آخرین اخبار
کد خبر: ۸۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
بار دیگر در سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب، موضوع توجه به فعالیت‌های فرهنگی جریان‌های خودجوش مردمی در سرتاسر کشور مورد تأکید قرار گرفت.
به گزارش تنویر، بار دیگر در سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب، موضوع توجه به فعالیت‌های فرهنگی جریان‌های خودجوش مردمی در سرتاسر کشور مورد تأکید قرار گرفت. سخنرانی در حرم رضوی شاید یکی از راهبردی‌ترین سخنان سالانه‌ی ایشان است که در آن سرفصل نیازهای اساسی و اولویت‌های برنامه‌ی سالانه‌ی کشور مطرح می‌شود. رهبر انقلاب در این سخنرانی فرمودند: «این مجموعه‌های خودجوش مردمی که کار فرهنگی می‌کنند -که الان در سرتاسر کشور هزاران مجموعه‌ی خودجوش مردمی هست که دارند خودشان کار می‌کنند، خودشان فکر می‌کنند، خودشان تلاش می‌کنند و کار فرهنگی می‌کنند- روزبه‌روز باید توسعه پیدا کنند» ایشان در ادامه با خطاب قرار دادن دستگاه‌های دولتی نیز تصریح کردند: «دستگاه‌های دولتی، آنهایی که مربوط به فرهنگند، به جای اینکه آغوش خود را به روی کسانی‌که نه اسلام را قبول دارند، نه انقلاب را، نه نظام اسلامی را، نه ارزش‌های اسلامی را [باز کنند]، آغوش خود را به روی بچّه‌مسلمان‌ها، به روی جوان‌های مؤمن، به روی بچّه‌های انقلابی، به روی بچّه‌های حزب‌اللّهی باز کنند.» توصیه‌ی رهبری در این فراز دو مخاطب اصلی داشت: یکی جریا‌ن‌ها و نیروهای مؤمن و انقلابی و دیگری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی دولتی. ایشان در سال‌های اخیر بر اهمیت فعالیت فرهنگی جوانان مؤمن انقلابی تأکید ویژه‌ای داشته‌اند. از جمله در سخنرانی نوروزی سال ۹۳ که فرمودند: «من می‌خواهم بگویم آن جوان‌هایی که در تهران، در شهرهای گوناگون، در استان‌های مختلف، در خود مشهد، در بسیاری از شهرهای دیگر کار فرهنگی می‌کنند، با اراده‌ی خودشان، با انگیزه‌ی خودشان ـ کارهای بسیار خوبی هم از آنها ناشی شده است که از بعضی از آنها ما بحمدالله اطّلاع پیدا کردیم ـ کار را هرچه می‌توانند به‌طور جدّی دنبال کنند و ادامه بدهند.» رهبر انقلاب  در کنار توصیه‌ و رهنمودی که به جوانان کرده‌اند در عرصه‌ی میدان عمل نیز از آن‌ها حمایت کرده‌اند و اجازه نداده‌اند دستگاه تبلیغاتی دشمن بتواند به راحتی اقدام کند و «پروژه نفوذ» ش را تکمیل کند. آنجا که در سخنرانی‌های مختلف خود نسبت به اظهارات برخی شخصیت‌ها و رسانه‌ها که جریان‌های مؤمن و انقلابی را به تندروی و افراطی‌گری متهم می‌کنند واکنش نشان داده و فرموده بودند: «من می‌فهمم که بعضی وقتی می‌گویند تندروی، جریان حزب‌اللّهی و مؤمن مورد نظرشان است؛ نه، جریان مؤمن را، جریان انقلابی را، جوانان حزب‌اللّهی را متّهم نکنید به تندروی؛ این‌ها همان کسانی هستند که با همه‌ی وجود، با همه‌ی اخلاص در میدان حاضرند، آنجایی هم که دفاع از مرزها لازم باشد، دفاع از هویّت ملّی لازم باشد، مسئله‌ی جان دادن و خون دادن مطرح باشد، همین‌ها هستند که به میدان می‌آیند.»(۱۳۹۴/۱۰/۳۰)
رهبر انقلاب در این مدت بارها به جوانان مومن انقلابی توصیه کرده و از آن‌ها به کرات در مقابل تبلیغات دشمن حمایت کرده‌اند تا این نیروی عظیم مردمی وظیفه‌ی خود را در مقابل دشمنی که شب‌و‌روز مشغول کار است؛ به درستی انجام دهد. مسیر انقلاب اسلامی، مسیر روشنی است بنابراین «همه خودشان را آماده نگه بدارند... آماده به کار باشند... آماده‌ی حضور در میدان‌ها و عرصه‌های مختلف باشند... در مقابل این جهت‌گیری‌های دشمنان -که دشمنان ما شب و روز نمی‌شناسند- ما هم بایستی شب و روز نشناسیم و همه آماده باشیم.» (۱۳۹۴/۰۶/۱۲)
نام:
ایمیل:
* نظر: