کد خبر: ۷۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
وصیت نامه شهید ابراهیم شریفی؛
در پیشبرد انقلاب همواره کوشا باشید.

به گزارش ستاد حفظ آثار 15 هزار شهید استان فارس ،شهید ابراهیم شریفی در 1 مهرماه 1329 در شیراز متولد گردید.علاقه به پرواز بارها و بارها در وجودش شعله ور می شد.

یک آزمون خلبانی در پیش بود بعد از گذراندن دوره ی دبیرستان به تهران رفت و در این آزمون شرکت نمود، از بین 300 نفر داوطلب جمعاٌ 12 نفر قبول شدند که ابراهیم جزء نفرات برتر بود ، مراحل مقدماتی آموزش خلبانی را طی سال های 51 -50 در دانشکده افسری تهران با موفقیت پشت سر نهاد . برای ادامه آموزش به ایالت می سی سی پی در کشور آمریکا اعزام شد، مراحل آموزشی هواپیمای جنگنده F4 را آغاز کرد مدت سه سال آموزش وی را خلبانی لایق ساخته بود.کسب رتبه عالی و اخذ مدرک خلبانی کمترین پاداش تلاش های بی وقفه اش بود .

پیروزی هایی همچون منهدم نمودن بزرگترین اسکله های نفتی عراق با نام البکر و العمیه ، با شکار چندین ناو عراقی چنان ضربات شدیدی بر پیکره نیروی دریایی عراق وارد شد که تا آخر جنگ صدام نتوانست نیروی دریایی را به حالت اول برگرداند ،این عملیات که عملیات مروارید نام گذاری شده بود در پایان ماموریت خود به سر می بردکه در 7 آذر 59 ناو پیکان مورد هدف چند موشک عراقی قرار گرفت ، و به شهادت رسید.


وصیت نامه شهید ابراهیم شریفی به شرح ذیل می باشد:

سخنم را با نام و یاد حضرت حق که هر چه هست از اوست آغاز می نمایم . اینجانب ابراهیم شریفی فرزند ولی متولد نخستین روز ماه مهر سال 1329 در شهر شیراز و برخاسته از ایل غیور قشقایی شهادت می دهم به یگانگی الله که جز او معبودی نیست. رحمان و رحیم است و عادل و زنده و آگاه بر اعمال و رفتار ما و گواهی می دهم بر رسالت و نبوت آخرین فرستاده اش محمد بن عبدالله که سلام و صلوات خداوند و همه فرشتگان بر او و خاندان پاک و برگزیده اش باد و بر امامت مولای متقیان علی (ع) و فرزندانش و آخرین حجت حق که همگی در انتظار ظهورش نشسته ایم شهادت میدهم که بر حقند و چراغ هدایت و کشتی نجات انسانها در وادی خطیر دنیا هستند. بی شک در پس این دنیای فانی دنیای دیگری است که معاد و آخرت است این معاد حق است و خداوند انسانها را بدون حساب نیافریده و بی حساب رها نخواهد کرد. هر کاری که برای رضای خدا باشد بی پاداش نخواهد بود.بارالها از تو می خواهم که همواره مرا یاری کنی تا در راه تو گام بردارم و سختی ها را برای خشنودی تو تحمل نمایم. این نوشته را برای زمان پس از خود می نگارم تا بازماندگانم وصیت من را در حالی که دستانم از این دنیای خاکی کوتاه است اجرا نمایند:

نخست اینکه همواره به یاد خدا باشید و در همه کارها و حتی در نیت خود نیز خداوند را ناظر و حاضر دانسته و بدانید یاد خدا آرام کننده دلهاست لذا جایز نیست در سوگ من شیون و زاری نمایید.صبر پیشه کرده و برخدا توکل نمایید که اجر صابران با خداوند مهربان است اگر اشکی دارید در عزای سرور شهیدان بریزید که همه محتاج شفاعتش هستیم.

دوم اینکه در پیشبرد انقلاب همواره کوشا باشید و اجازه ندهید دشمن به خاک این مرز و بوم دست درازی کند و به نظام مقدس ما آسیب برساند .لذا از خانواده ام می خواهم که همواره در خط امام و در راه دین و وطن ایستادگی نمایند.

سوم این که از همسر ،برادر و خواهرانم می خواهم که احترام به پدر و مادرمان را لحظه ای از یاد نبرند.جایگاه پدر و مادر در پیشگاه الهی جایگاهی رفیع و مقدس است.همچنین شما را سفارش می کنم به احترام به همسر مهربانم،مبادا در غیاب من او را تنها بگذارید .سفارش موکد دارم نسبت به سرنوشت دخترم مهسا که پاره تن من است او را دوست بدارید و از همسرم می خواهم که در زمینه تربیت او همه تلاش خود را به کار ببندد که در آینده باعث افتخار و سربلندی خانواده و کشور شود.


چهارم اینکه نمیدانم تا چه زمانی در میان شما هستم اما بدانید آنگاه که این دنیای خاکی را وداع کنم،خرسندم از اینکه به سوی جایگاه ابدی و به دیدار حضرت حق می روم و از اینکه در راه دین و وطن کشته شوم برخود می بالم و از شما می خواهم که از بدی هایم بگذرید،حلالم کرده و من را از دعای خیر خود بی نصیب مگذارید،باشد که خداوند نیز از سر تقصیرات و خطاهای ریز و درشت و نیز به بزرگی و جلالش و به حرمت خون همه شهدای تاریخ و به ویژه سرور آزادگان جهان اباعبدلله الحسین بگذرد و من را با ایشان محشور بدارد.

والسلام علیکم و رحمه اله و برکاته

مهر 1359 ساعت 5 عصر پایگاه هوایی بوشهر

/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: