را تغییر دهد همان آموزش وپرورش است، در صورت انتخاب شدن، کمیسیون فرهنگی یا آموزش را انتخاب می کنم، از نظر من باید در نظام آموزش تحول صورت بگیرد بخشی که منطبق با نظام اسلامی نباشد پرورش در آن صورت نمی گیرد.

نظام آموزشی باید تربیت محور باشد

وی با اشاره به ساختار آموزشی کشور بیان کرد: متاسفانه ساختار حاکم برآموزش پرورش یک ساختار مریض است و امروز معلمی شغل انبیا نیست، معلمی امروز تربیت معلم را به خاطر پول آن انتخاب نموده است، به عنوان مثال معلمی را می شناسم که به دانش آموزانش می گوید چادر روح را کدر می کند.

رضایی در ادامه بیان کرد: برای این معلم ساختار تعریف نشده است،اگر ساختار خوب را دست آدم بد بدهیم قطعا بد اجرا می کند، متاسفانه در دوره اصلاحات ریشه دانشگاه تربیت معلم زدند آن زمان افرادی درآن رفت آمد داشتندکه الان برای خود استوانه هایی برای این نظام هستند.

جامعه ما مشکل خداباوری دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بررسی مشکلات جامعه بیان کرد:جامعه ما قبل از اینکه مشکل اقتصادی داشته باشد مشکل خداباوری دارد، در عملیات حلبچه یکی از بچه ها مطلبی را یادداشت می کرد از دیگران قلمی را طلب نمود، یکی از بچه ها مدادی را به او داد وقتی متوجه شد همرزمش بدون اجازه مداد را از کف اتاق روستایی خالی از سکنه برداشته او را دعوا نمود، آیا کسی از او در مورد این مداد می پرسید.

شهید چمران در یک مکتب تربیتی تربیت شد

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با یا آوری خاطره ای از شهید چمران پیرامون توجه به بیت المال گفت: شهید چمرانی کلاه آهنی از دستش افتاده و داخل دره می افتد جایی که منافقین حضور دارند به سرعت می رود وکلاه آهنی را از ته دره می آورد وقتی به او می گویند کلاه ارزشی نداشت می گوید مال بیت المال است ،این همان شهید چمران تربیت شده در مکتب تربیتی است.

وی بیان کرد: در ساختار آموزشی باید معیشت معلمین تغییر کند، اینگونه نباشد که معلم ماشین را برداشته و بچه ای که تا دو دقیقه قبل به او درس می داده را سوارکند سر راه او را برساند و بعد هم دستش را برای گرفتن کرایه دراز کند اینها آثار تربیتی دارد.

این استاد دانشگاه افزود: هر جا را نگاه می کنی به جای اینکه در خیرها مسابقه بگذاریم در بدی ها مسابقه گذاشته ایم، می گوییم برای اینکه پیروز بشی دیگران را کنار بگذار تا پیروز شوی.

در ساختارهای آموزشی ما انقلاب نشد

وی با اشاره به تحولات گسترده پس از انقلاب اسلامی بیان کرد: ما اگر در ساختار های آموزشی خود انقلاب به وجود نیاوریم پیروز نمی شویم ، ما انقلاب کردیم اما در ساختارهای آموزشی خود انقلاب نکردیم مثل اینکه تنها آدمش رفت اما ماشین همان ماشین است، متاسفانه یک آدم کراواتی رفته و یک آدم مذهبی مثل من جایگزین شده است.

یکی از دانشجویان بیان کرد: شما راه حلی را برای مواردی که می فرمایید عنوان نکردید از نظر من شما هم با بقیه نمایندگان تقاوتی ندارید این مورد را چگونه پاسخ می دهید؟چه تضمینی است که شما هم شعارهایتان را عملیاتی کنید؟

نماینده باید درد شناس باشد

وی در پاسخ به سوال این دانشجو تصریح کرد: به قول رهبر انقلاب نماینده باید درد شناس باشد، من درد جامعه را می شناسم درد معیشت و اشتغال را می فهمم ولی درمانش پیش من نیست، من باید جوانان مختلف همچون شما را جمع کنم، ایده طراحی شود و آن ایده در مجلس ارائه گردد.

این استاد دانشگاه افزود: ما نماینده جامعه ای هستیم که انتخاب شده ایم؛ در مجلس جعبه و کارتابل هر نماینده را که باز می کنی ده ها طرح ولایه بیرون می ریزد خیلی یک نماینده هنرکند بیدار بماند تا کسی جای او دکمه را نزند، حال بررسی می کند چهره شاخص مجلس به این رای چه رایی می دهد اگر مثبت داد او هم مثبت بدهد اگر منفی داد او هم منفی بدهد ، این مشکل بدلیل آن است که ارتباطش با بدنه جامعه کم است .

وی گفت: ما برای نمایندگان کارگروه تخصصی تشکیل دادیم به آنها گفتیم شما یک تنه نمی توانید تمام مباحث مجلس را جلو ببرید ، بیاید طرح موضوع کنید این کارگروه طرح را به شما می دهد آن طرح را به مجلس ببرید وقتی یک طرح خوب ارائه شود می روید به 20 نفر ارائه می دهید روی آن بحث می شود می توانید دیگران را راضی کنید.

رضایی در پاسخ به سوالی یکی از دانشجویان که پرسید شما گفتید شاخص های اغنا ولابی گری در را مجلس قبول ندارید، بیان کرد: گاهی اوقات ممکن است یک نفر در جناح شما هم نباشد اما شما یک طرح را برده و ارائه می کنید چون پخته است مورد پذیرش قرار می گیرد، یک نماینده بیشتر باید به سمت تدوین لوایح برود چون لوایح پشتیبان تخصصی دارد؛ در مقاطع مختلف باید همین اتفاق رخ دهد یعنی موارد مختلف از بدنه جامعه به دست دولت رسیده مورد بررسی قرار گرفته و به صورت طرح به مجلس ارائه گردد، مجلس آنها را مورد بررسی قرار دهد و در نطق های پیش از دستور و لوایح آن را ارائه دهد.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسید رهبرانقلاب ،آقای رفسنجانی را به عنوان رئیس تشخیص مصلحت نظام مشخص کردند آیا چهره ای مفتضح‌تر از او سراغ داریم چرا رهبر او را کنار نمی زند، اظهار داشت: در زمان حضرت علی(ع) ساز وکار بسیار بزرگتر از اکنون بود، من نظر خودم را گفتم ، الان فضایی که وجود دارد خیلی بهتر است آن زمان ولی نمی توانست با جامعه اش ارتباط کامل بگیرد، اگرمی خواهند حکومت را زمین بزنند ولی نمی توانند به خاطر همین ارتباط تنگاتنگ با ولی است، اگر این ارتباط شکل می گرفت اوضاع خیلی بهتر می شد .

نگاه کلان نماینده را به سمت مباحث خرد ومنطقه ای نکشانید

استاد دانشگاه علمی وکاربردی شیرازدر پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر توانایی ها و تفاوت هابا دیگر نمایندگان، گفت: من نقدی رابه نگاه دوستان بکنم وآن این است که شما نباید نگاه کلان یک نماینده را به یک نگاه خرد ومنطقه ای بکشانید، اگر یک نماینده یک طراحی کلان داشته باشد قطعا به اهداف خود می رسد؛ مثلا بحران کشاورزی منحصر به فارس نبوده و مربوط به کل کشور است پس راهبردها نیز باید به صورت کلان وکلی بررسی شود.

در حوزه آب شاهد ولنگاری مدیریتی هستیم

وی با اشاره به بحران آب کشور افزود: یکی از مهمترین بحران ها در حوزه آب است که در این قصه شاهد یک ولنگاری در سازکارهای مدیریتی هستیم،مجوزهای بی رویه حفر چاه کاری کرده که امروز آب از نفت هم گرانتر شود.

رضایی بیان کرد: عدم استفاده بهینه از آب باعث بیکاری ، شور شدن زمین ها وبحران های دیگری می شود که در آینده خودش را نشان می دهد، آنجاست که می فهمیم که چه اشتباهی مرتکب شدیم و چوب این اشتباه را هم روستایی وشهری با هم می خورند؛ وقتی روستا منبع در آمد نداشته باشد قطعا روستا خلوت می شود و روستایی به شهر کوچ می کند ، اما به کجا به حاشیه های شهرمطمئن باشید که این حاشیه نشینی ضرر می زند.

مشکل اساسی عدم ثبات است

وی با شاره به سیاست های پیاده شده در دولت های مختلف افزود: متاسفانه سیاست های ما در این حوزه پاندولی است، یک دولت آن را به این سمت و دیگری به آن سمت می کشد؛ در یک دولت کشاورزی می شود مطهر استقلال در دولت دیگر ارزشی ندارد.

این استاد دانشگاه افزود: مشکل اساسی عدم ثبات است،یک حرکت خوبی در دولت قبل رخ داد و به سمت قطره ای کردن آب در زمین های کشاورزی افتادند اما در دولت بعد متاسفانه مثل خیلی چیزهای دیگر کنار گذاشته شد؛ ما قریب به 18 نماینده در استان داریم ،در شیراز 1700تن سیب زمینی دفن می شود آقای کوچک زاده باید استعفا بدهد، درصورتی که یکی از نمایندگان این استان عضو کمیسیون کشاورزی است .

صنایع کوچک تبدیلی را فراموش شده اند

وی با اشاره به نحوه تولید و صنایع کوچک در چین افزود:ما از صنایع کوچک تبدیلی را فراموش کرده ایم ، یکی از دوستان سفری برای خرید وفروش به چنین داشت، ایشان می گفت به محلی رفتیم که چندین روستا در کنار هم بود وما هیچ کارخانه وسوله ای را نمی دیدم بعد از مدتی یک کامیون آمد ورق های تولید واشر را به هر خانه داد؛ در حقیقت زن در کنار شوهر وفرزند بدون عوارض بیرونی در حال کارکردن بود.

رضایی در ادامه گفت:خیلی از نخبگان بسیجی ما در مکان کوچک در حال تولید قطعاتی هستند که با دیگر برندهای اروپایی در حال رقابت است .

وی بیان کرد: چرا کشاورز را حمایت نمی کنیم که که سیب زمینی که در آوردن آن ازسر زمین خودش نزدیک به 400تومان خرج دارد ،300تومان در کنار خیابان بفروشد، ما نزدیک به یک میلیارد جمعیت در کشورهای منطقه داریم چرا از این ظرفیت استفاده نمی کنیم.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: ترکیه گوی سبقت را از ما در عراق ربوده است، همین وامی که برای خودرو می دهند و جیب بعضی از افراد را پر می کنند همان را به دیگران بدهند تا صنایع کوچک راه اندازی شود، یکی از نگاه های ما در بحث کشاورزی همین است . بحث فرهنگ عمومی همین است .

اتفاقات در نبل والزهرا به خاطر گوش دادن به حرف های رهبری بود

وی با اشاره به سفر پوتین به تهران و دیدار با رهبر انقلاب گفت: وقتی پوتین بدون رعایت عرف دیپلماتیک به دفتررهبرانقلاب می رود این یک پیام برای ما دارد، اتفاقات در نبل والزهرا به خاطر گوش دادن به حرف های رهبری بود.اگر در اقتصاد هم به بحث اقتصاد مقاومتی گوش می دادیم همین اتفاق می افتاد.

اقتصاد مقاومتی اقتصاد منزوی نیست

رضایی با اشاره به اقتصاد مقاومتی در بیانات مقام معطم رهبری بیان کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصاد منزوی نیست، این سیاست یک سیاست درون زای برونگراست.

متاسفانه کسی ابوذر وار حرفش را نمی زند

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضای سیاسی دانشگاه ها بیان کرد: متاسفانه در بحث در انتخاب وزیر اگر مدل کرسنتی آقای زنگنه باشد قطعا نتیجه ای بهتر از این نخواهیم گرفت ، وقتی با وزیر تعامل می شود، که در بحث سوال با من راه بیایید من هم در بحث اعتبارات با شما کنار می آیم نتیجه همین می شوددر این بین کسی ابوذر وار حرفش را نمی زند .

نگران ریزش رای های خود نیستم

وی با اشاراه به شعارهای انتخاباتی بسیاری از کاندیداها تصریح نمود: اگر نماینده ای درموارد متعدد شعار های بی خود داد باید جامعه به سمتی حرکت کند که مردم به ریش او بخندند ، من اصلا نگران ریزش رای های خود نیستم ، این نگاه مریضی که به حوزه مجلس است یک نگاه ناکارآمد است، اگر یک نفرشعارفعالیت درحوزه کشاورزی را سر دهد قطعا دروغ می گوید چون او یک قطره ای از این اقیانوس است ، اگر من15 نفر همراه خود داشته باشم می توانم روی لوایح خیالم راحت باشد وبگویم ما 15 نفریم وروی این لوایح کار می کنیم.

ارتباط نمایندگان تا نیمه سال چهارم نمایندگی با بدنه جامعه قطع می شود

رضایی با اشاره به عدم حضور نمایندگان در حوزه انتخابی خود تا اواخر دوره نمایندگی بیان کرد: متاسفانه، به فرض مثال نماینده باید بررسی کند در حوزه کشاورزی چند تا طرح روی زمین مانده، وزیر را استیضاح کرده و یا تذکر کتبی بدهد.

وی در ادامه افزود: در برخی اوقات می دیدم کسانی که خودشان مسئول یا از نزدیکان مسئولین بودند از گفتن گفتمان انقلاب خجالت می کشیدند، متاسفانه ما شعارها و جهت گیری ها را فراموش کرده ایم ، از یاد برده ایم کار مجلس ریل گذاری برای نظام است.

اختلاس های موجود از بی خاصیتی مسئولان است

این استاد دانشگاه در پایان با شاره به اختلاس ها درحوزه اقتصادی کشور گفت: متاسفانه اگر اختلاسی وجود دارد مقصر نظام و رهبری نیست بلکه از بی خاصیتی مسئولان است .

صندلی داغ

رضایی در پایان در پاسخ به سئوالاتی که به صورت یک کلمه ای پرسیده شد، به شرح زیر جواب داد:

سوال:«صندلی سبز مجلس» جواب:«خدارحم کند»

سوال:«احمدی نژاد» جواب:«به تاریخ پیوست»

سوال:«سعید حجاریان» جواب:« اتاق فکر فتنه»

سوال:«حیات طبیه» جواب:«زمینه ای برای ظهور حضرت حجت»

سوال:«نمایندگی مجلس» جواب:«پرمشغله و پر مسئولیت»

سوال:«شعار انتخاباتی» جواب:«من یک انقلابی سپر بلای مردم وانقلابم»

سوال:«برجام» جواب:«داغ دل»

سوال:«خانه نشینی 11روزه» جواب:«حرکتی نابخردانه»

سوال:«خاندان سالاری در شیراز» جواب:«واویلا»

سوال:«هاشمی» جواب:« پیرمرد پرحاشیه »

سوال:«مردم» جواب:«نجیب متین خوب»

سوال:«بشار اسد» جواب:«مظهر مقاومت»

سوال:«عدالتخواهان شیراز» جواب:«خیلی نمی شناسم باید بیشتر آشنا بشم»

سوال:«نفوذ سیاسی» جواب:«چسبیدن به ساختار نظام برای ضربه زدن به نظام»

سوال:«نخست وزیر امام جواب:« منفور مردم»

سوال:«آیت الله جنتی» جواب:« ابوذر زمان »

سوال:«حاشیه نشینی» جواب:« دردی که باید خواب از چشم مسئولین بگیرد»

سوال:«رقابت انتخاباتی» جواب:«آش شله قلم کار»

سوال:«اقتصاد مقاومتی» جواب:«تنها راه برون رفت ازاین وضعیت اقتصادی»

سوال:«شورای رهبری» جواب:« شورای فتنه»

سوال:«زاکانی» جواب:«برادری عزیزو فرمانده ای خوب»

سوال:«پاتوق مطالبه دانشجویی» جواب:«حرکتی نو وبدیع »

سوال:«دانشجو» جواب:«اذان گوی انقلاب»

نام:
ایمیل:
* نظر: