کد خبر: ۷۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
شهید محسن افتخار، فوتبالیستی که با ریختن خونش اروند رود را آزاد کرد
شهید محسن افتخار، فوتبالیست شیرازی که با ریختن خونش اروند رود را آزاد کرد و در تاریخ ایران جاودانه شد و مانند نامش به افتخار شهادت دست یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج ورزشکاران فارس بر اساس یک سنت دیرینه که جوانمردی و تکریم سرلوحه کاران ورزشکاران قرار دارد، دست اندرکاران کانون بسیج ورزشکاران بقیه الله(ع) شیراز در جهت دیدار با خانواده شهدا، این بار با خانواده "شهید محسن افتخار" دیدار کردند.
شهید محسن افتخار در سال 1347 در خانواده ای مومن و انقلابی جشم به جهان گشود.
تکریم خانواده، صداقت، از خود گذشتگی، مردم داری و شرکت در امر خیر از خصوصیات بارز این شهید والا مقام بود که مستطیل سبز را رها کرد و در جبهه حق علیه باطل، دروازه دشمن بعثی را گلباران نمود.
شهید افتخار با شروع جنگ تحمیلی و به رغم سن کمی که داشت، دعوت امام امت را لبیک گفت و راهی جبهه های جنگ تحمیلی شد و سرانجام به آرزوی خود که پیوستن به سالار شهیدیان بود، رسید و در زمستان سال 1366 در عملیات ولفجر در اروند رود به درجه رفیع شهادت نایل امد و پرچم آزادی کشورمان را در جهان به اهتزاز در آورد.
شهید افتخار در متن وصیت نامه اش از همه دوستان و اشنایانش خواسته است که اورا حلال کنند ، مادر جان مرا حلال کن که خیلی باعث اذیت تو شدم و از کودکی زحمات زیادی برایم کشیدی، استقامت داشته باش، ناراحتی به خود راه نده و افتخار کن که فرزندی را به اسلام هدیه کردی ، و تو پدر جان که موهای سرت را هم با رنج تلاش و کار و کوشش سفید کردی، پند های حکمت آمیز و راهنمائیهایی که در طول زندگیم به من ارزانی داشتی از درون قلبم و دیدگانم بیرون نرفته و نخواهد رفت، مرا حلال کن.
دیدار با خانواده شهید محسن افتخار توسط اعضای بسیج ورزشکاران فارس
انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: