آخرین اخبار
کد خبر: ۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
در مراسم رژه نیروهای مسلح شیراز عنوان شد:
مراسم رژه نیروهای مسلح در روز ارتش برگزار شد.
به گزارش تنویر، فرمانده ارشد ارتش در فارس و کهکیلویه و بویراحمد در مراسم رژه نیروه های مسلح در روز ارتش گفت:ارتش به عنوان یکی از متولیان اصلی نظم و امنیت در کشور رسالت بسیار سنگینی بر عهده دارد و آن هم حفظ حدود مرز های جمهوری اسلامی، تمامیت ارزی و حفظ استقلال نظام جمهوری اسلامی است که این ماموریت برای ما ارتشیان افتخاری بسیار بزرگ است .
امیر حسین محمدی با اشاره به نمونه هایی از رشادت های ارتش جمهوری اسلامی گفت:هنگام تثبیت انقلاب، تجزیه طلبان و ضد انقلاب قائله هایی در بخش هایی از کردستان،گلستان و آذر بایجان غربی ایجاد کردند و دایه استقلال را داشتند. در همان زمان امام (ره) به ارتش جمهوری اسلامی دستور می دهند که ارتش باید نظم و امنیت را به جامعه برگرداند و ارتش با تمام قوا وارد صحنه می شوند و این ماموریت را به خوبی انجام میدهد.
وی در ادامه گفت: در دوران دفاع مقدس علارقم محدودیت ها و کمبودهایی که داشتیم همانطور که میدانید توان و و آمادگی نظامی از بخش هایی تشکیل شده است که یک بخش فیزیکی است و  آن شامل ادوات و تجهیزات نظامی است و بخش دیگر آن به عوامل نامحسوس مثل اراده، رهبری ایمان و ازاین قبیل استو علارقم اینکه استکبار شرق و غرب که از هیچ کمک فنی، مالی  ونیروی انسانی دریق نمکردند می بینیم که ارتش در کنار بسیج،سپاه و نیروی انتظامی با برخورداری از بصیرت و شهادت طلبی بر دشمن پیروز می شویم و کوچکترین امتیازی به دشمن ندادیم و دشمن باخواری و ذلت مجبور به ترک خاک کشورمان می شود.
وی افزود: بعد از دفاع مقدس، ارتش جمهوری اسلامی باحضوری مقتدرانه و هوشمندانه در صحنه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور نقش آفرینی کرد و این هم برای ما موجب مباهات است.
امیر محمدی با اشاره به عرصه های خود کفایی گفت: در این عرصه ما به نتایج بسیار خوبی رسیدیم و تقریبا دانش نظامی ما بومی شده است.
مثلا در بخش زمینی ساخت انواع تانک و نفربر زرهی انواع توپ و دیگر تجهیزاتی که مورد نیاز بود به خود کفایی رسیدیم. در عرضه دریایی ساخت ناو، ناو شکن و زیر دریایی و در بخش هوایی هم ساخت انواع هواپیمای مافوق صوت مانند آذرخش و دسترسی به دانش ساخت موشک های بالستیک که موجب رعب و وحشت رژیم صهیونیستی شده است به خودکفایی رسیدیم.

امنیت امروز کشور واقعا بی بدیل است

استاندار فارس در مراسم رژه نیروه های مسلح در روز ارتش گفت:هیچ کسی فکر حمله نظامی به کشور ما به خود را نمی دهد این فرصتی که ایجاد شده  با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی ممکن شده است و جهان به امنیت ما قبطه می خورد.
این امنیتی که امروزه در مقایسه با کشور های همسایه واقعا بی بدیل است ثمره تلاش شبانه روزی نیروهای مسلح است .
حسین صادق عابدین در ادامه گفت: شعار امسال شعار بزرگی است و تحقق آن کار بسیار مشکلی است اما برای ملت ما امکان پذیر است. حماسه سیاسی ظهور و بروزش در انتخابات است قبل،حین و بعد از انتخابات باید امنیت ما در شهرها و مرزها برقرار باشد.
وی در ادامه گفت: در انتخابات امسال به نکته ای که باید مورد توجه قرار دهیم این است که در ادوار گذشته معمولا چند ماه مانده به انتخابات، حین انتخابات و چند ماه بعد از انتخابات امور جاری، اقتصادی و تصمیم گیری کشور با رکودی نسبی روبرو می شد اگر امسال هم برمدار گذشته حرکت کنیم حماسه ای رخ نخواهد داد. امسال باید نشان دادکه انتخابات یک روز است این انتخابات نباید365 روز تلاش را تحت شعاع خود قرار دهد.
استاندار فارس با اشاره به دستاورد های هسته ای فارس گفت: فرصت ارزشمندی که برای استان وجود داشت و از آن غفلت شد صنعت  کشاورزی هسته ای است.
صنعت کشاوری هسته ای می تواند کشاورزی در استان فارس را زیر و روکند، بهروری از آن را افزایش دهد و درآمد کشاورزان رابیشتر کند. امسال ارزیابی کردیم که باکشت گیاهان دارویی و زعفران جایگاه بی بدیلی در کشور داشته باشیم و ما را از واردات داروهای گیاهی بی نیاز کند. و به دنبال سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی برای احداث کارخانه های گیاهان دارویی هستیم.
انتهای پیام/224224
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: