کد خبر: ۸۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
حجت‌الاسلام نجفی روحانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در دیدار با دانشجویان،‌ سخنی را که چند روز قبل از حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی مسئول دفتر رهبری شنیده بود را نقل کرد.
بسیج مداحان  فارس - همایش «فرماندهان و افسران جوان جنگ نرم» با حضور پرشور کاروان های دانشجویی دربعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی برگزار شد.

حجت الاسلام نجفی روحانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در این همایش گفت: شما وقتی از حد ترخص خارج می شوید، نمازتان شکسته می شود زیرا دیگر صدای اذان را نمی شنوید و دیوارهای شهر را نمی بینید. این مساله مربوط به سفر زمینی است اما یک سفر هم سفر آسمانی است و در آن باید دیگر صدای نفس را نشنوی و دیوار نفس را نبینی و خود را آماده پرواز کنی و در هواپیمای عروج بنشینی.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در باب آداب زیارت گفت: یک زمانی در قم بعد از اینکه نماز آیت الله مرعشی نجفی تمام می شد مردم برای دستبوسی به طرف ایشان می آمدند. یک روز آقایی بزرگ هیکل به سمت ایشان آمد و دستشان را محکم کشید تا آن را ببوسد. وقتی محافظان ایشان به این حرکت نامناسب اعتراض کردند در کمال تعجب مرد بزرگ هیکل گفت: مهم نیست که دست آیت الله مرعشی آسیب ببیند مهم این است که من دست ایشان را ببوسم! وقتی زائری برای بوسیدن ضریح بقاع متبرکه به سمت آن هجوم می آورد و باعث آزار مردم می شود کارش مصداق همان است. بنابراین باید قبل از زیارت آداب زیارت را بیاموزیم و بدانیم که چه سنخیتی با امام حسین(ع) داریم.

نجفی روحانی افزود:گریه و اشک بر امام حسین(ع) به دلیل غصه خوردن از شهادت ایشان نیست بلکه به این دلیل است که امام حسین(ع) جانش را فدای هدف و راهش کرد. امروز هم برخی جانشان را فدای اسلام ناب می کنند اسلامی که در مقابل اسلام آمریکایی است، اسلام ناب در مقابل اسلامی که با صهیونیست ها و آمریکا سازش می کند.

وی تاکید کرد: ببینید چقدر اهداف امام حسین(ع) را درک می کنید، ببینید چقدر رنگ و بوی امام حسین(ع) می دهید و چقدر به مرام ایشان پایبند هستید. باید بدانیم که برای چه به زیارت آمده ایم. ما در اینجا به دنبال حری می گردیم که از ته چاه بیرون آمده است. در اینجا دنبال آن نوجوان سیزده ساله ای هستیم که می گوید شهادت برای من احلی من العسل است.

نجفی روحانی گفت: تربتی که شفاعت است تربت مکه نیست، تربت قبر پیامبر خدا و بقیع نیست، تربت قبر امیرالمومنین هم نیست و فقط و فقط تربت قبر امام حسین(ع) است. معامله ای که امام حسین(ع) با خدا کرد باعث ارزش این خاک شده است. حسین بن علی یک راه است یک فرهنگ است. امروز فلسطینی هایی که در جنگ با رژیم صهیونیستی به شهادت می رسند و اکثر آنها هم اهل سنت هستند در واقع راه و فرهنگ حسینی را برگزیده اند. گاندی که در هند توانست به موفقیت هایی برسد علت موفقیت خود را انتخاب فرهنگ حسینی می دانست. اگر می خواهید به دانشگاه خدمت کنید فرهنگ حسینی را در آن جا بیاندازید و این فرصت را قدر بدانید و این فرهنگ را به دانشگاه ها منتقل کنید.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در قسمت پایانی سخنرانی خود به نقل قولی از حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی اشاره کرد و گفت: وقتی مسئول دفتر حضرت آقا چند روز قبل به کربلا آمده بودند و ما به دیدن ایشان رفته بودیم می گفتند که در جلسه ای که مقام معظم رهبری در آن حضور داشتند حرف از سفر کربلا به میان آمد، حضرت آقا در آن لحظه آهی کشیدند و فرمودند: «خوش به حال آنهایی که به کربلا می روند».

پس از پایان سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی دو دانشجو به نمایندگی از کاروان های دانشجویی ضمن بیان احساسات خود از سفر به عتبات عالیات، از مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق بابت فعالیت های این نهاد جهت رفاه حال دانشگاهیان تقدیر و تشکر نمودند.


نام:
ایمیل:
* نظر: