پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۱۸:۲۷
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۷۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
گفتگو:
در این مصاحبه با چند تن از مسولین گفتگویی خودمانی داشتیم.شما نیز نظرات خود را برای تکمیل گفتگو یادداشت نمایید.
به گزارش  بسیج مهندسین فارس،از قدیم گفتن سفر انسان را آب دیده می کند اما همیشه خواندن سفرنامه هم خالی از لطف نیست . درسته که دیئدن کی بود مانند شنیدن اما حکایت شنیدن از آنها که خود در آنجا بودند هم می تواند شوق حرکت را برای شنونده ایجاد نماید .انشالله سفر بعد قسمت شما و ما باشد.

 مصاحبه در طول سفر انجام شده است اما اتفاقغای شنیدنی زیادی در این سفر بود که بسیاری از آنها را در قالب تصاویر به تماشا خواهیم گذاشت.

اولین سوالها را از آقای سلطان آبادی مسول گروه پرسیدیم

در آغاز سفر هستید،همراهان این دوره را چگونه ارزیابی می کنید؟

الحمد الله همگی اهل معرفت و دلداده ی راه شهدا هستند.ولایتمدار و حسینی سیرت هستند.

 

چندمین بار است به این سفر معنوی می آیید؟

چند بار این توفیق نصیب شده اما امسال از نظر لطف شهدای عزیز بار دوم است.

 

چه برنامه های فرهنگی برای گروه در طول سفر در نظر گرفته اید؟

نماز جماعت ،توزیع بسته های فرهنگی ، توزیع کتب خاطرات سرداران شهید استان فارس ،فضاسازی صوتی، پخش کلیپ،محفل انس با  شهدا، بازدید از یادمان های دفاع مقدس ، مراسم در سوگ بانوی آب و آیینه در سالروز شهادت ام ابیها، مسابقات عکس و خاطره.

 

مسن ترین و جوانترین همراهانتان چند سال دارند؟

رحیم حامدی59 سال، فاطمه فاتحی 3 سال (مهمان ویژه)

 

به نظر شما چه چیزی در این سفر هست که افرادی با این تفاوت سن را جذب میکند؟

این سرچشمه گرفته از جاذبه ی شهدای عزیز است. از غنای فرهنگی دفاع مقدس است.از جوشش غیرت ایرانی اسلامی است .از احساس تعلقی است که در بزرگتر ها بوده و به کوچکترها منتقل شده است .

 

بهترین و بدترین خاطره ای که در این سفر داشتید چی بود؟

غروب شهادت حضرت زهرا (س)کنار نهر خین جایی که محل شهادت فرزندان غواص ان مادر مظلومه است و هنوز هم اجساد مطهر بعضی در آنجا آرمیده اند، بهترین خاطره و بدترین خاطره در آنجا وجود ندارد.


پایان سال هست که به این سفر معنوی آمدید ایا برای تصمیمهایی که برای سال جدید دارید تاثیرداشته است؟

حقیقتا بار اولی که امسال راهیان نور مشرف شدم در یک غروب ملکوتی در یادمان شهدای شلمچه بر بلندای تپه ی سلام،لحظه ای دلم شکست و همان جا برای زیارت اربعین کربلای امام حسین علیه السلام که در آن لحظه از حضرتش خواسته بودم امضا شد.این بار هم در آستانه ی سال نو آرزو می کنم خداوند در فرج حضرت مهدی (عج) تعجیل فرمایند و رهبر عزیزمان در پناه حضرتش محفوظ باشند و همه مومنین موید و حاجت روا باشند و حال همه ی ما به احسن الحال تحول پیدا کند.


 آقای شعبان پور مسول کانون پر تلاش جهرم و سرپرست گروه اعضامی  مهندسان جهرمی ، علی رغم گرفتاریهای سفر با چهره ای جدی و خوشروپاسخگوی سوالات  ما بودند.

چندمین بار است به این سفر معنوی می آیید؟

حدود 20 سفر توفیق حضور در اردوهای راهیان نور را داشته ام

 

چه چیزی شما رو به این قسمت از کشورعزیز مان کشانده در حالی که همه درتدارک پیشباز  ازسال جدیدند؟

معتقدم طلبیده شدن و دعوت خود شهدا هست که این ظرفیت را برای انسان ایجاد میکند که شرف حضور را  در سرزمینی که نقطه پرواز بهترین بندگان خداست را پیدا کنید.


چرا این منطقه را کربلای ایران می نامند؟

در کربلا بهترین بندگان خدا تمام داشته های خود را تقدیم کردند ،و در کربلای ایران این جلوه های عاشورایی توسط بهترین بندگان خدا رقم خورد،کربلای ایران جلوه گاه عروج عاشقانه حسین ها،عباس ها،علی اکبرها بود و حق است که کربلا باشد.


این روزها در اطرافمان شاهد نسل کشی مسلمین هستیم که به دست عمال استکبار به نام اسلام در افکار عمومی دارند رقم میزنند به نظرتان جوانهای امروز آن بینشی که شهدای این خاک داشتند را در قبال نقشه های جدید دشمن دارند؟

قطعا نسل بالنده امروز در مواجهه با فتنه های نوظهور باید آماده تر از مجاهدان سالهای دفاع و حماسه باشند، نمونه این آمادگی در مدافعان حریم اسلام که در خارج از جغرافیای ایران اسلامی مشغول جهاد با کفار تحت سیطره استکبار می باشند مشهود است .

 

آگاهی بخشی به جوانها در قالب این سفرها چقدر می تواند در مقابل نفوذ استکبارو تغییری که در سبک زندگی دارد اتفاق می افتد، موثر باشد؟

آشنا کردن جوانان ونسلهایی که از نزدیک فضای سالهای دفاع مقدس را تجربه نکرده اند با فرهنگ سالهای خون و حماسه به عنوان سندی پر افتخار از ایستادگی در برابر استکبارتا حد زیادی میتوانند روح استکبار ستیزی و بهره مندی از مدلهای پاک انسانی را در زندگی جوانان ایجاد کند.

 

چه خاطره خاصی از این سفرها دارید که در زندگی شما نقش آفرین بوده است؟

بهترین چیزی که در این سفرها یاد گرفتم از کنار قبور شهدای گمنام بود،و موج زائرانی که به زیارت آنها می امدند ، اینکه گمنام باشی خدا خودش نامت را بلند میکند .

 

خانم بوستانی شما مسول خواهران در این سفربودید،چه شد که برای اولین بار تصمیم گرفتید به این سفر بیایید؟

در مورد جنگ خیلی شنیده بودم ولی قطعا دیدن آثار به جا مانده از دلاوری های رزمنده هامون خیلی میتونه متفاوت باشه ،شهدا برکات وجودشون در زندگی همه مشخص و انکار ناپذیره ،وظیفه ماست  که برای تشکر به خدمتشون بریم این کمترین کاریه که میتونیم انجام بدیم.

همسفران اردوی راهیان نور امسال را چگونه ارزیابی می کنید؟

/224224

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: