پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۵۵:۳۳
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۷۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مقاومت و رشادت شهیدان یکی از عوامل اصلی بیداری اسلامی در ایران و جهان به شمار می‌رود.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بزرگداشت شهدای 22 اسفند که امروز (شنبه) در موزه ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت:  با توجه به این‌که  22 اسفند در تقویم ایران به نام شهید نام گذاری شده است اما این وظیفه ما است که آن را گرامی بداریم و در حقیقت در نظام اعتقادی و دینی ما هر روز روز شهید محسوب می‌شود.

وی افزود: با کمی دقت در تاریخ 37 سال قبل و  دوران انقلاب اسلامی  به خوبی شاهد دشمنی کشورهای غربی و مللی بودیم که منافع‌شان را در  این دوران در معرض خطر دیده و در صدد ریشه کن کردن ریشه‌های انقلاب و ایجاد اختلاف بین مردم انقلابی ایران بودند و علی رغم تمام سعی‌های خود به هیچ نتیجه‌ای نرسیده و انقلاب اسلامی ایران پیروز شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از دلایل پیروزی انقلاب با وجود همه سختی‌ها و دشمنی‌ها وجود امامی بود که می‌دانست چگونه انقلاب را مدیریت کند و مشکلات پیش روی خود را پشت سر گذارد و همچنین حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بود که ادامه دهنده راه رهبر کبیر انقلاب بود.

واعظی در ادامه تصریح کرد: دومین دلیل پیروزی انقلاب مکتب شیعه بود که پشتوانه محکمی برای این انقلاب محسوب می‌شد و یکی از دیگر از دلایل پیروزی انقلاب حضور مردمی بود که عاشق رهبر،کشور و اعتقادات خود بوده و پای انقلاب و نظام ایستادگی کردند.

وی افزود: کسانی در این بین از خود جان فشانی کرده و به مقام والای شهادت رسیدند که فداکاری  و ایثار سرمایه آن ها بوده و توانستند از بزرگ ترین داشته و سرمایه خود که جان آن ها بوده است به راحتی بگذرند و هدیه ای به اعتقاد و نظام خود عرضه کنند و به فتوای رهبر خود لبیک بگویند.

واعظی اظهار داشت: به پشتوانه این ایثارگران، رزمندگان و شهیدان فضای مناسبی را به وجود آوردند تا مردم با مقاومتی که خانواده‌های این شهدا و بر پایه اخلاق و فعالیت‌هایی که در جهت زنده نگه داشتن اخلاق، رفتار شهدا داشتند نشان دهنده روحیه قوی مردم ایران است.

وی افزود:موفقیت‌های ما در عرصه‌های مختلف، ملی و بین المللی با توجه به تحریم‌های‌ چند سال اخیر و هجوم فشارهای خارجی حاصل مقاومت ملت ایران و پیروزی ایران بوده است و باید به هر طریقی می‌توانیم یاد شهدا را زنده نگه داریم و از بازماندگان آن‌ها به خوبی تکریم کنیم که اگر این طور نباشد روحیه ایثارگری و شهادت طلبی در هر جامعه‌ای از بین خواهد رفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام سعی ما بر این است که هر آنچه که می‌توانیم در محدوده بخش‌های مختلف تلاش کنیم تا به طور نسبی رضایت را ایجاد کرده و بزرگداشت تکریم از خانواده‌ها و خود شهدا را فراموش نکنیم.

واعظی تصریح کرد: تشکیل جلسات مختلف و یادبودها و ایجاد تمبر یادبود و نام گذاری موزه شهدا به معنای زنده نگه داشتن خاطره شهدا است.

وی افزود:همانطور که شهدا بر اساس اعتقادات خود این راه را انتخاب کردند مدیران و مسئولان هم باید بر اساس اعتقادات رفتارشان را تنظیم کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:  امیدوارم همه ما قدر دان تمامی شهدا که امنیت و اقتدار ، جایگاه و همبستگی ما حاصل تلاش و رشادت آن‌ها  است  ،باشیم و تمام سعی و تلاش خود را برای ادامه راه و مسیر این شهدا در پیش بگیریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: